C&A pro Sukset

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Linnan Herra, 14/2/10.

  1. RS Harrastelija

    RS Harrastelija Keulii se, ihan varmana keulii, usko pois...

    Vs: C&A pro Sukset

    Ei ole Cattia vaan RS Skeida ;D
     
  2. hekuli

    hekuli hemmojen kaikkea moottoriurheilua vastustava

    Vs: C&A pro Sukset

    kokeile jos RS miehet jelppaa ?
     
  3. RS Harrastelija

    RS Harrastelija Keulii se, ihan varmana keulii, usko pois...

    Vs: C&A pro Sukset

    No sitähän tässä on yritetty mutta aika vähän on tullut kokemuspohjaista kommenttia, voihan tietty olla että ADX on Suomessa aika vähän myyty suksi verrattuna vaikkapa XT:hen mutta XT:tä olen kokeillut radalla ja ei miellytä ollenkaan...
    Ei se tieto RS miehet pihtaamalla parane :)
     
  4. 101mm

    101mm XM

    Vs: C&A pro Sukset

    Hyviä kokemuksia myös c&a mtx suksesta. Kääntyy, kantaa ja ei tuota ylimääräistä ohjelmaa, ohjaus on kevyt. Ois ylimääräiset 500km ajetut tallissa 2012- catin satuloilla, raudat uuden veroiset. Jos jollain on tarvetta, niin yvtä. Edit: sukset näkyy tuossa avatar-kuvakkeessa, eli mustat ja puolet ajomatkasta menneet kärjet kohti taivasta ;D
     
  5. RS Harrastelija

    RS Harrastelija Keulii se, ihan varmana keulii, usko pois...

    Vs: C&A pro Sukset

    Kai se on pakko ostaa arpana ADX:t, mietityttää XTX reunakölit ja muutenkin ADX mallia rajumpi suksi että kuinka tarkka ajettava tulee hyppyihin ???
     
  6. stm

    stm Well-Known Member

    Vs: C&A pro Sukset

    XTX vakiona erittäin ottava suksi, ja saa pitää puikoista hypyn nokalla :D Jos ADX puuttuu sivukölit, niin luulis olevan rauhallisempi ja keveämpi ajaa.
     
  7. jarkko85

    jarkko85 Member

    Vs: C&A pro Sukset

    ADX on jo vanha keksintö. Osta vaan ne XT:t jos ne tuntuu raskaalta niin vaihtoehtoja suksen modaamiselle on vaikka kuinka. Ensimmäisenä höylää köliä matalemmaksi jos ei auta niin sahaa suksen taka ulkoreunasta pala pois niin että siihen tulee loivempi kulma. Voin laittaa kuvaa tästä jos epäselvä. Näiden muutosten jälkeen suksi on aivan eri ajaa ja toimii kyllä. Ja tässä suksessa kun rauta tulee kiinni neljästä kohtaa niin on myös mahdollista poikkasta rautaa molemmista päistä ja laittaa kiinni kahdella keskimmäisellä kiinnityksellä niin saa myös purevuutta pois. Kaikkia näitä olen itse koittanut radasta ja kelistä riippuen ja kaikki toimii. Mutta tosiaan tuolta taka reunasta kun sahaa palan pois niin sillä muuttuu kyllä niin paljon että suksesta tulee aivan kymppi.
     
  8. Hespe

    Hespe #103

    Vs: C&A pro Sukset

    Sinne sukseen on hankala laittaa lisää tavaraa, mutta pois sitä voi ottaa.. Eli XT/XTX vaan laittoon, adx on mieto rossiradalle!
     
  9. hekuli

    hekuli hemmojen kaikkea moottoriurheilua vastustava

    Vs: C&A pro Sukset

    asiaa !!!
     
  10. RS Harrastelija

    RS Harrastelija Keulii se, ihan varmana keulii, usko pois...

    Vs: C&A pro Sukset

    Ostamma sitten XTX:t :)
    Kuinka rajut raudat jo itsessään ottavaan sukseen?
    Totaltek on vissiin päivän sana ainakin kestävyyden suhteen vaikka lumisella radalla taitaa kestää mikä vain rauta ???
     
  11. Tertzi

    Tertzi Well-Known Member

    Vs: C&A pro Sukset

    Olethan huomionut että tuo XTX on se matalampikölinen versio ja XT on se korkeammalla kölillä oleva. XT ois siinämielin parempi että siitä voi höylällä tarpeen vaatiessa vähentää.
    Meinasikko uuet vai käytetyt?
     
  12. RS Harrastelija

    RS Harrastelija Keulii se, ihan varmana keulii, usko pois...

