Summitin kone levis

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä Hansanen, 26/1/07.

  1. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    No niin, ettei kelkkailu olis liian helppoo... Se 700 pitää unohtaa, toinen sylinteri paska ja tähän hätään ei löyvy sylinteriä...
    Eli palataan 600 kimppuu.. Nyt olis tulossa kokonainen kampura huomiseksi.
    Niin, tuli myös neulakaakerit, mutta väärät. Ahistaa oikein kunnolla. Alkaa olleen tallissa noita rotaxi osia kohta yli tarpeitte, pitää kattoo mitä niistä saa läjää ja myyvä loput pois ;D
    Mutta lauantaina laulaa taas rotaksi, lupaan sen ;)

    Mitä rasvaa ja mille laakerille? Jos tarkotat kiertokangen neulalaakereita, niin kasaa skf:n laakerirasvalla ja ku oot saanu kassaa sen, peset prosentti pensalla ja paineilmalla rasvat pois. Sitte ei muuta ku kakstahti öljyä reilusti laakerille ja vot ku tuli hyvä ;D

    Taijetaa keskustella ikäkoneista 99-01

    Itte tehny viimeseen tankilliseen seospensaa jotai pari rosenttista ja sammuttaa sitte ryypyllä koneen. Näin minä, en sitte tiiä mite muut sen tekkee.
     
  2. 1000elani

    1000elani Skidoo summit x 800R, Skidoo elan

       
    Itse olen tukehduttanu kesäsäilytys ajaksi kelkan skidoon spreysuojaöljyllä.

    Käyttänyt kelkan lämpimäksi ja ottanu ilmanputsarin pois ja suihkuttanut öljyä vuorotellen kumpaankin kaasariin, hieman lisännyt kaasua ja kun alkaa tulemaan harmaata savua ja käynti alkaa käymään raskaaksi niin sitten olen sammuttanu moottorin.
    Olen myös laittanut oljyä tulpan reijistä ja sitten pyörittänyt käsin muutaman kierroksen kytkintä.Seuraavan kerran laitan käyntiin kun alan ajelemaan syksyllä.Jos on primeri niin sen letkun kautta on helppo laittaa suojaöljy tippakannulla.
    Näin olen tehny kaasari koneitten kans ja hyvin ovat kestäneet.
     
  3. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Sama on ollut menetelmä. Kumma kyllä koneet on kestäneet vaikka bomban spräytä laitettu erimerkkisiin ;D
     
  4. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Niin, sama pää kesät talvet, ni ei muista kaikkee.. ;) Tuleehan toi ittekkin laitettua tulpanreiästä ölppää..

    Tällänen suojaspray ei oo tullu mieleenkää, eile jos kuoli, tätäkää en tienny ;D Totahan pittää ostaa keväällä ja koettaa :)
     
  5. RemiX

    RemiX 800 rfTek DOO

    uutta on mullekki tuo sprayn käyttö.. öljyä kyllä tulee laitettua aina ku kelkan laittaa kesä säilöön..
    asiasta kolmanteen, tänään pitäs olla kone läjässä illalla.. kaveri aiko soitella ku saa kasaan.. :D vkl pääsee ajamaan ;D
    eikä tullu ees hirviän kalliiksi.. :D noh lasku tulee perästä 8)
     
  6. mzx 550f

    mzx 550f SKI-DOO

    yks ihan hyvä niksi on antaa käyä tyhjäkäynnillä ja laittaa öljypumppu täysille vaikka rautalangalla.
     
  7. RemiX

    RemiX 800 rfTek DOO

    mutta jos ei ole öljy pumppua niin ei onnsitu silloin..
     
  8. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Toihan on tietysti hyvä konsti, ei tarttee tehä tankkii ylimääräistä soossia. :)

    Toivottavasti se sun kaveris tietää oikeesti mitä tekee sen kampiakselin kanssa, tai se lasku mikä tulee perästä ei oo pien ;D ;D
     
  9. RemiX

    RemiX 800 rfTek DOO

    joo kyllä se tietää ;) sillä on teetetty kaikki tuommoset kone rempat ja kaikki on toiminu hyvin :D
     
  10. miika

    miika lynx g-type 670

    oottako kattonu onko teilä ollu välystä niis kiertokangen laakereis? taijan ite vielä avata koneen kerran, kun jäi vaihdattamatta noi kiertokangen laakerit ja oli välystä sen et just tunti. Eipähän sit ainakaan niitten takia enää kone leviä. vituttaa vaa ku ol alku talvest kone auki mut ku ei ollu enää rahaa viiä kampiakselia koneistamolle :(
     
  11. RemiX

    RemiX 800 rfTek DOO

    onhan ne hyvä vaihtaa.. mutta ei taija onnistua ihan omin konstein tuo kiertokangen laakerien vaihto.. ::) tulee niin pirun kalliiksi ku se levähtää koko paska.. :eek:
     
  12. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Mun mielestä siel ei sais olla kiertokangella pystyvälystä sellai, et sitä tuntis  :eek:
     
  13. miika

    miika lynx g-type 670

    sitä vähän epäilinkiin et ei sais olla. se on vaan kone pistettävä palasiksi eihä se oo ku muutama päivä ja kelkka taas ajossa. minkähän verran noitten kiertokangen laakereitten vaihto tulee maksamaan?
     
  14. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Joo, tossa on tuttu mies, joka tekkee viritettyjä kakstahtikoneita kansalliselle ja euroopanmestaruus tasolle ja oon katellu hänen työtä. Mm. eilen ku kävin, ni kasas selva merkkisen perärutkun (kakspyttynen kisakone Viroon) kampiakselia ja mittaili sitä. Heittoa oli 4/100mm ja meinas laittaa sellai et maks. heitto on 2/100mm...
    On muute hyvä käyvä viettää aikaa siel, ei oo nimittäi mikkää tuppisuu kaveri..
    Ja teki mulle sylinterit, sano et tehtaalta tullessa sylinterit on 95% ja ku ne laittaa itte saa 100%. Mulle tuli kuulemma 98%. Ei saanu parempia ilman porausta...
     
  15. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Sehä riippuu, mitä laakerit maksaa ja kuka sen työn tekkee, työ 100e-200e.
     
  16. RemiX

    RemiX 800 rfTek DOO

    kallis harrastus tämä kelkkailu.. mutta onhan se niin ihanaa.. :D
     
  17. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Kannattaa ostaa täydellinen veivi sarja kun kerta alkaa vaihtamaan niitä laakereita. Täydellisessä sarjassa on laakerin ja veivin välys just oikein, toisinko miljoonan ajettu vanha veivi ja siihen tarvike laakeri.
     
  18. miika

    miika lynx g-type 670

    niinhän se on :)onpa kallista noitten laakereitten vaihto työ.
     
  19. miika

    miika lynx g-type 670

    paljon toi välys pitää olla?
     
  20. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    eihän sitä kukhaan tiiä 8)
    Mut jos ite olisin laittamassa kampiakselia uusiksi niin en etes miettis vanhoja kiertokankia vaan suosiolla uudet. 670 rotaxin heikko kohta on nimenomaan veivien alapään laakerit, nimimerkillä kokemusta on
     

Suosittele tätä sivua