Yamaha SR Viper XTX 2014 -->

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Pasi, 19/2/13.

  1. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Jaa-a, mulla kyllä tuolla vakioläpällä tuo 66mm nakkelee nyrkin kokoisia paakkuja pahimmillaan 30m päähän. Iha sama ois ajaa ilman läppää.

    Nytron läppäki vain "koriste" melkeinpä. Vaikka toki exciterin läppää pitempi.
     
  2. Swamper

    Swamper Well-Known Member

    Joo niin nakkelee tuo 57 myös. Ei kehtais kuitenkaan hirveästi lyhyempää läppää laittaa, lähinnä pitäs saada vähän joustavampi. Pitää viime käessä ite leipoa.

    Asiasta toiseen. Onko kukaan vaihellu näihin välityksiä? Käykö catin välitykset ja vaikuttaako nopeusmittariin rattaiden mulkkaus?
    Minkähän kokosta kiekkoa tuonne lodjuun alkas tunkemaan että huiput pysyis kuitenki siinä 120 tietämillä?
     
  3. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Mulla on 21/50 92-lenkkisellä ketjulla ja vieläkin kulkee 150km/h todellista, turbolle ihan soppelit ja taitaa olla ettei lyhempiä välityksiä ole saatavilla. Paitsi jos laittaa MTX:n vetopyörät.

    21/49, eli MTX:n vakio rattaat menee 90-lenkkisellä ketjulla.

    Katin rattaat ei muistaakseni käyneet, tosin mutua kun joskus olin jostakin lukevani. Olen aika hyvin saanut kesän aikana nollattua mielen tästä vehkeestä mutta eiköhän se kohta taas ala mieliin palautumaan.
     
  4. Swamper

    Swamper Well-Known Member

    Saako nuita rattaita ja ketjuja suomesta järkihintaan? Ois kyllä jo liian nätti että catin hilppeet menis, niitä kun tuntuu olevan tarjolla joka kokoa...

    Kun kyselin että vaikuttaako rattaiden mulkkaus nopeusmittariin, niin tarkotin että alkaako mittari valehteleen. En nyt äkkiseltään keksi mistä mittari ottaa nopeustietonsa.
     
  5. gontso

    gontso Well-Known Member

  6. niemikorpi

    niemikorpi Well-Known Member

    Passaa 1100 ketjut ja hampit.täytyy vain vaihtaa kaikki kolme.ketju ylä ja ala hampit.meillä oli 14 viperisssä catin hilut.

    Ei valehtele mittari vaikka mulkkaat.lukee vetoakselin kierroksia.jos vetopyörät vaihat ni sit muuttuu.
     
  7. Swamper

    Swamper Well-Known Member

    Kiitos tiedoista.

    Talvi kun pukkaa päälle niin on hirveästi kysymyksiä.
    Mitenhän tuo 141" alusta toimii jos puottaa alustan aivan alimpiin reikiin. Tällä hetkellä etupukki alemmassa ja takapukki keskellä. Takapukin puottamalla sais liukurungon päät vähän parempaan asentoon kun vähän jurnuttaa umpisella, mutta tuleekohan tuolla puottamisella sitten mitä huonoja vaikutuksia?
     
  8. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Kannattaa kuitenkin jo nuissa reijissä lisätä antistab pyörät jossei oo jo.
     
  9. Hentte

    Hentte Polaris 155" 9R

    En ainakaan itse huomannu mitään parannusta sillä takapukin laskulla. Etupukki kun oli alemmissa reijissä se jurnuttaa ja kaivattaa ittensä jumiin umpisella. Jos ajo reittipainotteista pitäisin alustan alemmissa,mutta jos meinaa umpista enempi ajaa niin suosittelen kyllä pitämään niissä ylemmissä reijissä.
     
  10. Swamper

    Swamper Well-Known Member

    Antistapit on.
    Mulla oli ostaessa jo etupukki laskettu alempiin, eikä oo tullu kokeiltua ylemmissä reijissä. Tekis mieli kokeilla juuri umpisominaisuuksien takia, mutta matto hakkaa alemmissakin reijissä etupukkiin. Toki nyt on totaltekit alla, ettei välttämättä enään ole ongelma kun ei mene umpisessa etupukki pohjassa..?
     
