Suositelkaa kenkiä

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Jani Sipola, 24/2/06.

  1. moukka

    moukka Kelkaton on munaton..

    Onko metsämiehiä liikkeellä?En jaksanu kahlata kaikkia kommentteja väliltä läpi,enkä tiedä onko tätä kukaan ehdotellu, mut mun köyhän poijjaan resepti on se minkä itse toteutin. Eli kun olin vailla metsästys kenkiä syksyksi, etsin sellaiset jotka soveltuu myös kelkkailuun, jottei tarvi kaksia ostaa. Erätukusta siis ostin biisoninnahkasta tehdyt, täysin vettäpitävät kalvokengät lämpöpohjilla.On korkeet varret ja tosi tukevat, vaan ei sellaset kovat pujettelumonot.Irrotettava iltti on, joten lahkeet sisälle tai päälle.Ei liian kuumat syksyllä, mut tarkenee talvella.Hintaa tuli vaan 179€ ja erätukun tyyliin puolikauppaa kaupan päälle (mullon jo 4 fleesetakkia) Toimii tosi hyvin molemissa käytöissä ja hoitoon riittää suolaton sianläski jos kastuu kunnolla.Kokemuksesta voin suositella.
     
  2. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Mulla oli sama idea tuossa toissa syksynä, että ostan semmoset kunnon jäykkäpohjaiset ja pitkävartiset kore texit joilla voi rämpiä metsässä toimii kelkkailussa ym. ja maksoi ihan "sopivasti", mutta aattelin säästää, kun ostaa vain yhdet kengät... Noh seukki talvena kun tempasin jalkaan että lähdempä kelkkailemaan niin eiköhän meinannu varpaat tulla kärjestä läpi niin että huuto pääsi. Oli nimittäin kerennyt syksyn aikana mennä pieneksi vaikka ostin muka sen verran isot kengät että sopii vielä talvellakin... Ei muutakun kenkä kauppaan. Siinä sitä taas säästettiin ::)
     
  3. stm

    stm Well-Known Member

    Nuista toimitusajoista sen verran, että kuukauden olen tässä ootellu HMK:n kenkiä Duellilta, mutta eipä ole näkyny. PRKL!
    Onko kukaan muu tilannu vastaavia ja jos on niin joko on tullu???
     
  4. Heimo Paila

    Heimo Paila Summit X -17

    Meindlin popoilla on painettu rinnettä ylös alas mettä hommissa jo kymmenkunta vuotta. Muutaman kerran ollu kelkkakenkien puutteesta jalassa myös ajohommissa. Hyvin ne pelaa siinäkin, jäykkyyttä ja tukea mukavasti ja vibram-pohja pitää. Mutta pakkasella kylmän sorttiset(käytän ainoastaan yhtä vaellus sukkaa alla)ku ei tuu paljon jalkaa liikuteltua ja toiseksi ei millään raskis repiä niitä jalkaan hyvin muokkautuneita ja kalliita kenkiä johonki törröttävään olkatappiin yms...
    Ehkä vähä offia mutta kun voi olla että menee kenkäpari vaihtoon ennen ens syksyn jahtia, ja kun olen itsekkin noita erätukun kenkiä pyöritelly nii olis mukava tietää miten ne käytännössä pelittää, pysyykö jalka kuivana, hengittääkö, kestääkö ym? Hinnaltaan alkaa oleen aika kilpailukykyset verrattuna tuohon minun suosimaan merkkiin eikä päällisin puolin huonolta näytäkkään. Kun alkaa kilometrejä kertyyn nii valaise piruuttaan minkälaiselta ne tuntuu?
     
  5. AJV

    AJV Indy 500 SP EFI -92 & RMK 800 -14

  6. Heimo Paila

    Heimo Paila Summit X -17

    Jäi kehumatta, laitoin itelle Scottin RT:t. Ei oo vielä kelkkakäytössä testattu, mutta mukavan oloinen suht kevyt kenkä ja vaikuttaa lämpöisältäkin. Itellä ei tarvetta noille jäykille pujottelumono mallin crossisaappaille, ja näillä pääsee kyllä ensikokemusten mukaan tarvittaessa vaikka jänismettään  ;)
     
  7. Heimo Paila

    Heimo Paila Summit X -17

    No nyt tuli hyvä linkki, tattis! Pitää alkaa tavaamaan oikein ajan kans.
     
  8. mstr

    mstr Well-Known Member

    pirulainen, empä tullut ajatelleeksi, kuinka monikäyttöset nuo mun snoukkatossut voi olla. pitääpä ihan kokeilla niitä jalkaan, jos tulee lähdettyä pidemmälle lenkille. lyhyemmälle matkalle riittää ihan nahkamaiharit.
     
  9. moukka

    moukka Kelkaton on munaton..

