08 - YamaHype

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Ike, 1/2/07.

  1. laiska

    laiska Well-Known Member

    Essolla kertovat, että ajavat jo suomessakin noilla. 5 kpl -08 mallia jo maassa. Siis huhuna kuullut.
     
  2. KMV

    KMV ZR 6000 137" SP LTD

    Ajavat ostajille luvattavia "suomisäätöjä", jotka viimehetkellä vaihdetaan taas jenkkisäätöihin ;D ;D ;D?
     
  3. Erä-Jorma

    Erä-Jorma Well-Known Member

    [​IMG]
    Tollanen kuljetuskärry pitäis olla niin pääsis vähän suuremmallakin porukalla reissuun
     
  4. peeaa75

    peeaa75 yamaha phazer -07

    missähä päin suomee liikkuvat???
     
  5. AK837

    AK837 Well-Known Member

    Ainakin alusta oli laitettu niin että videolla keulii varmasti ;D ;D
     
  6. Fania

    Fania 14 vuotta ilman kelkkaa ja taas tuli laitettua.

    kyllä se taas mietityttää. joka kausihan sitä on katsottu, että nyt on varmasti hyvä peli ja keveä patin nielijä. Aika paha laittaa 15000 euroa kelkkaan ja saada jotain aivan muuta kuin mitä jokainen mainosvideo näyttää. "Robbie ajaa ja me sitten tehdään kuluttajille kaikkea kestävä reittipeli". niin just. Tuolla uudella nytrolla ei varmaan ole mitään tekemistä (esim telaston pukit) sarjatuotantokelkan kanssa. taas yksi 15000 euron huijjaus?
     
  7. henz

    henz Ski-Doo X Renegade

    No huhhuh!
     
  8. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Veit Henzi jalat suusta!
    :eek: ;D
     
  9. PKE

    PKE Well-Known Member

    Aina sitä näköjään löytyy näitä Fanian kaltaisia, kymmenien vuosien rautaisen kokemuksen omaavia asiantuntijoita. ;D 8)
     
  10. Fania

    Fania 14 vuotta ilman kelkkaa ja taas tuli laitettua.

    No mitä minä nyt niin ihmeellistä sanoin? ;D ;D nyt kun lukee niin naurattaa kyllä ittiäkin, mutta nuin kai minä jotenkin asiaa vähän kokemuksen omaavana ajattelen. ;D

    Ei minua kannata tosiaan vakavasti ottaa. :) Vertasin tuossa mainosvilmihommassa vain siihen kun badboy tuli. Kelkka vaikutti minun mielestä videolla kaksitahtisten tasoiselta pattimaakarilta, mutta ei se ilmeisesti sitä sitten ollutkaan. Itse kun tuota ko. kelkkaa pääsin ajamaan niin kyllä tuttujen kanssa yhdessä todettiin että mutkat on vaikea ajaa kovaa, eikä se pattisuorallakaan ole nykypäivän 600ia nopeampi. Siihen kun lisätään se että ainakin siihen yksilöön oli takuuseen vaihdettu joka ikinen kilkura telastosta, niin ei se vaikuta vielä ihan valmiilta.
    Kaverin mukaan karstulassa lähti 4 phazeria liikkeelle ja 0 tuli maaliin. kuten catiska sanoi : pukit jne.ei ole kestänyt, vaikka en syitä tuolla enskassa keskeyttämisiin tiedäkkään.

    nuilla eväillä minä vain mietin että onko tuosta 4-tahdista ja pelkälle pierulle haisevista kelkkapuvun housuista viisasta maksaa ihan niin paljoa? Kertokaa ihmeessä nelari-immeiset mikä muu kuin tuo hajuttomuus siinä on niin ihanata? on tietty sitten RX-1, jossa on sitä poweria vaikka kuinka (150hp?) ja niiden oston ymmärränkin. mutta nämä pienemmät kolmipyttyiset?

    elekääkä suuttuko nyt vain. Voi olla ettei puheissani ole mitään perää, mutta minä ajattelen vähän kokemuksen omaavana asiaa näin.

    Tosi komia tuo uusi yamaha on ja komeita ne on ollut aina. En vain osaa sanoa mihin käyttöön esim. juuri badboy on omiaan? kertokaahan omistajat.
     
