Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Kottinen, 8/3/10.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    No perhana, pitää varmaan mennä johonki ajokouluun kun on joskus ollu tilanne ettei wt etene.

    Pistäppä Nalle joskus ihan kuvia niistä sun kairoista, niin pääsee taas "vuorikelkkamiehet" "parkumaan".


    Pistetään tarinaa värittämään yks kuvatus rajojen hausta 600 ST:llä. Aika nopiasti ne löytyy kun tuonne taustan mäkeen tyrkkää 1.5m puuterilumeen.

    [​IMG]
     
  2. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Olen muistaakseni ennenkin todennut, että niiltä reissuilta, joissa minä kairoihin tutustun, en kuvia tänne laita. Toisaalta, ne reissut ovatkin luonteeltaan sellaisia, ettei siellä leikitä, vaikka joskus kieltämättä mieli tekisikin.
     
  3. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    ilimanko se vaikuttaaki välillä niin totiselta.

    ;D
     
  4. JussiAntero

    JussiAntero RS VECTOR Mountain -06, Venture -99 XL500

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Lienee työreissuja ;D, työreissulla ei leikitä. :-*
     
  5. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    ;D
    Taas päästiin siihen että kaikki kiusii Nallea!
    Mutta meikä ajo 5900:lla pääsiäisenä 100km reki perässä! Ja melekeen joka päivä oli joku hiihdelly Lynen jälkiä!
     
  6. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Ja sitten selvennyksiä kiitos.. ::)

    No kieltämättä, totiseksi vetää se, että välissä tuntuu, että tämä palsta on oikeasti semmoinen kohtuu suuri avohoitolaitoksen terapiaryhmä.. Kaivappa Hemmo nyt suuressa kätevyydessäsi sellainen kirjoitus meikäläiseltä, jossa minä väitän STn etenevän vuorikelkkaa paremmin noissa jyrkissä mäissä.. Ja siinä haeskellessasi voit ihan tykönäsi miettiä, miksi en ole sellaista väittänyt. Kiikkukelkat on edelleen asia erikseen. Minulle kairoissa eteneminen tarkoittaa paljon muuta kuin sitä, kuinka pahaan paikkaan itsensä ja kelkkansa pääsee kuvauttamaan.

    Ja kyllä. Työtehtävissä minulla ei ole tähänmennessä ollut tapana leikkiä. Mutta älkää nyt vaan erehtykö kuvittelemaan, että tuo "leikkimättömyys" tarkoittaisi vain pelkkien tasamaiden köröttelyä ja jälkienpäällä taiteilua.

    Joidenkin meidän ajeluilla on nimittäin ihan muunkinlainen merkitys kuin pelkkä leikkiminen ja itsensä kuvauttaminen kätevissä tilanteissa. Tämä voi sinällään olla aika yllättävä tieto, sillä moottorikelkka voi käyttää myös ihan vakavamieliseenkin ajamiseen. Minulle kelkka ei edelleenkään ole leikkikalu.
     
  7. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    no suomennetaan nyt niin virkamieskin ymmärtää. Se oli vähän niinku huumoria, semmosta puoleksi leikkisästi kuitattua heittoa kun sulta tulee aina niin vakavamielistä täydellistä vastausta perääviä eepoksia johonkin ihan tyhjänpäiväisiin heittoihin. Jotta nyt ei tartte ihan tosissaan sielä takoa nyrkillä näppistä niin koita nyt hyvä mies suodattaa provokaatio ja normaalien juoppojen huumoripläjäykset ennenkuin tosissaan sielä kiehut. On huomattavasti iisimpää kun ei niin umpivakavissaan tänne avohoitolaitoksen terapiaryhmään kirjoittele.

    Jokseenki tuntuu, että tuskin samoille asioille naureskellaan. ;D
     
  8. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Mielestäni kyllä tossa mun kuvassa on jotain ihan muuta kuin vuoripeli?

    Ja pari viestiä ylempänä toteat viisauksissasi näin



    Johon vaan vastasin. Anteeksi kovasti. ;D

    terveisin avohoitopotilas nro 5900
     
  9. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Ai että sillälaillako se meneekin... No olinpa minä tyhymä, ku en ymmärtänyt..