    Vs: C&A pro Sukset

    Uudet meinasin, tuskin XTX ainakaan liian "mieto" suksi on että kai siitäkin voi höylätä jos on liian ottava?
    XT:tä olen ajanut radalla ja on liian raju suksi omaan makuun, raskas kääntää ja helvetin tarkka ajaa hyppyihin :(
     
  13. Pooka

    Pooka Well-Known Member

    Vs: C&A pro Sukset

    Mikäs malli näistä sopivin RS lynxiin enskaan?
     
  14. Tertzi

    Tertzi Well-Known Member

    Vs: C&A pro Sukset

    Jeps. XT:t on vähän niitä isojen poikien hommia, pehmeällä crossiradalla varmasti hyvät mutta kovalla radalla ja reittiajossa vähän turhan rajut.
    Itellä ollu jo monessa kelkassa nuo XTX:ät ja olen niillä ajanu enskaa sekä myös crossiradalla ja ohjattavuus on omaan makuun hyvä eikä niistä ole vielä pahaa sanottavaa ollu.
    Lyhyesti sanottuna parhaat sukset millä ite olen ajanu.
     
  15. RS Harrastelija

    RS Harrastelija Keulii se, ihan varmana keulii, usko pois...

    Vs: C&A pro Sukset

    Ei v*ttu osaa päättää, ADX:ää tarjotaan halvalla mutta 100-150€ hintaero ei ole ainoa kriteeri.
    Mikä suurin käytännön ero ADX ja XTX välillä radalla, eikö ADX:llä käänny tarpeeksi vai miksi rajumpi suksi? (Olisi hienoa jos joku molempia kokeillut kertoisi asian mahdollisimman selkeästi...)

    Kokemuksen mukaan XT:llä oli myös kiikkerä ajaa mutkassa sen lisäksi että oli hemmetin tarkka ajaa hyppyihin...
    XTX varmasti leveyden vuoksi paljon yleiskäyttöisempi suksi mutta harvoin radalla upottaa ::)
     
  16. Tertzi

    Tertzi Well-Known Member

    Vs: C&A pro Sukset

    Olekko Rossilta kysyny aiheesta ku nehän testaili niitä kaikkia suksia sillon parivuotta taaksepäin.
     
  17. RS Harrastelija

    RS Harrastelija Keulii se, ihan varmana keulii, usko pois...

    Vs: C&A pro Sukset

    Olen kysyny, XT:tä tarjosi mutta sitä en laita!
    Vissiin hänelläkin nykyisin jääny suksihommat vähemmälle, näin ainakin käsitin...
     
  18. stm

    stm Well-Known Member

    Vs: C&A pro Sukset

    ADX näyttäs olevan kaposempi ja reilusti miedompi suksi mitä XTX / XT. Jos XTX kelpuutat ja saisit jostaki kohtuu rahaan XT:t niin osta ihmeessä. Eihän se ole ku madaltaa keskiköliä niin saat XTX:ät niistä jos niikseen tulee (muuten kuiten sama sivakka). Kyllä meikäläisen mielestä radoilta sitä pehmeetä höttöä tai puuteria löytyy, toki se riippuu ihan paikasta ja ajankohdasta jne. Tuli kyllä huomattua XT:t RS:än nokilla, että ei sillä kyllä väsyny ukko kauaa ajele, meinaan joutuu joko tuleen varikolle, taikka kelkka tekee kuljettajasta matkustajan. Painonsiirto pirun tärkeää, tai tulee lähöt! ;D
    Mitä rossikuskeja haastelleena olen kuullu, niin kyllä powderi on helpompi eli ennalta-arvattavampi suksi verrattuna esim. XT:hen hyppyjen nokalla ja muutenki. Siksi mulla onki molemmat jemmassa, niin vaihautan toiset jos ei yhteisymmärrystä ala löytymään :)
     
  19. RS Harrastelija

    RS Harrastelija Keulii se, ihan varmana keulii, usko pois...

    Vs: C&A pro Sukset

    Kuinka suuri käytännön ero on XT:llä ja XTX:llä, näitä on varmasti moni verrannut?
    XT ei ole minun suksi, se on kokeiltu ja varma :-\
     
  20. RS Harrastelija

    RS Harrastelija Keulii se, ihan varmana keulii, usko pois...

    Vs: C&A pro Sukset

    Päätös tehty:
    Tilasin keltaiset XTX:t sovitteineen Studboy shaper raudoilla, sittenpä sen näkee mitkä ovat kun pääsee ajamaan? (Kovasti on peloteltu että on raskas kääntää ja muutenkin tarkka ajaa) ::)
    Totaltek olisi voinut olla laadukkaampi rauta mutta tuskin Studboy lumisella radalla hetkessä antautuu ;)

    Sais nähdä millainen yhdistelmä on radalla em. sukset ja Camoplastin uusi Sno X, eli alempi noista:
    http://www.camoplast.com/tracks/tracks/snowcross.html

    ???
     

Suosittele tätä sivua