xc 500 sp race-04

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä nuse1, 23/2/06.

  1. nuse1

    nuse1 n-duro rave 600-06

    Nyt olis ski-doo vaihtumassa polleen ja ylläolevaan malliin..kertokaas kellä tuollainen on niin kokemuksia.Sekä hyviä että huonoja ;D Tyyppivikoja olisi myös kiva kuulla..jos niitä on :D
     
  2. inoj

    inoj ei kelkkaa

    Pollen yksi harvoista tyyppivioista on se ketjukotelon alapultti,mutta se on varmaan jo huollossa laitettu paremmaksi.
    skidoohon verrattuna voi bensan kulutus olla hieman suurempi.
    ja jos koppa irvistää keskikohdilta on mahdollisesti etupää vääntynyt ylöspäin,mutta ei se ole mitenkään yleistä.
    uskoisin että on yksi varmimmista kelkoista.
     
  3. nuse1

    nuse1 n-duro rave 600-06

     
  4. zzracing

    zzracing Lynx RE 850 -19, E-Tec 600 3300

    Juu se pultti löystyy sen takia, koska siellä on iso prikka joka tukeutuu rattaaseen ja rattaan ja akselin väliin jää noin 0.6mm tyhjää ennen akselin päätä.....mut kuitenkin sinne väliin simmilevyjä ja uusi pultti ja 35nm momenttiin ni kestää, hintaa tulee jos itse tekee ni kotelo öljy 3€ + pultti 2,5€ ja aikaa menee max 30min. suurin urakka on irroittaa pakoputki. ;D
     
  5. Timppa

    Timppa RMK 600 144"

    Itteltä löytyy kyseinen kelkka ja nyt takana noin 300 mailia. Mielestäni erittäin hyvä ja nopea kelkka. Tuntuu että toimii sitä paremmin, mitä lujempaa ajaa. ;D Tosiaan se ketjukotelon pultti kannattaa tarkistaa. Itse juuri tekemässä korotuspalikoita tankoon, 3". Myös suksien jouset aion vaihtaa, kun rahatilanne vähän korjaantuu. Hyvä kelkka!
     
  6. nuse1

    nuse1 n-duro rave 600-06

    No niin polle löytyy tallista ja nyt oiskin lisää kysymyksiä;mikäs se keltainen merkkivalo on jossa lukee ON ???ja milloin se palaa/ei pitäisi palaa ??? 98e on tankissa ja virtaavain premium-asennossa ja sitten palaa prem only-valo ???Mitäs tälläinen meinaa..


    Onkos asia niin et toi ON-valo on se DET joka vilkkuu kun kone ei anna kaikkia tehojaan.. ??? ja et toi prem-valo pitääkin palaa silloin kun avain on premium-asennossa.Korjatkaas jos olen väärässä ;D
     
  7. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    500:ssa ei oo vielä sitä DET-systeemiä. Empä kyllä hoksaa mitä muuta siellä pitäis premiumin lisäks palaa?? Tai joo, OIL valo, keltainen(??), palaa kun öljy vähissä!

    Ja silloin 98:sia tankkiin kun avain siinä premium-asennossa..
     
  8. nuse1

    nuse1 n-duro rave 600-06

    Lisää tyhmiä kysymyksiä ;D eli miten tuota takaiskarin clickeria oikein säädellään?Ei ole kokemusta kyseisestä tapauksesta ni kaipais apua?Pitääkö sitä vääntää,kääntää vai tehdä mitä?Vai tehdä mitään kun ei tuo tunnu pohjaavan kovemmassakaan patikossa..ja sitten vielä että mikä tuon clickerin periaate on yleensä ???Kiitoksia jo etukäteen..
     
  9. Polle 500xcsp -04

    Polle 500xcsp -04 New Member

    onkos muuten kenelläkään minkäänlaista hajua tuosta tuulilasista että minkä kokonen se vakio on??
     
