800 rotax

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä kelkka700, 12/4/07.

  1. bonus

    bonus Well-Known Member

    Vs: 800 rotax

    Juu sama puoli. :)
     
  2. asentaja

    asentaja Guest

    Vs: 800 rotax

    Ja kun minä oon luullut, että lohkot pitää vaihtaa pareittain, kun olen ollunna siinä uskossa että laakerilinja koneistetaan lohkot kasattuna ???
     
  3. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: 800 rotax

    voipi olla, enpä kyllä itekkään ole koskaan lohkoja sekoitellu. Hitsaamallaki tuo kyllä pitäs pysyä läjässä, oli pysyny tätäkin ennen ja sitä ennen :)
     
  4. asentaja

    asentaja Guest

    Vs: 800 rotax

    Tokihan se hitsaamallakin pysyy nipussa kuhan hitsaaja tietää mitä tekee ;D on toki nähty noita hitsattuja lohkoja jotka ovat menneet hitsauksen ansiosta rupellille.
     
  5. bonus

    bonus Well-Known Member

    Vs: 800 rotax

    Pittääpä käyvä paikallisella koneistamolla kyselemässä, mitä tuumaa tuosta lohkosta. :)
     
  6. Teme_p

    Teme_p 163" summit X 800 -13

    Vs: 800 rotax

    mulla oli ainakin eri pari lohkot noi edelliset...en tiiä sitten, tuskin tuo kiertokangen alapään laakerin hajoaminen siitä johtu..eli siis kyllä ne toimivat keskenään
     
  7. bonus

    bonus Well-Known Member

    Vs: 800 rotax

    Mites nuo kampuran runkolaakerit vai mitkä lie oikealta nimeltään ne 6 kipaletta isoja, saako niitä lähimmältä Skf/koyo jälleenmyyjältä vai onko nuo ihan marmoritiskihommia, kun näytti olevan jotku tapit ulkokoolissa? Hyvinhän nuo entisetkin kyllä kuulostas pyörivän mutta mutta......

    Onko totta että nuita kiertokangen alapään laakereita ei saa erikseen mistään?
     
  8. Vaaranvalloittaja

    Vaaranvalloittaja ACME co. racing

    Vs: 800 rotax

    ei saa. kiertokangen laakeri kooli kuluu vanhemmuuttan soikeiksi. eli ei oo mitään järkeä ees uusia pelkkiä laakereita sinne.
     
  9. karhulahti

    karhulahti Well-Known Member

    Vs: 800 rotax

    [​IMG]
    otin sylinterit pois ja perus kiinni leikkaaminenhan siinä kävi. mikähä mahtais olla syy tähän? öljyä ainakin on saanut mutta mikä vois olla syy :-\ voiko vakio 17.5 tyhjärit vaikuttaa asiaan? jos se käy laihalla nii eikö se polttais reijän? mitä oireita näissä on jos stefa vuotaa kampuran päästä?
     
  10. Exoxxer

    Exoxxer Lynx rave 600sdi 155"

    Vs: 800 rotax

    Miltä imukurkut näytti? Ettei oo kuollu liikaan ilmaan?
     
  11. karhulahti

    karhulahti Well-Known Member

    Vs: 800 rotax

    kurkut on hyvässä kunnosa.
     
  12. Teme_p

    Teme_p 163" summit X 800 -13

    Vs: 800 rotax

    Kumman puolen sylinteri?
    Ettei vaan olis kuitenki öljyn saanti loppunu tuolta puolen, tai sit voihan se olla pääty stefakin antautunut ja sitä kautta liikaa ilmaa...kokemusta on... ;D
     
  13. karhulahti

    karhulahti Well-Known Member

    Vs: 800 rotax

    Nykäsylaitteen puolelta. Öljyä on hävinnyt säiliöstä iha normisti, ja oon laittanut b tankkiinki öljyä :p jos se kampuran stefa vuotais niin eikö kelkka oireilis jotenki? Huonoa käyntiä tms?
     
  14. KKKP

    KKKP Well-Known Member

    Vs: 800 rotax

    Go'kvällen!

    Minkä merkin ja vuosimallin sekä mallin on kyseinen moottori 800 rotax on ollut käytössä?
    No, jos kaikki tuntuu olevan kunnossa ja käyntihäiriöitä ei ole ollut tyhjäkäynnillä ei millään kierrosluku alueella, niin veikkaan kuitenkin, että vika löytyy polttoainelinjasta. Pidät tarkastaa koko linjan tankista lähtien pumpulle ja kaasutinpakalle, ennenkuin käynnistät korjatun moottorin! Nykypäivän polttoaine etanolineen ja varsinkin vanhuuttaan kumilaadut haparastuvat ja saavat liikkeelle pieniä kuminpalasia jotka tukkivat suuttimet ym,,,
    Normaali kaasutinversiossa on lohkossa kaksi nippaa, toisesta menee impulssiletku polttoaine pumpulle ja toinen isompi on tulpattu, onko tulppa ehjä ja/tai paikoillaan?