  11. peeaa75

    peeaa75 yamaha phazer -07

    karstulassa lähti 1 phazeri joka keskeytti ku ajo päin puukasaa ::)
     
  12. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Aika nopiasti teilasit uudet 130hv 3cyl ruiskukoneet, uus runko, alustat ja vahvemmat iskarit yms. mainosvideon perusteella, -huijaukseksi-?
    Taideta kuitenkaan kisapelinä vielä kaupata? 08 Topikki ja uudet ajatukset, pelit kehittyy, Yammutki. ;D
     
  13. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Tuo perä on kyllä ruma. Mutta eipä sitä kuskin paikalta huomaa ;D
    [​IMG]
     
  14. PKE

    PKE Well-Known Member

    Fanialle lyhyt vastaus, vaikka ei vähän 2008 mallien offiksi meneekin.
    Kun tottuu nelariin, niin kyllä kakstahtarilla ajo vaan ei enää maistu. Kaikki Yamahan nelari koneet on hienoja laitteita, myös 3 reikäinen. Potkua ja varsinkin vääntöä siinä on aivan tarpeeksi. Muuta hyvää: kulutus, ääni vs. 2-t rääkyminen, värinättömyys, kestävyys jne.
    Esim BadBoy on mitä parhain reittikelkka, kunhan tekee alustaan tarvittavat / pakolliset muutokset. Ja nämä ei ole mitään pelkkiä ohhoon päälle tehtyjä pikku simmityksiä. Se on totta, että vakiokuntoisena se ei ole reittivalmis peli. Mutta ikävä kyllä, näin se tuntuu olevat ihan joka merkillä nykyään. Tämä koskee myös esim Lynx RE. Haluan nähdä miehen joka ajaa sillä vakiokuntoisena 200km putkeen väsymättä raipasta reittivauhtia.
    Toimivaksi tehdyllä BB:llä (ja varmasti monella muullakin) jaksaa ajaa muutakin kuin pienen pätkän patikkoa siinä huoltamoiden takana... Mun mielipide on se, että kelkkojen soveltuvuus esim juuri reittikäyttöön pitää muodostaa vasta sitten kun on ajanut sillä vaikka 200km päivässä, mieluiten pysähtymättä.
    Enska, Crossi jne. pelit on sitten aivan eri asia. Niihin ei pidä eikä voi verrata.

    Siitä olen samaa mieltä, että liian keskeneräisenä nämä nykykelkat päästetään markkinoille. Ja edelleen; merkistä riippumatta.
    Toivotaan, että FX Nytrossa olisi jo vanhoista virheistä opittu. (pieni kutina siitä on...)
     
  15. Pasi

    Pasi Sidewinder LTX-LE 137" 2019 & Khaos 146" 2022

    Giantissa on muutama nelarikin mukana:
    http://www.giant.fi/2007/html/4t_ilmo.htm

    Tosin kuulin että joku saattaisi ajaa B-luokassa nelarilla, että pääsisi ajamaan yleiskilpailun voitosta, ja vielä Phazerilla...
     
  16. Fania

    Fania 14 vuotta ilman kelkkaa ja taas tuli laitettua.

    teilasin taas tosiaan ehkä vähän nopsan vilkkaa, mutta impulssiivisena kirjoitan miltä minusta tuntuu. :) Jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä viimevuosista ja siitä miettiä mitä kannattaa odottaa ettei pety.


    ja sitten offit:

    Tuo BB, jolla ajoin oli käynyt iskareiden säädössä ja pintakovuutta oli keulaan haettu. Telasto niinkin tuntui hitaassa ajossa kovalta jopa epämielyttävältä, mutta kun alkoi louskuttaa niin parani. Keula taas oli pehmeä. Sukset oli vaihtuneet PPiksi.

    Tietysti tuo tahtien lukumäärä on tottumiskysymys, mutta itse ottaisin helpomman vaihtoehdon ainakin vielä näistä nyt markkinoilla olevista kelkoista. Ja minähän olen tosiaan ihan haist pask- kokemuksen omaava mitä uusiin kelkkoihin tulee. Tällä kaudella olen ajanut IQ600 CFItä ja tuota BBtä. Ja ajamisen helppous loisti mielestäni IQssa. ja se oli aivan vakio kuntoinen.
     
  17. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Ja jatketaan sitte ne offit tuolla sille tarkoitetulla osiolla!
    Kitooos,
    Tapsa
     
  18. Ike

    Ike RossiMaksi

    [​IMG]

    138,6 hp dynossa.

    Ike
     
  19. rudolf

    rudolf Draakkeni -08, Lynx 454 Racing -96

    HHRRRRRR..., mullon varmaan jo kuumetta...
     
  20. KMV

    KMV ZR 6000 137" SP LTD

    onkos pikkulinnut visertäneet jo nytron hintalapun suuruutta?
     

Suosittele tätä sivua