VW Passat -02 Hitlerinkosto

Keskustelun 'Vähemmän kelkkailuun liittyvä jutustelua' on aloittanut käyttäjä Havukka, 13/6/13.

  1. ITP

    ITP Well-Known Member

    Vs: VW Passat -02 Hitlerinkosto

    Tuosta suubbarun boxseri tiisselistä kuullu juttuja ettei kestä ku pohjautuu bensakoneeseen? tiiä sitte...
     
  2. Murre

    Murre Hardcore+6900+SnoSport125

    Vs: VW Passat -02 Hitlerinkosto

    Niin ja minä olen kuullut että lynx ja arctic cat on sama kelkka kun molempien nimissä on kissaeläin, tiiä sitten...
     
  3. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: VW Passat -02 Hitlerinkosto

    Niin, eihän siinä oo ku 150hv, ei se mikään tykki ole. Ainakin legacyyn se tuntuu riittävän ihan kivasti. :)

    Ei tuota laatikkoa kyllä sinänsä nihkeäksi voi moittia, ainoastaan liian pitkäksi välitetty.

    Kiva mylly sinänsä tuo 2.5TDI, vaan melko löyhä ja kaiken lisäksi juoppo. Mun diudissa oli AKE moottori, eli lähtöjään 180hv versio. 03 lähtien niihin tuli rullanokat, ja ongelma lieveni huomattavasti.
    Ilmeisesti tuohon AKE koneeseenkin saisi rullanokkayläkerran sovitettua mikäli harrastehenkisyyttä ja ylimääräistä rahaa olisi tarpeeksi. Tiiä sitte. Ei se nykypäivänä kuitenkaan ole "kuin" reilun tonnin remontti, kun alkujaan sen nokkarempan hintalappu on ollut 4000 ja 6000€ välissä..
    Joten, jos auton saa tarpeeksi halvalla niin ei kannata nokka-akseliongelmien vuoksi jättää välistä. Sen ku korjaa ajallaan, eli silloin kun auto vielä käy vanhoilla romuilla, niin pääsee helpommalla.

    Ei noissa muuta kestävyysongelmaa ole tietääkseni ollut kuin katkeava kampiakseli alkupään moottoreissa (vm.08-09 tiettyyn moottorinumeroon asti), eikä niistäkään läheskään jokainen hajoa. Noissa koneissa on laajennettu takuu, moottorinumerolla rajattu, 6 vuotta tai 200tkm. (Ei ois uskallettu ostaa mikäli takuuta ei olisi ollut.) Ajotyylillä varmasti suuri vaikutus, tuon subarun vaihtovaloa jos seuraa niin uskomattoman matalilla kierroksilla pitäis vedättää (1600-1700rpm pitäs jo lykkiä isompaa silmään!), ja matalat kierrokset ja siitä seuraava jatkuva värähtely varmasti väsyttää kampuran nopeammin kuin reilummilla kierroksilla ajaminen.

    Jos boxer dieselin kampuraongelmat suhteuttaa mm. tietyn ikäisten Nissan King Cappien kampuran laakeriliuskaongelmiin, niin melko lievästä asiasta puhutaan tuossa boxerin tapauksessa. :)
     
  4. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: VW Passat -02 Hitlerinkosto

    Noista Moton mainitsemista matalista kierroksista..

    Väittäisin, että monet kytkin/vauhtipyörä/vaihteistomurheet ja myös moottorin voiteluongelmat on osaltaan lähtöisin liian pienistä käyttökierroksista, jotka tietty tulee vimmasta säästää sitä viimeistäkin desiä polttoaineessa. Toki osat voisi mitoittaa kestämään nuokin (järeämpi kytkin/loota/öljypumppu yms.) mutta taas kasvais se kulutus. Ja autoteollisuus on aika osaavaa optimoimaan laitteen keston nippanappa niin ettei tulis liikaa takuutapauksia. Joskus toki menee riman ali.

    Ja toisaalta, kun ajattelee, miten paljon nykyautossa on tekniikkaa ja kuinka naurettavan halpoja ne on tehtaalta lähtiessään, niin väkisinkin tinkiminen toisinaan kostautuu.
     