    Toisaalta, kannattaisiko sinun edelleen tutustua näihin kirjoitteluihin hieman tarkemmin, kun kerran moderaattorilistallekin olet itsesi saanut hilattua. Minulla ei sinunkaan suruksesi ole tapana kiehua näitä tekstejä suoltaessani. Sitävastoin, minä osaan kyllä kirjoittaa myös hieman vakavamielisemmin, esimerkiksi tästä palstan yleisestä ilmapiiristä.

    Mutta edelleen, sinullekin, ja varsinkin kun moderaattorinakin toimit, minun ammattini virkamiehenä ei käsittääkseni kuulu näihin umpiskeskusteluihin millään tavalla.. Ainakaan siten, että sinun kannattaisi niihin mennä kommentoimaan. Nähtävästi et edelleenkään ole päässyt tutustumaan minuun, niin siksi sinun on hieman turha yrittää yleistää "tietämystäsi" virkamisekuntaan, vaikka ilmeisesti joitain virkamiehiä sinäkin olet matkanvarrella tuntenut.. Minua on turha yleistää heihin, sillä edustan kyllä ihan omaa itseäni niin ihmisenä, kuin myös virkamiehenäkin. Ja kuten varmaan älyät, niin minulla ei ole ollut tapana piiloutua nimimerkkini suojiin ja sieltä heitellä käteviä perustelemattomia kommentteja porkkanoiksi porukoille. Ehkä se on yksi syy myös siihen, miksi minua aika ajoin aina joku näillä palstoilla kirjoittelevat lähestyvät ja ilmaisevat tukeaan näihin kirjoitteluihin ja varsinkin henkilööni käyviin arvosteluihin liittyen. Ja se jos mikä on asia, jolle minä annan arvoa. Kenties tämä tietynlainen tosikkomaisuuteni on omiaan luomaan myös mielikuvaa siitä, että minä paitsi ymmärrän, mitä kirjoitan, niin pystyn myös ihan perustellusti ottamaan kantaa näihin keskusteluihin.

    Ja mitä tulee tähän edelläolevaan kommenttiisi, niin TAIVAAN KIITOS SIITÄ.
    ;D

    Ja edittinä, kun kerran näppärästi kerkesit jo väliin kirjoitella...

    Vuoripeliinhän sinä tuota lystikkäästi puolitoistametrisine rinnehankineen vertasit..
     
  10. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Huuhhu, löysäähän jo sitä pantaa.
     
  11. Jale

    Jale Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Hyvä ettet turhaa ottanut tosissaan. ;D Pusikoista on kieltämättä kiva huudella, mutta parhaitenhan se on toiminut tämä paskalakki huumori silloin kun sami ja siilo istuvat lauteilla yhtäaikaa...

    Nuo WT:llä ajotaidot taitaa olla saman superkoulutuksen peruja kuin moottoripyöräpoliiseillakin. Heidänkin ajokoulutus on kuulemma sellaisella tasolla että oksat pois. Treenaavat kuulemma ihan moottoriradalla, crossiradalla ja metsässä useamman viikon... Kyseessähän on uskomaton suoritus, sillä siviilithän eivät yksinkertaisesti pysty moiseen armottomaan treenaukseen. Sama pätee varmasti moottorikelkkailussakin.
     
  12. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Niin no, miten sen nyt ottaa.. Noista koulutuksista kyllä saa aika paljon irti. Kenestäkään ei pelkkä käyty kurssi ammattilaista tee, eli ei sitä kurssin käynyttä henkilöä laatikkoon laiteta, josta otetaan vain työreissulle esille. Aika moni pyörä- ja kelkkakuski meidänkin alalla ajaa ihan omaksi lystikseenkin, ihan omalla kalustollaan. Vähän niinkuin minäkin.

    Sitäpaitsi, kyllä tuollaisille kursseille hakeutunut omaa tietynlaista rakkautta lajiin.. Eli harvaa sinne ihan pystymettästä lähetetään.