  10. kop-O-nen

    kop-O-nen 2004 440 Pro-XR 700Mod / 2021 Xterrain 900 Turbo

    Clickerin lisäsäiliön päässä on semmonen pyöritettävä nuppi jossa on numerot. Nupin vieressä on tappi, tapin kohdalla oleva numero kertoo miten jäykällä iskari on. Isompi numero, jäykempi iskari. Toimintaperiaate on käsittääkseni se että kun pyörität klikkerin nuppia niin simmilevy jossa on erikokoisia reikiä pyörii jolloin sen reiän koko jonka läpi kaasu virtaa vaihtelee. Pienempi reikä = isompi virtausvastus ja jäykempi iskari.
    Näin olen itse ymmärtänyt, korjatkaa jos/kun olen väärässä
     
  11. aboli

    aboli Well-Known Member

    Näin on, meikäläisellä vaan tuo nuppi on siellä säiliön alapäässä eli melkein telassa kiinni.
    Ei ole mitään hajua missä asennossa tuo on.
    Pitäs ottaa iskari irti ennen kuin näkee koko nupin :p
     
  12. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Tuossa pari kuvaa klikkerien toiminnasta..

    [​IMG]

    Eli männänvarren päässä oleva klikkeri kuristaa/avaa reikää josta öljy pääsee virtaamaan "männän ohi".

    [​IMG]

    Ja lisäsäiliössä sama juttu, kartiomainen piikki kuristaa/avaa reikää öljylle.

    Tässä vielä linkki saksaa(?) taitaville.. jossa kai selitellään noita toimintoja.
     
  13. Antti Harinen

    Antti Harinen Well-Known Member

    Tai jos se on foxi, niin luultavasti kuten noissa kuvissa: [​IMG] [​IMG]

    Eli siellä nupin toisessa päässä on "levy" jossa niitä eri kokoisia virtausreikiä öljylle.
     
  14. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Joo onhan noita näköjään useita niinku merkkejäkin.
     
  15. nuse1

    nuse1 n-duro rave 600-06

    Vakio on 15".

    Kiitoksia vastauksista :D Nyt tietää mitä tehdä ;D
     
  16. andy

    andy Polaris IQR 440/600

    juuri kyseisen kelkan ostaneena tulee tämä kysely vaihe päälle... ;)

    minkäslaisia patentteja ootte tehnyt 'roiskeläppään'?
    mulla on alkanut murtua pelti sieltä kiinnityksien yläpuolelta, aika jäykkähän
    toi läppä on joten ei ihmekkään.

    kuuluuko se kolahtelua täysin asiaan aina kun vari kytkeytyy ja kelkka lähtee liikkeelle?

    mitenkäs kun kierrokset ottaa johonkin 3500 ja löysää kaasun pois
    kuuluu sellanen ikävä vähemmän terve kalk kalk kalk ääni moottori/vari suunnalta, normaalia?

    tässä olis tällästä aluks, lisää tulee varmasti myöhemmin. :)
     
  17. kop-O-nen

    kop-O-nen 2004 440 Pro-XR 700Mod / 2021 Xterrain 900 Turbo

    Jos tarkoitat että telatunneli on hajennut takaosastaan se korjataan takuuseen! Omastakin se hitsattiin alkutalvesta. Tosi yleinen näissä edge-runkoisissa toi vika.
     
  18. andy

    andy Polaris IQR 440/600

    joo telatunnelin takaseinän sivusaumat on auenneet molemmilta puolilta. pitää sitten keväällä tyrkätä tuo huoltoon kun takuuta on viel sinne lokakuulle asti. mut se hitsaus ei poista ongelmaa ja sen aiheuttajaa.
     
  19. Dragon600HO

    Dragon600HO Guest

    ProX:ssä oli sammaa vikkaa, lyhensin roiskeläppää riittävästi. Katoppa osuuko roiskeläppä maahan kun istut kyydissä.
     
  20. kop-O-nen

    kop-O-nen 2004 440 Pro-XR 700Mod / 2021 Xterrain 900 Turbo

    Joo, mulla oli sama juttu. Ainakin huoltomies sano että heikkouttaan se hajoo..? Mulle laitettiin samalla vahvikepalat sisäpuolelle kulmaa.
     

Suosittele tätä sivua