Suositelkaa kenkiä

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Jani Sipola, 24/2/06.

  1. Värjäri

    Värjäri Well-Known Member

    Kappas, muitakin turvan kannattajia. ;D

    http://www.jalas.com/4800.html

    Ei ole "sievät", mutta ne onkin jalas... :eek: :-[
     
  2. äxsä

    äxsä Ei enää kelekaton

    Minulla on syksyllä ostetut VIKING gore tex metsästys kengät, niillä olen nyt ajellut. Kengät ovat lämpimät ja tosi tukevat, tukee nilkkaa hyvin, ja mitä parasta ovat monikäyttöiset. Ainut huono puoli on nauha kiinnitys, muuta huonoa kerrottavaa ei olekaan, SUOSITTELEN.
     
  3. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Nuissa on vissii kumikärjet, omissa ei ollu, meni aika synkän näkösiksi.
     
  4. äxsä

    äxsä Ei enää kelekaton

    Joo, siinä on sitä kumia noin kärjestä päin 3-4cm eli vähän matkaa kengän päälle. Kengän malli viking hunter gtx
    http://www.vikingfootwear.com/
    Tuosta kakku hommasta en tiijä mikä se on ja mistä tullut???????
     
  5. unimog110

    unimog110 IQ Switchback 600, Trail Touring 550

    Nyt on urheilukaupasta ostetut lumilautakengät 49euroa. Ilman polariksen, catin tms. logoa yli 100 euroa halvemmat. Enkä huomaa eroa. On lämpimät ja sopii esim. lumilautailuun ;).
    No kävely on mitä on.
     
  6. WeePee

    WeePee Lynx Enduro

    On tästä ennenkin puhuttu, mutta täytyy kuitenkin sanoa että Diadora Stone 2:set on parhaat kelkkailuun.
    Yhesti irtaannuin kelkasta noin 80-90km/h nopeudesta kovalla tienpohjalla. Pyöriskelin siinä aika monta volttia, ja jos olis ollu jotkut pehmeävartiset peruskengät niin olis varmaan nilkat kääntyny ympäri.
    Mitään huonoa sanottavaa noista ei ole, paitsi ehkä korkea hinta.
     
  7. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    En halua väittää vastaan, varmasti on loistavat kelkkailuun, mutta varmasti muutkin pitkävartiset krossi saappaat ajaa saman asian. Toisin kun nuo snoukka kengät joissa varsi ei ole niin pitkä kuin noissa rossisaappaissa. Mutta onhan niissä snoukkakengissäkin hyvät puolensa mutta ainakin nuo saappaat kestää enemmän iskuja ja nilkan vääntymistä.
     
  8. Jartsa

    Jartsa Lynx Enduro Sport -05

    Kelkanvaihdon yhteydessä paikalliselta Lynx kauppiaalta ostin Prexsport saappaat. Ainut vika on että vaikea ajaa autoa(jäykät). Irroitettava sisäkenkä ja lämpimät on ainakin -25 asti yhdellä ohuella sukalla. Crossimalli mutta erittäin tyytyväinen olen ollut,painaa kyllä kuin synti mutta mukana kulkee.Ja on tasan nahkaa,mukautuu kyllä jalkaan ajan mittaan. Olen ollut todella tyytyväinen pohjakin pitää hyvin. Ei nämä jatsarit livetä näillä riivanteilla.
     
  9. M.H.

    M.H. 800 indyR

    aluksihan se kävely niillä snoukkakengillä on vähä vaikeeta, mutta kyllä niihin tottuu aika nopeeesti ja sitte se kävelyki alkaa luonnistaa.  ;) ;D

    Ite tykkään ainaki tosi paljon ajaa snoukkakengät jalassa. Ennen kaikkea snoukkakengät on tukevat ja tosi lämpimät. (itellä ainaki ajon jälkeen jalat höyryää kun ottaa kengät pois.)  ;D  
    Niin ja hinta tais olla huimat 40€. 

    SUOSITTELEN!!
     
