FrosZ1T

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä frosty, 3/2/18.

  1. WSA

    WSA 600 SKS 136" Markoilla ostettu!

    Täähä o ihanku ennenvanhaan!
    Frosty ja Fiperi linjoilla :eek:

    Lahes on Liukkosen pultti. Löytyy hyvin tuumasia ja erikoisempia pulttiloita.
    http://www.liukkosenpultti.fi/

    Aukihan tuo Foxin korkki on, ku tiiviste näkyy.
    Kyllä noi progressiiviset jouset on lähinnä vitsi, monessakin laitteessa.
     
    Viimeksi muokattu: 6/4/18
    frosty tykkää tästä.
  2. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Minä oon tuominnu nuo Catin 90/250lbs ja oisko 100/250lbs jouset kyllä mitään tekemättömiksi. Tuonkin edellisen sivun Frostyn kuvan jousessa ei ole mitään progressiota, koska se alkuosa on jo valmiiksi läjässä koko ajan eli jousi on vain 250lbs tai jotain sinne päin. Vanhemmissa catin alustoissa se saattaa nelitahdin keulalla jotenkin jopa toimia, mutta on näihin uudempiin ja kakstahteihin varsinkin on ihan liian jäykkä. Sitten uusissa on ollut tuollaista 2 osaista jousta 140/250 lbs ja jostain sai myös 160/250lbs jousen. No niillä voi ehkä jotain jo tehdäkin. Öhlinsiltä löytyy esim. 33N-38N progressiivinen mikä siis on noin 190/220 lbs ja se on ainakin Procross runkoisiin slide actioneihin hyvä jousi lähtökohdaksi.
     
  3. WSA

    WSA 600 SKS 136" Markoilla ostettu!

    Nii, eihätuo nipussa oleva "progressio" ole muutaku ylimääräistä painoa!
     
  4. frosty

    frosty Well-Known Member

    Nonii, just tästä syystä tuo progressiivinen jousi jäi pois. En minä oo löytäny mitään hyötyä siitä itelleni. Nyt siellä on 210lbs jousi.
     
    Hemikoo tykkää tästä.
  5. frosty

    frosty Well-Known Member

    Rupesin tuossa herättelemään kelkkaa kesälevolta ni oliki akku mykkänä eikä millään ota virtaa itteensä. Kuollu se on niin sama se on sitte kattoa pikkusen kepeämpi tilalle.
    Alkuperäisen 18ah tilalle tuli nyt Exiden 12ah. Sillä lähti se reilu pari kiloa painoa. Vieläki pienemmän olis kestäny laittaa, mutta en löytänyt tähän hätään sopivaa jossa olis kuitenki käynnistysampeerit sen parisataa.
    Aikoinaan mulla toimi Nytrossa Vartan 9ah akku yhden talven ihan moitteetta.

    Alkuperäinen
    0B2ECD8D-171F-4A2F-8017-BB0958A51B75.jpeg


    Ja uusi
    EB3EE4EF-0146-4E58-9B84-17B119E53F76.jpeg
     
    Hemikoo tykkää tästä.
  6. ///AJS

    ///AJS Well-Known Member

    Ootko Frosty tutustunut noihin akkuhin:

    https://earthxbatteries.com/

    Ovat meinaa aika keveitä:)
    En tiiä sitten miten lienee toimitus tänne vai liekköhän löytysköhän ihan euroopan markkinoilta...
     
  7. frosty

    frosty Well-Known Member

    Kyllä mä noita lithium akkuja oon tutkaillu ja hypistellyt kaupoilla, mutta en just tuota merkkiä.
    Kovasti ainakin kehuvat tuolla sivustolla että jaksaa kylmässä päräyttää käyntiin.
    Pitääpä tutkailla tarkemmin. Aika houkutteleva toi 1,1kg akku ja +300 cca.
     
