Kaasari vs. Ruisku

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Rave 600cc, 17/1/09.

?

Kaasari vs. Ruisku

  1. Kaasari

    182 vote(s)
    47.0%
  2. Ruisku

    205 vote(s)
    53.0%
  1. JusPi

    JusPi Sir.

    Kaasari pelillä mennään ja hyvin pelittää. Samoissa lukemissa pyörii kulutukset mulla SS kaasarikonessa mitä kaverin SDI:ssä
     
  2. willson

    willson Well-Known Member

    Miun entinen 550 puhku vei ainakin tuolta 15-20 litran välistä, pari kertaa vei 25 ku oli raskas keli.
     
  3. jussipoika

    jussipoika 3700 BD 800 -14

    Itekki ruiskulla painan menemään ja oon kyllä tykänny..Vastaa makiasti kaasuun mutta mitä tuohon kulutuspuoleen tulee niin uus 800 rave vetää vain pari kolme litraa enemmän ku kunnolla laulattaa..Oikiastaan hyvin harvoin päässy alle 20l satasella..Mutta eipä se e-tec:ään ole niin  pieni ruokanen mitä luvataan muutaku makkaranpaisto reissuilla, kaverin kans talven ajellu ja käytännössä joka reissulla sillä on ollu vain 2 litraa pienempi kulutus..

    Miten muuten kaasarimiehillä, kun tuo ruisku tahtoo ku kunnon vasta pattiin paukauttaa niin "hyytyä" eli katuaa kiekat ja vähän niinku booa kone..että onko kaasarivehkeissä sama?

    Piru ku vielä oppis kirjottaan selkokielellä :D
     
  4. willson

    willson Well-Known Member

    Ei aina välttämättä :-\ Riippuu vähän tilanteesta.
     
  5. JartsaCF6

    JartsaCF6 Polaris 600RR

    mulla ei ainakaan booaa patikossa.
     
  6. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Oisko tuo booaus enempi voimalinjasta kii?
    Eli ilmassa voimalinja kerkeää pykältää isoa vaihdetta silmään, kun tela pyörii herkästi. Sitte alas tullessa se ei ehdi/jaksa pykältää pienemmälle ja koneesta loppuu paukku?

    Mun veikkaus asiaan vain...
     
  7. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Itselläni oli yhden viikonlopun kokeilla SDI renegade, ja se oli ihan sama minkälaisen hypyn otti umpisella, niin alastullessa oli heittää sarvien yli kun hyytyi niinkuin olisi sammutusnappia painanut. Liekö pakoputki tukkeutu ja sitä kautta pakokaasuanturi antoi jotain virheellistä tietoa jonka perusteella alkoi katkomaan sytytystä tms...

    Oma kaasarirevi ei kuitenkaan samaa tee.

    Kulutus kyseisellä reissulla oli sillä SDI vehkeellä 37 litraa sataselle, ja kaverin HO RE meni vähemmällä. Umpista ajettiin koko reissu, ja onhan sillä RE:llä ajanut kaverikin 40kg kevyempi kuin minä.

    4100-4500 kierroksen kohdalla SDI turrasi ja röpötti ihan pöljänä ja vaikutti siltä että soppaa saa ihan liikaa..

    Ei kyllä tuo kokemus SDI:stä vakuuttanut, puhumattakaan kaverien taisteluista SDI vehkeiden kanssa.

    Niin, molemmat SDI vehkeillä ajaneet kaverit omistavat nyt kaasaripelit...
     
  8. willson

    willson Well-Known Member

    Miulla ei oo ainakaan booannu reitillä.
     
  9. rave 440/mxz 800

    rave 440/mxz 800 Well-Known Member

    Kaasari ehdottomasti niin pääsee ajamaanki :) ruiskukelkassa vanhemmuuttaan anturi yms.vikoja niin jää ajoreissu väliin niin harmittaahan se.Ja omakohtaista kokemusta on ;D
     
  10. willson

    willson Well-Known Member

    Onko nuo anturit ruiskukelkissä herkkiä lopettamaan yhteistyön?
     
  11. miqa2

    miqa2 Well-Known Member

    Vs: Kaasari vs. Ruisku

    Meikä pysyy kaasareissa niin kauan ku mahollista !

    Kulutuksesta viis !
     
  12. jussipoika

    jussipoika 3700 BD 800 -14

    Vs: Kaasari vs. Ruisku

    Joo kyllä itelläki kahen sdi talven jälkeen mieli muuttunu...Kyllä kaasari on paljon parempi vehe leikkihommiin ja räväkämpään ajoon. Vaikka tuossa ss koneessa vähemmän heppoja niin kyllä kierrosherkkyys ja laaja vääntöalue korvaa paljon, eikä paljon booaile vaikka miten paukuttaa...
     
  13. himotas

    himotas Well-Known Member

    Vs: Kaasari vs. Ruisku

    Aamen!! Nyt olen ensimmäistä viikkoa ajellut ruisku catilla, onneks tarttee enään viikko-pari tuolla turrata!! Tulee se kaasari vehjes takas x2 8) Röpöttää, ei vastaa kasuun yhtä herkästi ja ainetta menee 60km/23l. ei vakuuttanut milläänlailla tuo ruisku..
     
  14. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: Kaasari vs. Ruisku

    Mä oon tykästyny ruiskuun, alkuun röpelteli tuokin, mutta nyt on nappulat joilla säätää seokset ja mittari josta näkee mitä tuli tehtyä niin jopa on lystiä..

    Vähän rallia, kattoo ruudulta missä seokset liikkuu milläkin kaasunasennolla/kierroksilla ja sen kun näppäilee ruutasta seoksia siihen suuntaan kun hyväksi näkee.. Säätö vie aikaa sen verta vähän, ettei ehdi sormille kylmä tulla viimassakaan..

    Ja kun se alkaa olemaan kohdallaan, on se kohdallaan kelistä riippumatta.

    Bonuksena, käyntiin joka kerta toisella nykäisyllä, joista ensimmäinen voi olla veltto koneen pyörätys.. Kesän jäljiltä vaati kolme..

    Helpolla en enää kaasariin palaa, mutta kelkan muut ominaisuudet ratkaisee.
     
  15. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Kaasari vs. Ruisku

    No, onneksi nämä kaasaritupruttelijat katoaa vähitellen kartalta... Vieläkös joku valmistaa ja myy täällä Suomessa nestekelkkaa jossa olisi kaasarit??
     
  16. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: Kaasari vs. Ruisku

    http://www.brplynx.com/fi/mallisto/sport/rave-600.html
    Ja on kyllä minusta luotettavin 2-tahtinen mylly!
     
  17. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Kaasari vs. Ruisku

    Oikeassa olet, vielähän noita "Classic-Editioneita" on tarjolla. Vai pitäisikö tuo ilmaista, luotettavin Rotax-moottori... 800 H.O. oli kaasareilla, eikä se niillä luotettavaksi osoittautunut, joten pelkät kaasarit ei autuutta tuo. Catin lay down koneet on olleet ruutilla kokoajan, eikä luotettavuus ole siitä kärsinyt. Pollella on luotettavia ruiskukoneita, joten ruiskun syyksi tuota ei voi viedä.
     
  18. JusPi

    JusPi Sir.

  19. niku-80

    niku-80 lynx r-evo

    Vs: Kaasari vs. Ruisku

    mun mielestä kaasarivehkeet on varmempia ei oo niin paljo kaikkii antureita jotka vois hajota :D
     
  20. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: Kaasari vs. Ruisku

    Firecattien kaasari ja ruiskumalleissa ei oo kummoista eroa antureiden määrässä..
     

Suosittele tätä sivua