rx warrior telamatto

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Kottinen, 11/6/08.

  1. Kottinen

    Kottinen skidoo skandic sport 600 efi / Skandic wt 600

    Joo perse ilmassa mie sitä koneella pyöräyttelin ja huomasin että matto oli siirtyny vasemmalle, sitte mittasin sieltä kiristysruuveista että taka-akseli ei ole aivan suorassa. Eikö tuo rullista mittaus ole epävarmaa ? Pähkäilin että jos se taka-akseli täytyis aivan suoraan saada ja kiristysruuvit on samanmittaiset niin oisko ruuveista mittaus varmin tapa?
     
  2. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Mittaa vaan maton laita kääntöpyöristä. Vaikka niitä muttereita saman verran kiristää, niin ei taho olla suorassa.
     
  3. Kottinen

    Kottinen skidoo skandic sport 600 efi / Skandic wt 600

    Olen kuullut että kääntöpyöristä ei kannattais mattoa keskittää, siellä voi näyttää hyvältä mutta muualta päin pers..., ? Mittasin just että kääntöpyöriltä katottuna olis 4-5 mm sivussa matto ja kyllä se onkin sillä toisen puolen nappulat hipoo kääntöpyörää. Se vaan kun on meikäläisellä tämä "sairaus" että kaiken pittää olla just millilleen....
     
  4. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Olisko näin. Likukiskojen etu- ja takapäästä "mittailee" kummaltakin puolen sisäpuolen vetonappuloihin nähden, ns. ristmitta. Älä kuiten ala hakemaan kauhean tarkkaa (1 mm ), heittoa on käytännössä enemmän ;)
     
  5. znood

    znood Guest

    mä olen katsonu aina takaapäin sen aukon suhdetta niihin kiristyspultteihin et on molemmilla puolilla suht samassa kohdassa se pultti kummassaki
     
  6. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Keskitä se sillai, että kiskojen kanssa vetonappulat kulkee suorassa ja kokeile vielä telatunnelista käsin että maton ja rungon väli on suurippiirtein sama.
     
  7. Kottinen

    Kottinen skidoo skandic sport 600 efi / Skandic wt 600

    Joo, tuo telatunnelista mittaaminen on kyllä hyvä konsti, tässä on nyt kokeiltu kaikenlaista ja täytyy myöntää että aika mahoton homma tuo on millilleen saada, jos liukukiskoista mitaten on hyvin niin kääntöpyörillä ei välttämättä, täytyy vaan hakea se kultainen keskitie, pääasia että pyörät ei hiero ja ettei kiskot ota nappuloihin. Aina näistä oppii jotakin.
     

Suosittele tätä sivua