Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä maroach, 5/2/11.

  1. SaPeKa

    SaPeKa Well-Known Member

  2. maroach

    maroach RMK800 '14

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Tai mahdollisesti pilkkuja pisteiden sijaan koordinaateissa: http://help.openstreetmap.org/questions/828/uploading-a-gpx-from-ttgpslogger-doesnt-work


    Catiska: Jos et saa toimimaan, niin pistä mulle mailiin..
     
  3. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Jos jollain on osaamista ja intoa, niin täältä löytyy minun tämänhetkiset Etelä-Karjalan urat: https://public.me.com/asoini

    Tosiaankin huomasin, että tältä alueelta ei ole yhtään julkistettuna, joten yritän ensi talvena kerätä näitä lisää.
     
  4. maroach

    maroach RMK800 '14

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Vika miksi nuo eivät toimi on se että jäljet noissa ovat routena eivätkä trackinä. Nuo voi muuntaa toimivaan muotoon esim. http://www.gpsies.com/convert.do:ssä, valitsee vain convert to Track: GPX Track.
     
  5. Nevermind

    Nevermind Lynx EVO 500 2001/Polaris Rush LE 800 2012

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Tulipa tuossa vähän päiviteltyä Seinäjoen alueelle noita jääteitä ja muutama laavu/autiotupa joita en ole vieläkään saanut karttaan näkymään. Joskohan vihdoin toimisi ;D
    Mikäs on tilanne mobiilisivuston kanssa kun jonkunlaista erroria pukkaa? Kai se alkavalla kaudella on toiminnassa? http://m.kelkkareitit.fi/
     
  6. HACY

    HACY Its name is Doo, SkiDoo

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Olen ymmärtänyt, että openstreetmap on näin tarkka jälkien oikeasta formaatista johtuu siitä, että tänne halutaan vain itse ajettuja jälkiä. Tämä siksi, että jäljen omistajan tekijänoikeuksia kunnioitetaan ja OpenStreetmapiin ei haluta mitään tekijänoikeudellisesti epämääräistä ja yleensä track tyyppinen aikaleimoilla varustettu jälki on vain jäljen ajaneen hallussa. Siksi vain se sallitaan.

    Tämä ei tietenkään estä käyttämästä tuota maroachin mainitsemaa palvelua, mutta vain silloin, kun jäljen lisääjä tietää, että jäljen tekijänoikeuden omistaja sallii jäljen lisäämisen palveluun riippumatta siitä missä muodossa se sattuu olemaan talletettuna.

    Picky mode today. ::)

    .
     
  7. ryder

    ryder Poo

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Serveri vaihtu vähän äkäsempään, ja oli näköjään unohtunut laittaa tuo virtuaalihosti. Nyt pitäs toimia.
     
  8. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Kiitos, siinähän se ongelma oli.

    No, näiden minun jälkien osalta ongelmaa ei ole, eli tekijänoikeudet ovat siltä osin kunnossa.
     
  9. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Konvertointi onnistuu, mutta ilmeisesti selaimeni tms. ei oikein ole yhteensopiva tuon palvelun kanssa. Saan kyllä siirrettyä reitin tuonne, mutten voi sitä muokata tms. koska jos pyydän sitä näyttämään reittini kartalla niin kartta kyllä aukeaa, muttei reittiäni näy missään. Sähköpostiin tulee kyllä ilmoitus, että reitti on saatu siirrettyä.
     
  10. HACY

    HACY Its name is Doo, SkiDoo

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    En sitä epäillytkään, olin vain pilkunn..... tuulella tänään. ;D

    Olen itsekin käyttänyt vastaavia palveluita jälkien muuttamiseen syöttökelpoisiksi. Aina, oli jälki missä muodossa hyvänsä, on pitänyt muistuttaa itseä, että pitää kysyä jäljen antajalta onko hänen ajamansa jälki ja saako laittaa julkiseksi osm:ssä. Vasta sitten kun olen saanut myöntävän vastauksen molempiin, olen voinut hyvällä omatunnolla lisätä jäljen palveluun.

    .
     
  11. HACY

    HACY Its name is Doo, SkiDoo

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    gpx:n lataus on vain puoli hommaa, sitten siitä pitää tehdä moottorikelkkareitti kartalle.

    Jos haluat tehdä ohjeen mukaan, niin käy ensin omaa nimeäsi klikkaamalla openstreetmap.org sivustolla vaihtamassa asetukset valikossa "Preferred editor: Potlatch 1" ja sitten:
    http://www.kelkkareitit.fi/ohje.html

    Voi sen tehdä uudemmallakin Potlatch 2 editorilla, mutta hiukka eri tavalla, eli kun klikkaat gpx näkymässäsi "muokkaa", lisäämäsi jälki näkyy ohuena sinisenä viivana. Alt-näppäintä pohjassa pitämällä sen voi valita ja se muuttuu tyhjäksi tieksi, jolle pitää vain lisätä sopivat snowmobile tagit.

    Ja tämäkään ei vielä riitä. Pitää vielä odottaa ainakin 24 tuntia, että maroach saa se lisäämäsi reitin piirrettyä kelkkareitit.fi kartalle.