  5. ITP

    ITP Well-Known Member

    Vs: VW Passat -02 Hitlerinkosto

    Tuollaisella kinkycäpillä ajoin jolloinki mikä oli sitä vikasarjaa, asia oli tierossa ja kyllä meinas jänskättää kaasua painaa ;D
     
  6. MxZ-600X

    MxZ-600X Lynx Rave 600 -10

    Vs: VW Passat -02 Hitlerinkosto

    sen verta tosta suutin sulkeis kampanjasta niin vollkarilla kampanjaan kuuluu sekä 140 että 170hp 16v versiot. sit ainaki pitäs vaihtaa johtosarja, uudet pultit keinuvipu akseliin, pultit suuttimiin ja KAIKKI vanhalla numerolla olevat suuttimet 140hp D loppunen ja 170hp M loppunen vai olikohan se toiste päin ;D enivei.. ja tää on fakta! on tullu vaihettua joku kassillinen niitä siittimiä.
    nii ja VK tiiviste ei kuulu kamppailuun.. menee jäsenen piikkii..
     
  7. F3

    F3 Vaimikäseoli...?

    Vs: VW Passat -02 Hitlerinkosto

    Hmmm, jotain eroja näköjään kamppanjassa konsernin vehkeitten välillä.... ;D
     
  8. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: VW Passat -02 Hitlerinkosto

    Ikävä kyllä, autot menee hyvää vauhtia kertakäyttötuotteen suuntaan. Omatoiminen pajottaminen vaikeutuu jatkuvasti ja sitä kautta korjauksista tulee kalliita. Ja kalliita korjauksia ei kannata kovin halpaan autoon tehdä. Tällä hetkellä uusi auto alkaa 10v päästä olemaan jo melko painajainen verraten vaikka tuohon otsikon -02 passattiin, joka on vielä suhteellisen simppeli peli.

    Emännän audissa (b5) yksi kallis vika nostaa päätään, ajonesto kiukkuaa toisinaan oikeen huolella. Ei raaski vaihtaa kilkkeitä, kun maksaa niin tolkuttomasti suhteessa auton arvoon. Eroonkaan siitä ei näytä pääsevän, vaikka kyseinen laite tuon ikäisessä ja arvoisessa onkin jo täysin turha. Jonkun vuoden tuoreemmasta chevystä ajoneston sai poistettua.. Yksi murhe vähemmän. Muutoin ton audin kanssa tuntuu tulevan toimeen, suht simppeli laite.
     
  9. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: VW Passat -02 Hitlerinkosto

    Näinhän se on. Siksi olen todennut että ajan vanhalla räikällä niin kauan kun sen voi kohtuudella pitää liikenteessä. (Pihassa odottaa liikenteeseen ottamista tommonen A-mallin omppu 2 litran 8v koneella..)
     
  10. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Vs: VW Passat -02 Hitlerinkosto

    on ne niin ihguja.. Nimimerkillä 4motion boran öljy-huoltoon vieneenä 1600e.
     
  11. Rexi

    Rexi Rave RE 600 -22

    Vs: VW Passat -02 Hitlerinkosto

    Ihqua juhannuksen kunniaks tullu eilen ja tänään pestyä+vahattua 2 kpl hitlerin kostoja, eukon Audi A6 ja oma 4motion passatti :p

    Kallis öljyhuolto sulla, mulla oli edellisen omistajan toimesta käytetty 180tkm kohalla öljyhuollossa, moottori, laatikko+perä ja normi huolto vielä ni olikohan 850€ tai 950€, että mikä siinä boran huollosta nuon kallista tekee, eikai vaan haldex?

