IQ 600 Switchback 2007

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Tuok, 23/11/06.

  1. kaahari

    kaahari Well-Known Member

    Vs: IQ 600 Switchback 2007


    Joo, tais olla aika sekavasti kirjoitettu(elikkäs se huutaminen tais vähän sekottaa)... Eli tarkoitin että tuosta n.70-80 vauhdista kiihdytettäessä ei kerää vauhtia umpisella järven selällä mitenkään ripeästi..tosin onko nuo 600:t niin tykkejä liikkumaan muutenkaan. Ajatuksena tässä olikin että vanha jousi ehkä kuoleunu? ja muutenki ylös vaihtoa hankaloittaan tiukempaa jousta, josko se kulku vähän piristyis sillä... Pannun kuntoa omasta en tiiä sen kummemmin sanoa, ei ole avattu saatika puristuksia mittailtu. pitäs olla kuiten ihan kunnossa ku 6500 kilsaa vasta takana ja kaasari peli :) ... nuo 20-41 välit on nimenomaan rmk:n vakio välit jotka sullaki on. Viime talvena oon uusinu kytkyttimen jouen ku meni poikki, uus vakio tilalle(120-340) vartsusssa vakio hilut ja vetopyörät vakiot kans. Tilasinki jo uuden jousen, pietin alun samana ku vakio eli 140 mut loppu jäykempänä 260 (red/pink) näkee sitten miten kulkee ku saa paikalleen ja testaa
     
  2. sumbeam

    sumbeam sixpäkki 600HO -06

    Vs: IQ 600 Switchback 2007

    No kyllä mää sittenkin käsitin oikein (mikä on aina mun kohdalla erityinen ilon aihe). Kaikki pitäs olla kunnossa, välitkin (tosin itella keventää vielä lisää toi 8-piikkinen), joten pistä vaan kakkoseen se lopusta jäykempi jousi, ni pitäis vähän auttaa ongelmaas. Kyllä tolla 600:lla mehumaija pannulla puhti nyt tossa vauhdissä vielä riittää jos kampiakselilla on vaan kierroksia tarpeeks ja pannussa kaikki ok...

    Kerro miten jousen lopun jäykistäminen muutti tilannetta, jos muutti. Olen nimittäin itse ajatellut kokeilla seuraavaksi juuri samaa temppua. Ehkä lisäksi pehmeitä lähtöjä vielä helpottamaan kytkimen alkupäästä kevyempää jousta, lopun tiukkuudesta en tingi.
     
  3. jiipee-

    jiipee- Well-Known Member

    Vs: IQ 600 Switchback 2007

    Kiitokset vielä sumbeamille inffosta kun soittelin, mahtava homma!
    Eipä poistunu tyhjäkäynnin jälkeinen röpötys kun laittaa liipasimen tankoon. Tyhjärit siis vaihdoin 50->45.
    Pääsuuttimia katoin niin 460 näytti olevan paikoillaan, eli aika raakat. Toki mulla on slp:n koko putkisto ja pf racingin porttaama kansi. Huomenna menee 440 tai 430 pääsuuttimet paikoilleen ja kokeillaan niillä.

    Mites sulla sumbeami oli ne pääsuuttimet, sultaha löyty kans toi putki?
     
  4. kaahari

    kaahari Well-Known Member

    Vs: IQ 600 Switchback 2007

    Joo nyt on testattu jousi ja voin suositella..jengaa ihan eri malliin paikaltaan lähtiessä kuin kovemmasta vauhista kiihdytettäessä
     
  5. sampha

    sampha Well-Known Member

    Vs: IQ 600 Switchback 2007

    Kuuluukos telastossa olla välystä missään? omassa on poikittais välystä etupukin alapäässä, siinä missä on putket sisäkkäin ja sitte toinen välys löytyy takalinkusta.. Osanumerot 5334026 ja 5333997.
     
  6. sumbeam

    sumbeam sixpäkki 600HO -06

    Vs: IQ 600 Switchback 2007

    Muistaakseni mulla on 420 pääreikä pentseenille, siis alkup. Mulla ei rötää kyllä yhtään, ja kuten puhuttiin noi tyhjärit 45. Ei se liian laihallakaan oo ku ei oo mäntäpistiäistakään näkynyt eikä voima lopu pakkasessakaan. Lämpöjen kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa. Neulatkin on ihan alhaalla (prikat ylimmissä lovissa), eli laihimmassa asennossa.
     
  7. sumbeam

    sumbeam sixpäkki 600HO -06

    Vs: IQ 600 Switchback 2007

    Kiitos vaan testituloksesta. Täytynee seuraavan kerran siirtää tuo ajatus käytäntöön, kun 2-varia ropaa. Kytkimeenkään en saanut vielä lähdöltä kevyempää jousta, mutta noi kaikki muut voiman siirron muutoksetkin on vielä kunnolla testaamatta... Kyllä näilläkin toimeen tulee kun menee koko ajan parempaan suuntaan ja ennenkin on ihan kohtuudella toiminut.
     
  8. sumbeam

    sumbeam sixpäkki 600HO -06

    Vs: IQ 600 Switchback 2007

    No eihän siinä mitään hirveetä välystä kuulu olla, mutta ei pieni haittaakaan. Välystähän siihen ei voi tulla kuin akselia (putken sisällä) pidentämällä (eli ei mahdollista ellet laita prikkoja päähän) tai pukin putkea lyhentämällä. Lyhentyähän se teoriassa vois inan kulumalla, mutta ei kyllä käytännössä oleellisesti. Sullahan on hyvät vaseliinit pursuamassa aina päästä, enkä määkään sitä lyhentänyt edes piruuttani, samalla kun hitsailin pukkia nippuun ;)...

    Kovaa ajoa vaan! Mites muuten pukki kesti viikonlopun koitoksen?
     
  9. sampha

    sampha Well-Known Member

    Vs: IQ 600 Switchback 2007

    Pukki ja hitsaus kesti kyllä.. :) Tosin en ole katsonut sen tarkemmin, kelkka jäi kärryyn kun kotio pääsin... Mutta ajoista ei sen enempää!! ;D
     

Suosittele tätä sivua