Nytro kestotestissä - touring mode

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä Reverend_, 11/12/11.

  1. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Tässä on 9-piikit läpivetävät, halpaa ja tuttua brp kamaa. 10-piikkisethän ei oo halkaisijaltaan kuin 20mm isommat? Eli mahtuisi jopa hyvin jos poistaa nastasuojat. Mutta käsittääkseni ne häviöt mitä vastaan tässä voi/kannattaa kamppailla tulee kääntöpyöristä, siellä on halkaisija kuitenkin vain 165mm vs. vetopyörän 183mm. Lisäksi matto todella menee siellä kääntöpyörän ympäri kun vetopyörä taas "heittää" maton hankeen ikään kuin kaarella, eli mutka minkä matto tekee ei ole ihan niin jyrkkä. PPS:ssä myös ylätukipyörät sekä yläkääntöpyörien pienehkö halkaisija lisää häviöitä ja niistä taas ei oikein pääse eroon.

    Kestääkö tollainen akseli patikkoa?
     
  2. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Vanhaa mattoa. Puikkoja poikki tuosta oikeasta reunasta ja teki sitten hallaa vetopyörille

    [​IMG]

    Matossa kun oli soljet joka kolmannessa on nyt joka kolmas piikki kulunut muita enemmän. Oikean puoleinen (puikkoja poikki) on kulunut enemmän kuin vasen.. Osaltaan kuluminen johtuu lämpöongelmista, liu'ut kärysi jatkuvasti.. ilmeisesti piikit pääsi painamaan maton liukua vasten kun puikoista ei ollut pitämään sitä suorassa. Käry nimittäin loppui kun ruuvasin piikit irti. Kai noita voisi käyttää jos kääntäisi toisinpäin vai laitanko suoraan uudet? ???

    [​IMG]

    Poikkipalkki oli suora mutta toinen yläpikkupyörä kateissa, korvakon kera. Jos jollain on ylimääräisenä saa tarjota!

    [​IMG]

    Marmorilla uhattiin että tähän aikaan vuodesta brp myy vain perämoottoreita. Siispä vahti talliin ja varttomaan ;)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. znood

    znood Guest

    Vs: Mun Nytro

    Kyllä noi vetopyörät tollasenaan vielä menee hyvinkin. Ainahan ne pikkusen nööliytyy siitä mihin soljet ottaa.
     
  4. jiiipeee10

    jiiipeee10 Guest

    Vs: Mun Nytro

    jos uuden telan laitat pistä ne vetopyörätkin uusiksi.
     
  5. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Mun Nytro

    Mut periaatteessaha jos kääntää toisinpäin nii eikös ne oo niinku uuet? ;)
     
  6. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Tuosta kuvasta mikä on vetoakselin päästä ja pyörän sivusta näkee hyvin erot.. keskellä oleva piikki on ollut solkia vasten (telassa solki joka 3. puikossa ja 9-piikkiset vetarit = tasajako) aina, siitä vasemmalle seuraava näyttää ehjältä ja onkin ehjä, kuten myös sitä seuraava. Eli joka kolmas piikki on kulahtanut. Kertoo senkin että eipä ole tela hyppinyt yli.. Sitten taas nuo ikään kuin sivuille tulevat jutut, niissä on tollaiset lovet, näkyy hyvin siinä seuraavan piikin kohdalla.. Lähinnä arveluttaa alkaako täristämään tai jotain.. Mattoahan se ainakin rasittaa kun vetoa tulee enemmän toiselle puolelle.
     
  7. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Kuulemma kaikki kelkat oli pakattu varastohyllyyn odottamaan parempia(kylmempiä) aikoja ja trukki myyty.. jälleen uskoa koeteltiin ;D

    Liukurungoiksi -13 GLS:n valmiiksi mustat ja vähän pitemmät. Liukurunko on mitoitukseltaan tismalleen vastaava kuin -10 runko, erona että pituutta 10,5cm enemmän ja etupukille on vaihtoehtoinen paikka. Muut käy vanhoista paitsi kääntöpyörien akselin reikä on tehty suorakaiteen muotoiseksi, en ole ihan varma miksi noin..