    Mutta ei nuo kurssit ihan pelkkää huuhaata ajoratoineen ja harjoitteineen ole. On noita tarinoita olemassa ihan elävästä elämästäkin, missä suurinopeuksisen seurannan päätteeksi "asiakas" on ihan vilpittömästi ihmetellyt poliisin käyttämää kalustoa.. Onko se sitten asiakkaalle osoitus siitä, että omissa taidoissa olisi vielä parannettavaa, vai tarkoittaako se sitä, että se perässä ajanut kaveri ihan oikeasti osaa hommansa. Mene ja tiedä.
     
  13. rottapaavo

    rottapaavo Active Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Vaikka noista kairahommista en tiedä mitään ja kovaa en osaa ajaa, niin ylläoleva arvostelu on mielestäni aivan turhaa. Nää taitaa kuitenkin olla näitä Nallen mainitsemia porukasta huutelijoita. Ite arvosta poliiseja paljon. Aika paljon täälläkin taitaa kuitenkin olla porukkaa, joka toivoisi poliisia paikalle, kun tilanne menee tukalaksi. Aika paljon täällä näitä huutelijoita tuntuu piisaavan. Sori ot...
     
  14. Jale

    Jale Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Kyllä minäkin arvosta heidän työtään kovastikin ja suurinta osaa itse kytistäkin. Tekevät kuitenkin lähes paskinta duunia mitä voi olla ja vielä keskinkertaisella palkalla.

    Posliinien superkoulutuksesta ollaan taas saatu erinäisissä ajohommissa monet hyvät naurut... Ja kyllähän osa posliineistakin osaa nauraa tuolla metsässä tai radalla. Taitaa ollakin näiden virkaintoisempien ja jäykkien "huumorikyttien" stereotyyppinen käytös jo altavastaajan roolissa siellä donitsien äärelläkin. ;D
     
  15. pietro

    pietro ranger 600 e-tec

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    olen lukenut tätä keskustelua MILLÄ KELKALLA USKALTAA KAIRAAN NYT mielenkiinnolla mutta äsken aloin ihmetellä että mille keskustelupalstalle ??tämä kone minut nyt vei.
    itse olen ajanut -88 vuodesta monella eri kelkalla kairassa 3900,5900,jag,viking jne.
    aluksi oli mukava lukea muitten kommentteja eri kelkkojen ominaisuuksiin tai omituisuuksiin
    mutta nyt en tiiä viittiikö tätä enää seurata.Tällä hetkellä mennään -11 rangerilla enkä ole ollut sen enempi kaivuu hommissa kuin ennenkää eli silloin tällöin kun ajaa hissukseen umpisella välillä jää kiinni kelkalla kuin kelkalla minun mielestäni en ole koskaan koittanut ajaa urkuauki umpisella pitkiä matkoja, pelottaa aina kannot sun muut äkkitoppaukset (liian kallista mulle).
     
  16. Summit-1000

    Summit-1000 AC M1000 153 SP juMi series. niin, ja GLS 3500 -90

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Joo, kyllähän tässä topikissa tuppaa kirjoittajilla ajatukset karkaamaan siitä alkuperäisestä aiheesta ;) Välissä mennään "lähes" henkilökohtaisuuksiin molemmin puolin aitaa ;D. Mutta sehän on jokasen oma asia mitä tänne kirjoittelee. Totuus on ainakin omalla kohdalla se, että joka helkkarin romua olen pukannu, pyöritelly katonkautta ympäri, repiny, kiskonu, jne jne.. Toisia toki enemmän, mutta kuitenkin kaikkia, millä oon rämpiny tuolla metikossa. Viime viikon ajelin Gelssillä Inari järven jäätä välillä reikiä kairaten ja oli tosi lepposaa ja hyvin pääsi, kun ei sohjoa ollut vielä jään päällä. Mutta jos olis ollu sama tilanne, kuin viime vuonna, niin olis tullu äitiä ikävä tuolla gelssillä. Mutta silloin oli onneksi tuo toinen merkki mukana :)
     