  11. Hentte

    Hentte Polaris 155" 9R

    Eikös se totaltekin keppi ole vielä hieman pidempi kuin vakio joka entisestään pahentaa sitä solkien naputusta liukurungon päihin? Se ongelma tulee nimenomaan siitä kun telan kohtauskulma hankeen jyrkkenee kun se pudotetaan alempiin reikiin ja jäykkä etupukin iskari vain pahentaa telan kyntämistä. -14 vuotisessa karkeammalla matolla joutuu tunnelin katosta poistaan ne metalliputket tai vaihtamaan ohkasempiin jos aikoo pitää alustaa ylemmissä reijissä.
     
  12. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Rallattaa liukurungot vakioiskarillakin jos laskettu. Olen kaksi talvee ajellu totaltekit alla eikä ongelmia. Toki rallattaa jos pehmeetä riittävästi. Pohtinu nostaa alkuperäisiin reikiin vaan on jääny tekemättä. Pohdin, mikäli keulaan pistää hiuka lyhyemmät iskarit ja suksiksi esim PP:eet niin suksipaine ei ole liian karu. Ite käytän pp:tä varustettuna racing raudoilla. Toki tulee tarkastettua liukujen päät ajoittain.
     
    Viimeksi muokattu: 12/11/16
  13. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Mutta ne antistabit estää sen rallatuksen ja eikös swamperilla ollukki ne.

    Jännä että ei ummella mee 141 alemmissa reijissä. 153 menee kyllä hienosti lumen pinnalla vakioiskarilla ja jäsymmällä jouella.
     
  14. Hentte

    Hentte Polaris 155" 9R

    Oiskohan se 153" liukurunko kärestä erilaisella kulmalla? Pitäs olla isommilla pyörillä se antistab tuolle 141"alustalle mutta ei se poista sitä alustan kyntämistä. Etenemiseen oikeasti iso ero kun nostaa sen alustan ylemmäs.
     
  15. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Veikkaan kanssa liukurungoissa olevaa eroa. Itsellä 162" catin liukurungot, 141" 8-piikkiset vetarit ja antstabit ja silti välillä meinaa kuulo lähteä kun sellaista ääntä tulee telastosta, van eipähän tuo ole särkynyt mutta liukurungon pään muovit alkaa olemaan aika huonossa hapessa.
     
  16. Swamper

    Swamper Well-Known Member

    Otin iskarit pois ja aikani siirtelin ja joustattelin alustaa. Taijan alkutalven pyyhkiä alusta ylemmissä reijissä. Pitää kertoa kokemukset kun pääsee ajeleen :) Ahdasta kyllä on 57powerclawilla äärijoustoissa, mutta vaikutti ettei matto löystys niin paljoa jouston loppupäässä tuolla setupilla. Josko se ei hakkais enempää tunnelin kattoon kuin mitä on tähän asti hakannu. Ja joo, tunnelin alumiinit olen poistanu.

    Onko mtx:ssä muuten tunnelissa mitään alumiinikäikäleitä tai tms?
     
  17. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Onko mitään poistettujen alumiinien tilalla?
     
  18. Swamper

    Swamper Well-Known Member

    ei oo. sillä vähän utelinki onko mtx:ssä jotain :rolleyes:
     
  19. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Rait rait, sormet oli nopeemmat kuin järki, yllättäen.. Laita jotakin, en tiedä millaiset mtx:ssä on mutta itellä ei ollut viime talvena mitään ja 66mm vastaava matto repeili aika pahasti niitteihin vaikka oli pääsääntöisesti alareijissä etupäästä.
     
  20. Swamper

    Swamper Well-Known Member

    Joo ne niitit on yhtiä vi**uja siellä pohjassa. Oon laittanu matalimmat niitit mitä löytyy muttei paljoa lämmittäny. Ei oo matto revenny mutta kuluu ihan selvästi niittien kohdalta. Minkälaiset suojat DooDoo oot sinne väsänny?
     

Suosittele tätä sivua