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Joku huuteli että kyllä ne laakerit kestää jos niitä rasvaa. Kluberia kehiin. Jos rotax luottaa miksipä en minäkin

    [​IMG]

    Helix vaihtui tuollaiseen.

    [​IMG]

    edit. Kuvassa näyttäis että rungosta telatunnelin liitoksesta puuttuu niitti.. luulin että vähällä selviän..
     
  8. juhohannu

    juhohannu CF1K 162" -09

    Vs: Mun Nytro

    Miksi mie en ymmärrä tätä kohtaa, miksei tuohon vanhat hilppeet mene paikoilleen muka? ???
     
  9. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Kyllä kai ne sopii.. sitä vaan ihmettelin että millaiset kiinnikkeet siinä -13 akselissa sitten on jos tuosta on tehty kulmikas?
     
  10. TeroK

    TeroK Snouros

    Vs: Mun Nytro

    Taitaa tulla uusissa semmoset muoviholkit taka-akselille missä on kantikas ulkokehä.
     
  11. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Muoviholkit on ollut ainakin -08 lähtien ja osanumerot on samat tuohon GLS:ään nähden.
     
  12. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Tästä se taas lähtee.. Nastasuojien poisto ja kennon hitsaus.. Jäi vähän arvoitukseksi miksi kenno vuoti. Rälläkkä siihen ei livennyt mutta se nastasuoja oli rei'itetty piikillä niin oli kai ottanut siitä ihteensä. Kylmänä ei vuotanut mutta rälläkän lämpö sai vuotamaan.. sama juttu pajalla laitettiin 4 kehää paineilmaa kennoon mutta ei saatu vuotoa näkyviin?

    [​IMG]

    Pakoputken hitsaus ja uutta donitsia. Kesti muuten enää 4tkm edellisestä hitsauksesta, nyt ajettu siis 17tkm. Taitaa pitää saada uusi putki jostain ennen kuin palaa koko vehje ???

    Putki oli myös vääntynyt oudosti siten että sivuputket olivat ikäänkuin taittuneet sisäänpäin ja jäänyt siihen n. 4mm kumpikin. Yritettiin toholla lämmittää ja oikaista mutta ei tehot riittänyt niin väännettiin sitten kylmänä oikeaan muotoon.. toivottavasti kestää ehjänä ja muodossa. Kuvasta näkyy miten ulommat haitarit on kumpikin kääntynyt sisäänpäin. Ovat olleet aikamoisessa jännityksessä ottaen huomioon ajon aikaiset rasitukset. Noita joutuu ehkä hankkimaan varastoon odottamaan vaihtoa..

    [​IMG]

    [​IMG]

    Lämpösuojat, vanha vs. uusi

    [​IMG]

    Tankille tein tilaa hiomalla runkoa kummaltakin puolelta

    [​IMG]

    [​IMG]

    Lopuksi vielä kumiviipaleet silikonilla kiinni ja tankki paikoilleen niin jähmettyvät suoraan muotoon. Lämpösuojan taaemmat pultit korvasin niiteillä, ovat sillai vähän alempana.

    [​IMG]

    Täytyy sanoa että trailtankin uusimmassa versiossa on nähtävissä selkeää parannusta vanhaan nähden.. tässä ei ollut vielä oikeastaan yhtään kulumaa noilla kriittisillä kohdilla. Liekö muotoilu sitten muuttunut ja tankkia kutistettu vai mikä, ainakin turpoaa vielä ihan entiseen tahtiin. Polttoainelinja yltää tosin vieläkin hyvin mutta kaasuvaijeria ahdistaa kuten edellisessäkin.. Jos vain olisi ajateltu vähän pidemmälle ja kutistettu noista kohdin hieman, olisi menettänyt tilavuutta desin-kaksi mutta käsillä olisi jo paljon toimivampi tuote!!