  17. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    No kieltämättä tämä etenemiskeskustelu on sellainen laji, jossa varmaan keskimääräistä enemmän livahtaa offtopikin puolelle. Sinällään se ei minua haittaa.. Tokihan on ymmärrettävää, että porukka ajelee sellaisilla vehkeillä, joita nurkista löytyy. Toisilla on siihen lumenkaivuuseen hankittuna ihan se kovin ja karkein peli ja toisilla on sitten jotain muuta niitä hommia varten. Varma tosiasia on se, että noilla vehkeillä kukanenkin pääsee varmaan sinne, minne tarvetta on. Ja jos ei pääse, niin kaupoistahan saa melkein semmoisen ku haluaa. Ja jos ei rahalla saa ostettua, niin sitten pitää rakentaa sellainen laite, jolla pääsee.

    Mutta se, mikä minua hieman hämmästyttää on se valtava kiihko, mikä tästä pääsemistuumailusta on noussut. Tuntuu, kuin se olisi joku valtava loukkaus, jos joku on tyytyväinen sellaisen laitteen kulkuun, joka toisten mielestä on tuomittu ihan paskaksi romuksi. Minusta sellainen tuomitseminen on paitsi typerää, niin myös pahimmoilleen melkoisen vaarallista touhua. Erilaiset näkemykset eivät edelleenkään haittaa, mutta avarakatseisuuden puute on se, mikä nyppii. Noh, kukin kulkee tavallaan. Edelleen minua hieman huolettaa sen ensimmäistä oikeaa kelkkaa haaveilevan jantterin tuumailut näiden keskustelujen perusteella.. Jos kaikki muut, kuin se uusin Summitti on paskaa, niin aika kalliiksi tämän laijin aloittelu tulee, jos meinaa hyvällä ajella. ::)

    Edellisellä reissullani tein sellaisia huomioita, että nyt on kairassa sellaiset kelit, että ainakin itse uskaltaisin ulkoiluttaa hyvin monensorttisia laitteita tuolla kuusikoiden siimeksissä. Lumeen on muodostunut melko hyvin ainakin leveämattoista kelkkaa kannatteleva kerros. Tuon kerroksen alla on toki sitten sellaista riisiryyniä, että voi siellä kaivuuhommiakin olla tiedossa, mutta eipä tarvinnut paitaa kastella, vaikka rintuuksia ja ojanvarsia koluttiinkin ja pääasiassa täysin umpismaissa. Rintuuksiin Komentaja kiikkui senverran nätisti, että pisti miettimään, kuinka tuollaisella ei joku pääse, varsinkin kun nyt oli alla se lisumattoisempi versio.. No, kai se oli keli niin hyvä, että murheista ei ollut tietoakaan. Ja jos tuntui, että tuo 600sen EkoTykin puhti alkoi hiipua, niin laatikosta ykköstä pesään ja taas mentiin. Edelleen tuon E-Tecin ryömimisominaisuudet vaivaavat... Kone on kaikista puolustelupuheista huolimatta erittäin hitaassa mönkimisessä raivostuttavan on-off tyyppinen, mutta onneksi ykkösellä tuota ominaisuutta pystyy hallitsemaan kohtuuhyvin.

    Mielenkiinnolla odotan, kuinka nopeasti nuo kelit muuttuvat. Nythän on lupeissa aika lämpöisiä ilmoja, joten alkaa sitä haastetta pikkuhiljaa löytyä.
     
  18. miki

    miki Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Pakko puuttua tähän...menee kyllä nykyään niin, että uusin Summitti on paskaa.

    800 E-tec sisänsä ja summitin vakio voimansiirto on toimiva yhdistelmä kaikenlaiseen kelkkailuun naakimisesta alkaen...jopa reki perässä. (Rotaksin kestävyydestä en tiedä)
     
  19. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    ;D

    Alkaa olla kelit semmoiset ettei millään kelkalla uskalla lähteä kairaan
    :-\

    Mr Cool
     
  20. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Täällä meillä on lumihanki kastunut loskaksi kokonaan.

    Viisysillä pääsee vieläki hyvin. ;)
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Suosittele tätä sivua