    .
     
  12. HACY

    HACY Its name is Doo, SkiDoo

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    +1
     
  13. Nevermind

    Nevermind Lynx EVO 500 2001/Polaris Rush LE 800 2012

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Heipähei
    Osaisiko joku kertoa missä mättää kun olen nyt vuoden päivät aika-ajoin yrittänyt lisäillä muutamia bensa-asemia ja laavuja karttaan tuonne Seinäjoen alueen reiteille mutta eivät vaan ilmaannu sinne?
    Esim. Seinäjoelle menevän reitin päässä on bensa-asema mutta se ei vaan näy kartassa? Samoin Lapuan reitin päässä Simpsiön laskettelukeskuksessa on kahvio merkattuna laavuksi kun ei ole mitään muutakaan merkintävaihtoehtoa? Mutta sekään ei näy kartassa.
    Seinäjoelta Kuortaneelle menevällä etelänpuoleisella reitillä on erätupa jota olen yrittänyt saada näkymään useilla eri tageilla. Tällähetkellä siinä on samat tagit kuin Lapuan reitillä olevassa laavussa joka näkyy kartalla mutta siltikään ei näy.
    Myöskin Peräseinäjoelta Jalasjärvelle menevällä reitillä on laavu joka ei karttaan ilmaannu.
    Päivitetäänkö nuo asemat, laavut sunmuut erikseen karttapohjaan kun reittien editoinnit kuitenkin onnistuu suht kivuttomasti?
    Vai onko tageissani jotain vialla?
    Kiitos sinulle joka tiedät asiasta jotain
     
  14. maroach

    maroach RMK800 '14

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Hyvä kun otit asian esille, kyllä nuo päivitetään erikseen. Päivitän nuo POI-pisteetkin tänään. Jos ei sitten vieläkään näy kartalle, niin tutkitaa tarkemmin.

    Edit. Kaikki kartat päivitetty.
     
  15. Nevermind

    Nevermind Lynx EVO 500 2001/Polaris Rush LE 800 2012

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Hallelujaa! Nythän ne näkyy. Mutta vain kolmella tarkimmalla zuumaustasolla kun vanhemmat laavut ja bensa-asemat näkyy kaikilla tasoilla?
    Kiitos kuitenkin päivityksestä!
     
  16. maroach

    maroach RMK800 '14

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Tähän liittyen. Mitä mieltä olette, pitäisikö tuolla kartalla näyttää kaikki POI-pisteet kuten nykyään, vai alkaa merkitsemään kelkkailuun liittyvät pisteet snowmobile=yes tagilla ja näyttää ainostaan ne? Itse olen jälkimmäisen vaihtoehdon kannalla.
     
  17. Nevermind

    Nevermind Lynx EVO 500 2001/Polaris Rush LE 800 2012

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Sinänsä esim huoltoasemien kohdalla olisi ehkä hyvä näkyä kaikki jos joskus on tilanne että tarvisi saada löpöä ja läheltä reittiä sellainen löytyisi.. Mutta onhan tuolla kyllä aika paljon turhaakin kamaa joo
     
  18. HACY

    HACY Its name is Doo, SkiDoo

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Minusta taas olisi hyvä, että kelkkakartalla näkyy korostetusti sellaiset kohteet, joihin kelkkailemalla pääsee helposti ja laillisesti. Yleensähän reitin varrella oleviin kohteisiin onkin pääsy järjestetty ja silloin ne olisi hyvä olla erityisen hyvin näkyvillä.
    Siirtymäkausi olisi kyllä hyvä olla olemassa. Miten olisi, jos snowmobile=yes merkatut olisivat normikokoisia (onko silloin leveys 32 pikseliä) ja muut puolet tai kolmasosan kokoisia? Sitten muutaman kuukauden jälkeen mahdollisesti hävitetään kokonaan.

    .
     
  19. Dest

    Dest Switchback Assault 800 -14

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Kyllä mun mielestä sais olla kaikki näkösällä. Tietenkin jos haluaa datamäärää vähentää, niin lisää tuonne overlay layerin jossa näkyy esim. pelkät snowmobile=yes bensa-asemat jne. Tämmönen ois varmaan ihan hyvä lisäys mm. mobiilikäyttäjiä varten. Tuo nykyinen on ihan kiva noin et näkee kaikki samantien. Karttaa voi nyt hyödyntää kätevästi muuhunkin retkeilyyn, kun näkyy nuotiopaikkoja ja muuta kivaa.
    Eli siis suosittelen lisäämään layerin jolla saa pelkät snowmobile jutut näkösälle. :)
     
  20. Rexi

    Rexi Rave RE 600 -22

    Vs: Kelkkareitit.fi - Kelkkakartat netissä

    Hallelujaa! olihan sinne ilmestyny myös Lehtimäen keskustan huoltoasema jonka olen lisännyt joskus helmikuussa ;D Hienoa että edistystä tapahtuu, tuo kartta alkaa näyttää jo aikas hyvältä juurikin huoltsikoiden ja laavejenkin osalta..varsinki jos pitempää päiväreissua suunnittelee :)
     

Suosittele tätä sivua