    ///AJS tykkää tästä.
  8. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Jenkkipalstoilla porukka noita kokeillut ja vaihtanut sitten takaisin vakioon huonon akunkeston vuoksi. Oli noista earthx akuistakin juttua ja puolesta, sekä vastaan kokemuksia. Lämpimän kelkan kans kuulemma pärjää, mutta ongelmat alkavat, kun kelkkaa säilytetään ulkona.

    Kuulisin kevyistä akuista mielellään myös kotimaisia kokemuksia.
     
  9. frosty

    frosty Well-Known Member

    Niinku tuolla earthx sivustollakin sanotaan niin noissa akuissa ensimmäinen starttaus on huonoin ja sillä se akku lämpenee. Seuraava starttaus onkin sitten jo tukevampi.
    Toinen vaihtoehto on laittaa virrat ja valot päälle hetkeksi ennen starttia.

    Kokeilemallahan toi selviäis kun tuolla maailmalla on yks vastaan ja toinen tykkää ja kolmannen kaveri on kuullu ettei oo hyvä.
     
  10. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Jos se jykevämpi jousi ja iskari sinne etupukkiin...
     
  11. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Mulla ollut 2 vuotta nyt käytössä tuollainen LiFePo akku , kesäisin tuossa vanhassa museopyörässä käytössä, siinä ei nuo normiakut oikein jaksa myllyä pyöräyttää ja talvisin tuossa remmi Phazerissa, siinä tuo ahdin ahistaa startissa, kokemukset juurikin tuollaiset että antaa akun talvella lämmitä ensin ja sitten se kyllä pyörittää konetta tarpeeksi.
    Akun paino kahvipaketin luokkaa, nyt aion pitää ylläpitolaturissa talven katsotaan kuinka se asiaan vaikuttaa.
    Akun merkki tais olla Euroglobe tms...
    Hyvä keino painon säästöön...
     
    FFoxi tykkää tästä.
  12. frosty

    frosty Well-Known Member

    Ne on siinä jo. :D
     
    paikkari tykkää tästä.
  13. frosty

    frosty Well-Known Member

    Pienempi 12 ampeerin akku jaksaa ihan hienosti startata ainakin kelkan seistyä pari päivää 15-18 asteen pakkasessa. Eiköhän se futaa sen minkä tarvii.
    Seuraava akkukokeilu on kyllä se hipo-lipo akku.
     
  14. Fudge

    Fudge Lynx GL 360 Syncro

    Ei jumalauta! Nuilla akunhinnoilla mielummin nykisin narua! Tuskimpa nuissa kestokaan on mitään 10v luokkaa !! Huh huh
     
  15. frosty

    frosty Well-Known Member

    No en mä tiiä. Jos vertaa vaikka remmien hintoihin eikä nekään kestä 10 vuotta. Hyvä jos vuoden.
    Narua minäki nykisin mutta ei oo semmosta optiota tässä.

    Noi earthX akut on kyllä rankasti ylihintaisia kun exiden vastaavia saa 150 eurolla.
     
  16. frosty

    frosty Well-Known Member

    Sain niitä vanhan mallisia variaattorin pultteja vihdoin ja viimein. Kiitokset Kone Kaitaiselle nopeasta toimituksesta.
    Tänään oli luppoaikaa väkerrellä ne paikalleen.
    Katellaa josko nyt pysyis nipussa.

    6C3113E5-E3E2-4FAD-8172-C5AFB7DFF52B.jpeg
     
  17. frosty

    frosty Well-Known Member

    Jahas. Tämä lähtikin kohti uusia tuulia. Mitäs sitte..
     
  18. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Kyllä lynksi on paras!
     
    rallikuski tykkää tästä.
  19. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Olekkos lyöny ittiäs pyökkivasaralla päähän?
     
    Zombie ja frosty tykkäävät tästä.
  20. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Yritin olla ensimmäinen :confused::D:rolleyes:
     
    rallikuski, Zombie ja T-Cat tykkäävät tästä.

Suosittele tätä sivua