    Uusia (852) ja käytettyjä (817) sylintereitä sekä kiertokankia (org) ja mäntä (org) löytyy, jos on tarvetta!
    Matkahuollossa bussiennakolla ja rahti ympäri suomenmaan!

    Nm: kkkp, eikohei!
     
  15. karhulahti

    karhulahti Well-Known Member

    Vs: 800 rotax

    joo elikkäs kelkka on lynx rave re 800 power tek 2010. toimii täysin ja tehoa piisaa. ainoa minkä oon huomannu ns viaksi, eli jos on lämmin kone ja tuut parkkiin niin kelkkaa kärsii käyttää noin 1min ja sen jälkee alkaa pikkuhiljaa tyhjäkäynti laskemaan ja saattaa sammuakkin. ei siis pätki mitenkään käyntiä, vaan tyhjäkäynti laskee pikkuhiljaa tasasesti??
     
  16. KKKP

    KKKP Well-Known Member

    Vs: 800 rotax

    Skudaagen!

    Eli kysymyksessä on 800 R moottori ja sylinteri on ns. monoblock 420623242 ja pakosarjan kiinnityspultit ovat 8 mm. Semmoinen sylinteri löytyy uudestaan pinnoitettuna ja siihen uudet wiseco männät ja neulalaakerit. Onko muuta vauriota moottorissa? Avaa kuitenkin koko moottori ja tarkista kampiakselin suoruus ja lohkot ja laakerit.

    No, itse asiaan eli oliko kiinnileikkautumisen ajanjakso niin, että tasakaasulla ja kierrokset noin 6000-7000 rpm?!
    Tälle moottori tyypille näköjään ominainen vika, olen kuullut muiden käyttäjien sanovan näin!

    Päivän tarjous: sylinteri 420623242, 8mm pakosarjanpulteilla ja wisecon männät 2453MO8200 ja neulalaakerit yhteishintaan 1000,00€! Sylinteri vaihto periaatteella. Matkahuolto ja bussiennakolla sekä rahti!

    Nm: kkkp, eikohei!
     
  17. karhulahti

    karhulahti Well-Known Member

    Vs: 800 rotax

    tasakaasulla oon enimmäkseen ajellu 5000-7000rpm. käytin sylinterin koneistamolla, sielä hoonasivat sen ja sai ihan toimivan pelin "toistaiseksi". laitoin eilen koneen nippuun uudella männällä ja tänään ehkä pääsen ajamaan. kahtoo miten se kestää, jos ei niin harkitsen sitte tuota sun tarjoustas. tyhjärit ovat nyt 20, ei saanu mistää 22.5-25 tähän hätään.
     
  18. pulukkailia

    pulukkailia 18 superjaggi & 700 vaterdoo

    Vs: 800 rotax

    Mitäs tästä opimme kannattaako kakstahila turrata tasakaasulla ???
     
  19. maukebsp

    maukebsp Lynx R 8

    Vs: 800 rotax

    Itellä on 25 tyhjärit ja ei ropella niilläkään sitte neuloja n1-1.5mm nostettu. pykälää isommat suuttimet (ei muista mitkä vakiot on) slp kokoputkisto mittarissa yli 4000km. en kyllä mahottomia matkoja oo ajanu 60-80kmh tasakaasulla sillontällön pumpannu. pensaa reittiajossa 20-22 litraa vaikuttaa musta liian vähältä. tietysti jos ajaa rajummin nousee kulutus 24-25l onko muilla vastaavaa settiä ollu.kai tuo on sieläpäin ku menty jo paritonnia nuilla. männät pitäs vaihtaa jo kovaa kyytiä.
    Rinkejä otta vakiokytkinsäädöillä aluks n8200 sitte ku kauemmin ( 10s ) hanapohjassa nostaa vähä ja lopuks näppii rajottimelle 8400??
     
  20. MiKo84

    MiKo84 Well-Known Member

    Vs: 800 rotax

    Bensaa kyllä menee.. Tänäänki 75 km ja litra jäi tankin pohjalle, mutta parempi että maistuu. Ite olen kierrättäny uuesta asti 8400 ku sen se pitääki kiertää. En näe tarvetta suutinmuutoksille, laittaa 600 jos tuntuu, että pitää tasakaasulla turrata.
    Wisecoita ei hengen eestä, alkuperäinen on loppujen lopuksi se halvin ja huolettomin vaihtoehto.
     

Suosittele tätä sivua