rx warrior telamatto

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Kottinen, 11/6/08.

  1. Kottinen

    Kottinen skidoo skandic sport 600 efi / Skandic wt 600

    Tyhmä kysymys, kuinka suuri merkitys on maton solkien määrällä? Mulla on tuossa uudessa matossa kaikissa reijissä soljet, voiteleeko paremmin vaiko mitä? Alkuperäisessä matossa näin ei ollut.
     
  2. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Ei ole suurempaa merkitystä
     
  3. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Jos läpivetävät vetopyörät niin silloin on välttämätöntä että kaikissa rei'issä on soljet.
     
  4. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Ei ole!
     
  5. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Eikö, niin minä olen luullut. Taitaa meillä olla sitten varmuuden maksimointia PSI:ssä.
     
  6. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Mulla on joka toisessa soljet tossa vakiossa.Hieman kuluu rattaat tuosta soljen kohdalta (kun on ns. lyhyempi väli), mutta ei haittaavasti
     
  7. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    jep ei mitään merkitystä noissa vakiovehkeissä onko sielä solkia vai ei läpivetävillä vetorattailla. Matto kevenee jopa hieman jos solki on vaan joka kolmannessa (tiedä sitten onko sillä merkitystä mihinkään). Omassa (tosin skiidossa) on ajettu pari mattoa loppuun joka kolmannella soljella..eikä ne matot siittä soljen kohdalta loppuneet.
     
  8. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Ei tietenkään se matto lopu, noiden vetareiden kestävyyden kannalta ajateltuna soljet joka reiässä. Ei ne soljet niin paljoa paina että painonsäästön vuoksi jättäisin pois edes vakiokoneella.
     
  9. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    no mainitaan vielä että samat vetopyörät on ollu, eikä niitä tartte vaihtaa noiden solkien puuttumisen vuoksi vieläkään.
     
  10. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Joo, taitaa se olla ihan sama vakiokokoneisilla kelkoilla. Itse ajattelin laittaa nuo läpivetävät pyörylät ensi talveksi ja matto on valmiiksi soljitettu joka reiästä jo tehtaalla.
     
  11. Kottinen

    Kottinen skidoo skandic sport 600 efi / Skandic wt 600

    Ok, pääsin jyvälle, kiitos. Pitääkö muuten paikkansa että läpivetävillä pyörylöillä joutuu vaihtaan ketjun parin tonnin välein ? Näin väitti asentaja liikkeessä jossa warre oli telanvaihdossa. Tyhmänä pyssyy jos ei kysy....
     
  12. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    ei pidä paikkaansa, ite asiassa jatkuvalla ylihyppyttämisellä (sisävetorattailla) on suurempi rasittava merkitys ku "luistamattomalla" läpivetorattaalla. Normaalissa reittiajossa ei tartte miettiä ketjujen vaihtoa, ryskäämiskäyttö sitten erikseen. Reimondilla ja mr coolilla on varmaan jotain faktaa Jammun ketjun kestävyydestä ja käyttöiästä.
     
  13. Kottinen

    Kottinen skidoo skandic sport 600 efi / Skandic wt 600

    Selitys meni niin että äärimmäisessä rasituksessa täytyy olla joku paikka joka antaa periksi ettei mitään mene rikki, tässä tapauksessa sivuilta vetävä telapyörä muljahtaa nappuloista yli mitään rikkomatta. Mientiiijä siksi kysyn...
     
  14. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Masentaja puhui lämpimikseen päteäkseen asiassa mistä ei mitään tiedä. Onhan se tosi että jokin paikka antaa periksi tiukan paikan tullen mutta 2000 km välein vaihto, huh huh. Itse vaihdan ketjun 5000 km välein varmuuden vuoksi, kelposia ne on olleet sillionkin.
     
  15. Kottinen

    Kottinen skidoo skandic sport 600 efi / Skandic wt 600

    Ja muuten pitäneekö paikkansa että tuota warrea ei kannata kuljetella kärryn päällä jos on yli puoli tankkia bensiiniä, tullee joku bensiinilukko ?? Ite tulen liikuttaan  sitä kärryllä Porvoosta Posiolle, olis hjuva tietää...
     
  16. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Jaah, enpäs ole ikinä tuota kuullutkaan. Meiän RX:siä on kuskattu kärrillä täynnä ja tyhjänä ja siltä väliltä, eikä siellä mitään lukkoja ole ikuna löytyny...
    Sähköpumppuhan siellä pensaa sotkee. Ja vanhemmatki on pamahtanu käyntiin aina vaikka on mekaaniset pumput.
     
  17. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Tuon kuljetus ongelman olen kuullut/nähnyt myös itse. Kaasari malleissa voi huonolla tuurilla kuljetettaessa täydellä tankilla holvata kaasarit bensaa. RX on todella ranttu rikkaalle seokselle ja tahtoo siten polttaa tulpat llian bensan takia.

    Jotku ovat tämän takia asentaneet bensa hanan varmuuden vuoksi.
     
  18. Kottinen

    Kottinen skidoo skandic sport 600 efi / Skandic wt 600

    No nyt on kokemusta 38mm matosta, pito on mykistävä oli siellä alla sitten sohjoa jään päällä tai irtolunta. Kiihdytyksessä 0-100 km/h pätkäräksän kanssa warre menee menojaan kun pätkä jää sutimaan. Kovalla jäljellä matto alkaa vähän "laulaan" sopivalla nopeudella. Näillä lumilla (Posiolla) umpisessakin työntöä riittää , vielä kun satas lisää. Hyvä on matto ei voi muuta sanoa.
     
  19. Kottinen

    Kottinen skidoo skandic sport 600 efi / Skandic wt 600

    Asiantynkää telamaton lnjauksesta, mistä kohtaa mittaus on paras tehdä, puolivälistä liukukiskoa  vaiko jostain  takapyörien läheltä?   Jos mittaa  kiristysruuvien  kierreosat samanmittaisiksi niin onko se luotettava konsti ? Tuo matto on asentajan jäljiltä ja näytti kulkevan hiukka toisessa laidassa, toinen kiristysruuvi oli 3mm syvemmällä eli taka-akseli ei ollut aivan suorassa ja matto on muotoutunut sen mukaan vaan ei nuo taida ihan millinmitoissa muutenkaan olla?
     
  20. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Seki on jonnilainen konsti, että kattoo silmämääräsesti että kulkee yhtä laidassa molemmat puolet, esim rullista ja liukukiskoista. ja sitte nostaa perän ilmaa ja pyörittää telaa nii näkee, että pyöriikö matto vapaasti, eikä kitise ..
     

Suosittele tätä sivua