    Turvonneen tankin saa paikoilleen helpoiten kun tyhjentää sen bensasta ja antaa lojua kesän nurkissa.. palaa alkuperäisiin mittoihin ;)
     
  13. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Kävin sovittelemaan telaston poikkipalkkia niin yllätys oli suuri kun se kävikin suoraan paikoilleen!! PPS-telastoissa on kuin onkin vuosimallien tai pitäiskö sanoa runkojen mukaan eroja.

    Poikkipalkki osanumerolla 605354961 (R-EVO rungot) pituus 41,4cm päästä päähän. REX-runkoisiin taasen osanumerolla 503192100 pituus 42cm(muistaakseni). Taitaa uudemmissa olla leveämmät tunnelit? Koska palkki ja etupukin yläpää on samanlevyisiä, nuo R-EVO runkoisten osat käy suoraan Nytron tunneliin.. myös takapukki ilman puslien kääntöä/uudempi pukki puslien käännöllä. Eli jos joku muukin tällaista konversiota mielii niin kannattaa etsiä joku vanhempirunkoisen telasto, saa helpolla toimivan/paikalleen ;D
     
  14. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Mattoa ja vetaria

    [​IMG]

    Alusta kasaan ja hop

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tunnelinjatkon mallailua.. Jatko on Blingfactoryn mallistosta ja tarkoitettu 307-345 muunnokselle, eli ei ihan suoraan käy.. Paljonhan tuon pitää mennä yli?

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  15. znood

    znood Guest

    Vs: Mun Nytro

    Joo ei ne ihan, ja sitä puskuria asentaessa varmasti kanssa ahdistaa tuo blingin jatko. Sais kaventua puol senttiä enempi takapäätä kohden. Ainakin 365 mittaan jatkava ahdisti siis.
     
  16. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Mun Nytro

    Kaikki jatkot telatunneleissa näyttää pitkille kun vertaa apex xtx:ään, mutta kysyppä blingfactorylta kuvan kanssa luulenpa että tekeevät uuden tai kertovat mitne se pitäs istua paremmin.
     
  17. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Keulaan vaihdoin ulommat raidetangonpäät + ohjausakselin alapään muovipuslat jotka olis voinut jäädä kauppaan, uudetkin on valmiiksi yhtä väljät eli ihan turhaa, n. 0,5mm väljää ???

    Tarvii ehkä vaihtaa vielä ne sisemmät ja sen ohjauksen väliakselin pallot, sekä alapallonivelet tietty. Pallo poikineen..

    Puskuri pitänee hommata uusi, tuo vakiohan on niin paperia ettei siihen saa koukkua.. ja niin lyhytkin ettei varmaan tee hyvää jatkolle. Jatkopalan kanssa uusi leveys on 42,4cm, saa tarjota puskimia jos jollain jotain sopivaa on..

    Jos suoraan jakaa pituuden niin tuo jatkaa 18cm eli 9cm liian pitkä.

    Jos tuon asentaa sille kohtaa mihin esiporatut niitinreiät osuu, täytyy rälläkällä lyhentää ylimääräiset ja niitata päätykappale jatkopalaan kii.. Eli niitti poikineen ;D

    Jos lyhentää etupäästä, alareuna kapelee ettei enää yllä yhtä alas kuin tunnelin alareuna nyt on --> ei todellakaan siistin näköistä.. Puskurilla vois ehkä peittää, mutta jos sen laittaa siihen kulmaan taakan paino vetäisi tunnelin päätä (jatkoa) alaspäin. En ole kovin innoissani tuostakaan vaihtoehdosta. Puskuri pitää laittaa rungon kanssa linjaan = vahva rakenne, tunnelin jatko tulee siihenkin kiinni kunhan nyt vaan saa siistin sellaisen lärpäkkeen jostakin.
     
  18. znood

    znood Guest

    Vs: Mun Nytro

    Semmonen koukkupuskuri olis kova sana mitä keskon crossovereissa käytettiin....
     
  19. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Tuossa vielä kuva ilman jatkopalaa.. riittäskö noin?

    [​IMG]
     
  20. japex_

    japex_ Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Paljon hienompi ilman jatkoa.
     

Suosittele tätä sivua