    Mulla autot ollu aina(pois lukien 1kpl mitsu lancer)hitlerin kostoja ja aina pärjänny niitten kans ;D
     
  12. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    Vs: VW Passat -02 Hitlerinkosto

    Mulla onki hinnatalkaen mallin kolffi, ei oo dsg:tä eikä muitakaan ihmehiluja, hyvin pyörii abt 35tkm/vuosi jo viidettä vuotta... ;D
    (100km:n jälkeen uutta peliin...) (toki on ikävä vanhoja mersuja joissain ominaisuuksissa... ;D)
    ;) ;D
     
  13. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Vs: VW Passat -02 Hitlerinkosto

    no se 1600 sisälsi toki moottori öljyn ja suodattimen ja lisänä löysivät vuotavan kannentiivisteen ja lohkosta irti revenneen moottori-kiinnikkeen. Oli tuo kansitiiviste homma vakio-vika 00 ajm koneissa. 140tkm oli suunnilleen mittarissa.
     
  14. jason_20

    jason_20 Well-Known Member

    Vs: VW Passat -02 Hitlerinkosto

    Mulla on -03 AVF mosanen passatti tiptronic lootalla 287tkm, jolla tullu rullailtua reilu 40tkm 7kk aikana ja ainoa "vika" on ollu tuo jumittava vnt, johon oli korjauksena mr muscle unninpuhistus vaahto hetkeksi pakopesään vaikuttamaan. Nyt loman aikana ois tarkotus kumminki ruuvailla koko pakoputkisto irti ja tyhjentää ainakin katti, luultavasti takapönttökin vaihtuu paremmin virtaavaan ja jos samalla säätäis sitä siivikkojen alipaine kellon pulttia hieman. Niin joo joku remmi siellä kiljuu ko viimistä päivää aina kylmänä lähettäessä, laturia eppäilen..
     
  15. julli

    julli rmk

    Vs: VW Passat -02 Hitlerinkosto

    miksi tyhjennät putken? katti tai vaimentimet ei ahista alle 250 hepan mutta jos vaikka takpönttö paskana niin ei se sitä kaipaa, linkoat kiinaan sen ja suora putki tilalle. edellisestä 1.9 passatista poistin takapöntön ja äänet ei muuttunu yhtään.

    kiljuva remmi on melko varmasti ilmastoinnin remeli, vissiin jotaki kuttaperkkaa se remmi ko mulla ja parilla mullaki tahtoo aina vikistä se vaikka kuinka uusii ja kirii
     
  16. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: VW Passat -02 Hitlerinkosto

    Ei ahista sillon varmaan jos on uudenkarhee. Tuppaa menee tukkoon vanhemmiten ku on nokivasara kyseessä.
     
  17. jason_20

    jason_20 Well-Known Member

    Vs: VW Passat -02 Hitlerinkosto

    No edellisessä diudissa loppu kulut ko seinään ja vikaa haettiin monestakin paikkaa, kunnes hokattiin katti irroittaa.. näytti ehyeltä, eikä helissy, mutta tyhjentämisen jälkeen alkoi taas meno maistumaan ja tuli vetoakin lisää..
     
  18. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: VW Passat -02 Hitlerinkosto

    Katti tukkeutuu jos laittaa liikaa öljyä. Ei saa missään nimessä täyttää ylärajan yli ;)
     
  19. jkomu

    jkomu GL360S

    Vs: VW Passat -02 Hitlerinkosto

    Onko kellään ollut 3b Passattia tuolla AJM-koneella? Ilmeisesti tyyppivikana kannentiivisteen meno, millä kilometreillä lie ajankohtainen ongelma?
    Itsellä olisi auton laitto ja passatteja oon katellut ja paria 3bg 96 kw käynyt koeajamassa , mutta jotenkin tullut niin skeptinen autonostaja, kun viimeksi oli autona -01 d4d avensis, jonka ostossa tuli haukattua melkolailla paskaa.
     
  20. julli

    julli rmk

    Vs: VW Passat -02 Hitlerinkosto

    mulla oli ajm ja kansipahvithan niistä paukkuu yleensä ennen 300tkm, mulla meni 275tkm kohdalla. ilmeisesti on niin että kerran vaihettu tiiviste ei ennään menis...ilmeisesti se alkuperänen tiiviste on jotaki kuttaperkkaa. minun edellisestä otettiin vakiosuuttimilla 125kw ja tiiviste pysy paikallaan yli 100tkm mitä auto mulla oli
     

Suosittele tätä sivua