  10. M.M.K

    M.M.K Well-Known Member

    http://sparewheel.net/?p=p_info&i=MTY5OA==
    tuomoiset tuli ostettua ja parin sadan ajokokemuksella tuntuu olevan toimivat ja lämpimät. Ovat myös tarpeeksi tukevat ja sääriosan muovinen suoja säästää mustelmilta jarrutuksissa.
     
  11. Jartsa

    Jartsa Lynx Enduro Sport -05

    Muuten samat, minulla on pikalukot alhaalla. Hintakin alkaa olla kohdallaan nyt.
     
  12. Olli

    Olli Well-Known Member

    Olen sattuneesta syystä käyttänyt tämän talven syksyllä hankkimiani Vikingin Hunter GTX -varsikenkiä. Tiedä sitten mitä asiantuntijat on mieltä, mutta meikäläinen ei kyllä äkkiseltään moitittavaa kelkkakäytössä(kään) noista jalkineista keksi.

    Kenkä on tukeva, kevyt ja vedenpitävä, eikä kylmä ole purrut -30 asteen pakkasellakaan. Toiset ovat valitellaat hiostuneita, märkiä jalkojaan päivän ajojen jälkeen, mutta omat lättänät ovat olleet aina rutikuivat. Muut on sitte vissiin ajanu kovempaa.

    Kenkien ruskea nahka on alkanut ottaa pientä alumiinin sävyä kelkkojen jalkakoteloista.

    http://www.vikingfootwear.com/viking/userhtml/products/3-74450-18
     
  13. äxsä

    äxsä Ei enää kelekaton

    Minulla on myös samanlaiset kengät käytössä, ja ei ole mitään huonoa sanottavaa. Kehuskelin tässä aiemminkin noita kenkiä.
     
  14. janppa

    janppa Guest

    Onkos nuo Vectorit minkä mallisia, jotain Italialaismitotuksella olevia puikuloita vai reilummalla lestillä olevia?
    Tämmönen perussuomalainen lättäjalka ku oon ::)

    Voishan noita käydä sovittelemassa liikkeessä, mutta kun Saksasta tulee varmaankin tilattua jos tulee.
     
  15. Pollari

    Pollari Guest

    Minulla on kans "lättäjalat" ja hyvin sopii, jenkkikoon 11 saapas sopii omaan 42 juurooppanumeron jalkaan hyvin med vaellus sukka.
     
  16. €ncore

    €ncore Lynx Rave RE 600 HO -07, KTM EXC 125 -03

    Oho oho, oma jalka 44 ja sama jenkkikoon 11 (= 45,5 EU) Vectorit täälläkin.
    BTW, fc-motossa tarjolla viime vuoden Vector mallia 179,95€. Cheapo!
     
  17. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Stihlin turvasaappaat. Tukevat ja kunnon sukilla lämpöset. Huopavuorella erittäin lämmin kenkä. Miinuksina mainittakoon että autolla ajaminen tietyissä malleissa on hieman hankalaa kenkien jäykähkön rakenteen vuoksi ja hengittävyys on olematonta.
     
  18. janppa

    janppa Guest

    No arvaappa mistä noita kahtelin! ;D
    Eihän tuo oo kun puolet siitä mitä Suomessa :eek: :eek:
     
  19. €ncore

    €ncore Lynx Rave RE 600 HO -07, KTM EXC 125 -03

    Tuohon hintaan osta pois. Niin teki kaverikin. Sillä 43 jalka, kokeili mun klopoja ja tilasi 10 kokoisen. Jos oot epävarma omasta koosta, käy kokeilemassa kelkkamessuilla tai jälleenmyyjällä.
     
  20. janppa

    janppa Guest

    Melkeinpä on kokeiltava omaan jalkaan ensin noita, jotkut kengät kun ei sovi meikäläisen jalkaan ei niin olleskaan.
    Pitää tässä ihan lähiaikoina josko ei kerkeisi loppua tuolta FC-Motosta nuo 2006-versiot, tosin ei nuo 2007 kovin pahan hintasia ole.
     

Suosittele tätä sivua