Arctic Cat ZR 500

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä rattorikuski, 17/12/07.

  1. znood

    znood Guest

    Kertokaas mulle oikea kytkimen/varin linjausmenetelmä zr-500 cräppiin ?
     
  2. skspolaris

    skspolaris Well-Known Member

    500 zr apv -02 kesti hyvin viime talven ilman mitään vikoja ja kilometrejä tuli melkein 4000.
    ensimmäinen kelkka minulla joka meni koko talven ilman remonttia tietenkin perus huollot tehty laitoin vielä 345 maton niin tuli kyllä todella makea peli ajella..
    ja kun jotku sanoo että telan jatkaminen huonontaa reitillä ajettavuutta niin olen täysin eri mieltä ja entinen tela oli melkein uusi että ei ollut mikää sileä paska mutta piti silti vaihtaa pidempään
     
  3. znood

    znood Guest

    Alusta oli kestäny hyvin viimetalven, etupukin yläkiinnikkeen reunassa oli pieni särö mutta sillekin näytin kemppiliimaa.
    Nyt vähä lisää simmejä iskareissa, kaikki uudet laakerit vetareihin ja ketjukoteloon sekä täydellinen tarkastus tehtynä. Ketjun vaihdan kun tulee 5000km täyteen(nyt 3700km)

    Mun mielestä tuo on oikein hyvä vehje hintasekseen. Bentsiiniähän se vie aikalailla nykykelkaks mutta mikään kiva ei muutenkaan oo laillista tai ilmaista.
     
  4. znood

    znood Guest

    kertokaas nyt jo vihdoin se kytkimen ja kakkosvarin lautasten offset ??? että saa linjaukset kuntoon...
     
  5. d6r

    d6r Well-Known Member

  6. znood

    znood Guest

    ei oo kun vuodesta 2000 etiäppäin, mut todella hyödyllinen opus silti ! :) kiitos
     
  7. d6r

    d6r Well-Known Member

    Esimerkiksi vuoden 2001 offset-taulukosta löytyy kuitenkin vuosimallit 1972 lähtien.
     
  8. znood

    znood Guest

    kertokaas mulle että miten tuo catin penkki on kiinni niin ei tarvitse ens keralla ihmetellä miten se lähtee irti ....
     
  9. zmpy

    zmpy Well-Known Member

    Peräboxista parilla pultilla ja saattaa olla parilla edempääkin. Kuvassa näkyvät:

    [​IMG]
     
  10. Sonekin

    Sonekin Well-Known Member

    ZR:ssä pitää irrottaa tankki siitä edestä ja takakontista pari mutteria. Penkki on sieltä alta kiinni neljällä pultilla muistaakseni ...
     
  11. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    2 pulttia taka loosterissa.

    Tankinpäältä virtalukko/tapponaru muovi reteli irti. Pensa letkut irti. takaa ne 2 pulttia auki. Sitten pitäis lähtä pois vähän takaa nostamalla ja nykäsemällä taakseppäi.
    Joku lisätköön jos mulla unohtu jotai?
     
  12. skspolaris

    skspolaris Well-Known Member

    nuin juuri se menee ihan oikeissa olet ;D
     
  13. jhir

    jhir Well-Known Member

  14. zmpy

    zmpy Well-Known Member

  15. jhir

    jhir Well-Known Member

    Kiitos , haullakin olisi näköjään löytynyt joten pyydän anteeksi puusilmiä kun en tuota itse löytänyt.

    Tuo suojan poistamiseen sen verran että itsestä tuntuu että kestäisi paremmin jo suojan ottaa pois sieltä rasvanipan puolelta, ja pitää sen rasvassa. Tämä nykyinen laakeri on parin vuoden käytön jäljiltä jo hieman karhea ja vähän ruosteinen sisältä ja siinä oli suoja paikalla.
     
  16. jhir

    jhir Well-Known Member

  17. miqa2

    miqa2 Well-Known Member

    Onko kestävä kone nuissa? Olis kiikarissa yks jolla on ajettu n. 5000 km . Mitä kannattaa ottaa huomioon kun käyn katsomassa tuota ?
     
  18. znood

    znood Guest

    Kytkin noissa kuluu, sitä pitää parintonnin välein huoltaa ja jos ei oo huollettu niin rullat kuluu loppuun ja syö painot hätäseen= kallis remontti.
    Koneet kestävät niinkuin missä tahansa 500cc sportissa, eli männät saa vaihtaa noin 8000km välein.
    Runko myös variaattorien välistä saattaa porsia jos on hyppyytetty.
    Kannattaa ostaa versio jossa on pakoaukonsäätimet(APV), koska itselläni se versio missä ei säätimiä (<-99) ja alaväännöt puuttuu..
    Muuten hyvä ja aika huoleton kelkka. Helppoa perustekniikkaa.

    Itselläni on tuommonen jolla ajettu nyt 3000mailia, vetarin laakerit on kerran menny, samoin kaasarin kurkut ja etupukista on särö paikattu alustasta... muuten on päässy perushuolloilla eli ei voi haukkua.
     
  19. miqa2

    miqa2 Well-Known Member

    Kiitoksia paljon....ja niin tosiaan tossahan on maili mittari :-[ sittei sillä onki ajettu sitte melkeen 5000 mailia.....
     
  20. znood

    znood Guest

    totako kattelit mikä oli nettimoton etusivulla (1800e) ja punaset sukset, ite ostin omani viimetalvena rammalta niin oli vaan 505mailia mittarissa :D
     

Suosittele tätä sivua