    Kyllä ne erätukun uudet ainaki pelitti mulla tosi hyvin.Mun jalat kyllä hikoo varvastossuissaki, et oon vähä jäävi sanoon siittä, mut ne ihan kävelee itelleen ku vertailin kuiten aikaas monta mallia, ja osa tuntu ihan pujottelumonoilta, klonksahtelivat oudosti..Lesti sopii hyvin mun lättäreille.Tukun kenkiähän mustamaalaa joka eräliike, ku eivät pysty vastaamaan hinnassa puoleen väliinkään.Ostamaani jahtipukuunki oon ollu tosi tyytyväinen, melkeen nukunki se päällä.Vastaavat muualla yli puolta kalliimpia.Kerronpa sitte lisää ku pakkases oon testannu.. :-*
     
  10. Kreivi

    Kreivi LainaLynx

    Kolme talvea Meindlin Taigoilla takana. Ja uskomatonta kyllä, kertaakaan ei ole vielä varpaita palellut, kovimmat pakkaset on ollu jossain -20 kylmemmällä puolen. Ja sukkana vain ja ainoastaan normaalia paksumpi "musta sukka". Kaipa siinä tulee kelkan päällä sen verran riehuttua että varpaatkin pysyy lämpimänä. Erittäin hyvät yleiskengät. Ensi talvena täytyy koittaa nuita pyöräkäyttöön hankittuja Gaernen Explorereita, josko niillä tarkenis. Vähän kyllä epäilyttää...
     
  11. moukka

    moukka Kelkaton on munaton..

    Eihän metsästyskengät mitää pilkkikenkiä oo,jäätyy niissä napajäätiköllä seistessä tietenki, mut "normaaliin" revitykseen ja kahvi-/tupakkitauon verran tarkenee komiasti.Järkee saa käyttää, joka käyttöön on suunniteltu omansa. Nykyäänhän väliasuilla tehdään lämmitys/hengittävyys sopivaksi.Puvuissaki vaan se kalvon olemassaolo tuntuu olevan kaiken a ja o.Laita alle lisää paitaa jos palelee, sanotaan jo kaupassaki.. ::)
     
  12. djcarrot

    djcarrot Kelkaton..

    Viikko sitten tuli fc-motosta tilattua luottokortilla Alpinestarsin Vectorit ja tuossa tunti sitten jamppa toi popot ovelle. Fc-motolle ja UPS:lle pisteet nopeasta palvelusta. Hyvältähän nuo monot vaikuttaa, toivottavasti ovat yhtä hyvät kuin kehuttu myös kelkan päällä. Satas vaan sitä lunta, että pääsis joskus testailemaan.. tai ois ees pakkasta :-\
     
  13. hesseli

    hesseli Well-Known Member

    Alpinestars Vector ;D
     
  14. tasasenmaanmies

    tasasenmaanmies Mammakelkka 600 Venture 04

    niin, kertokaapa mikä on valistunut mielipide asiassa: mitkä kelkkailijan kenut, --aloittelijan jalat on yhtä kylmänä kuin pron (kairat on jo,samaten samolonin kenut) mutta jatkoa tarvitaan jammun pääle. kokeilin scottia mutta on liian kapee.  ... niin ja ominaisudet, muista yhteyksistä tunnetusti Goret  kelpaa. --voipi olla jäällä vettä 20 cm ja kusessa ollaan , onko popot märät vai ei?
     
  15. st.161

    st.161 Well-Known Member

    Alpinestars Vector tukevat ja lämpimät.... suosittelen lämpöisesti ;D
     
  16. HarriY

    HarriY Well-Known Member

    Oxtar TCX Pro ! Viikonloppuna tuli testattua ja suosittelen... 8)
     
  17. MarkusK

    MarkusK Well-Known Member

    Niinpä... Loistavat kengät :)
     
  18. rossiossi

    rossiossi RS & Sno Pro

    mulla on Oxtarit joissa lukee kylessä TCX Pro ja ainaki on tosi tukevat ja hyvät ollu... näissä on sisäkengät ni helppo ottaa ne irti ja laittaa pesuhuoneen lattialle ajon jälkeen jos on märät.. ei mulla oo vielä kertaakaan sukat kastunu muutaku hiestä ;D eikä kylmäkään oo tullu vaikka en pietä villasukkia koskaan..

    kaverilla oli Alpinestarsin vectorit eikä pitäny ku ei ollu sisäkenkää joten osti oxtarit tietenki ;) ainoa vika näissä oxtareissa on vaan että maksaa paljon uutena..
     
  19. ehe

    ehe zr 136 02 / snopro 440 05

    Tuli hommattua mp-asun dragonit. :) Toivottavasti pääsis vkl testaamaan että tekeekö niillä mitään... Ihan mukavan oloset tuntus näin äkkiseltään ainakin :)
     
  20. lynss

    lynss Well-Known Member

    Oxtar TCX compit tuli ostettua ku oli nii hyvä tarjous suitzamanilla ovh289e---tarjous199e ..ja ihan tyytyväinen oon kenkiin ollu, mitä nyt vähän uutuuden kankeat vielä
     

Suosittele tätä sivua