Polaris 700 PRO X Via Dolorosa - Kiilakoppa XCR sivulta 12..

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä tunppi, 12/3/15.

  1. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Polaris 700 PRO X Via Dolorosa - Kiilakoppa XCR sivulta 12..

    Onhan tankin sisällä olevassa letkussa paino päässä? Ei nämä primeriä tarvi, pelaa kyllä ilmankin. Jos linja on tyhjä ottaa se tovin että alkaa imemään soppaa. Jarrukliinerillä yleensä herättelen kuolleista.
     
  2. tunppi

    tunppi Polaris 700 Pro X -03 - Polaris XCR 600 -95

    Vs: Polaris 700 PRO X Via Dolorosa - Kiilakoppa XCR sivulta 12..

    Jarrukliinerillä pestään osia ja asentajia, muuta saippuaahan ei oikiastaan tarvi ja lähtee pinttyneempiki lika.

    Tuota bensalinjaa ei vissiin kuitenkaan pysty varsinaisesti ilmaamaan? Kyllä minä melko hyvän tovin eilen vetelin narusta eikä oikeen luppaillukkaan jos ei laittanu pyttyihin bensaa. Painoa en hoksannu kattoa tankista, mutta toimi se ennen minun kunnostavaa ja huoltapitävää huoltoakin vaikka tankissa ei ollu ku kymmenisen litraa bensaa ::) Pitää vielä tarkistaa että ei oo mikään letku läjässä imupöntön takana tai muuta mukavaa.
     
  3. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Polaris 700 PRO X Via Dolorosa - Kiilakoppa XCR sivulta 12..

    jarrukliinerillä tarkoitinkin moottorin herättämistä :) Imupönttö pois ja suihkasu kaasareista sisään auttaa pitämään käynnissä sen, että alkaa bensaa nostamaan.
     
  4. Rautane

    Rautane Catti ja 600 xp-summit

    Vs: Polaris 700 PRO X Via Dolorosa - Kiilakoppa XCR sivulta 12..

    Jos et halua käyttää "äkkimakiaa", niin heitä se primeri paikalleen. Loppuu nuo ongelmat vastasuuttakin ajatellen.
    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=95480.0
     
  5. tunppi

    tunppi Polaris 700 Pro X -03 - Polaris XCR 600 -95

    Vs: Polaris 700 PRO X Via Dolorosa - Kiilakoppa XCR sivulta 12..

    Jaa sekö toimii siihenki? Minä oon aina kuvitellu että pittää olla starttipilottia. Pittää se imupönttö vielä jokatapauksessa käyttää pois kun tulee ehjä (toivottavasti tällä kertaa oikea ;D ) tilalle ja kattoa samalla että ei oo sen pöntön alla bensaletku läjässä.

    On ollu mielessä, föönisummitti ainaki lähti niin mukavasti käyntiin ko oli primeri. Ainoa vaan ku tu oon triple, meinaa olla muutenki tuota letkua ja vaijeria niin älytön että ei mielellään laittas enää lisää..

    Nuo tulpat mietityttäny kans, kun tuossa on nyt NGK:n tulpat. Arvot on ihan oikeat, mutta eikö ainaki nuissa pollen libertyissä se Championin tulppa toimi hirmusen paljon paremmin vaikka pitäs olla vastaavat arvoiltaan?
     
  6. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Polaris 700 PRO X Via Dolorosa - Kiilakoppa XCR sivulta 12..

    ngk pelaa kyllä siinä missä muutkin. Ja turhaa sie värkkäät mitään primerisekasotkuja siihen kun se pelaa ilmankin. Koitat vaan äheltää nyt tulille, suihkaus tuota kliineriä kaasareihin ja käyntiin.
     
  7. Jimmny

    Jimmny Well-Known Member

    Vs: Polaris 700 PRO X Via Dolorosa - Kiilakoppa XCR sivulta 12..

    Porakoneeseen 16mm hylsy ja pyöräytät kytkimestä tulille niin ei tartte olkapäitä repiä sijoiltaan.
     
  8. tunppi

    tunppi Polaris 700 Pro X -03 - Polaris XCR 600 -95

    Vs: Polaris 700 PRO X Via Dolorosa - Kiilakoppa XCR sivulta 12..

    Niihän sitä luulis ::) vaan kokeilin tuota kikkaa äsken ja ei mittään. Saattaa se olla että ei oo bensan saannissa sittenkään ongelmaa, kipinät kun katoin ni vähän oli märähköt tulpat ja tankin letkusta imin litran bensaa suuhun ja pumpulta toisen litran. Ei ollu kovin häävin makusta. Kipinä tuli sievästi kaikkiin kolmeen ja kuivasin tulpat mutta ei sittekään vielä mitään elämää. Alakaa tulla pommin varmaa rotaxin puhallintekniikkaa kohta ikävä näitten pelarusten kans ;D Eli jos bensaa saa, kipinä tulee mutta tulpat kastuu eikä yritäkkään hörähtää käyntiin ni mistä minä sitte alan hakemaan vikaa? Saako se sittenki liikaa bensaa? Mitkä on kaasarien neulan, suutinten ja ilma- ja muiden ruuvien vakioasetukset? Niin paljon kysymyksiä ja vähän vastauksia :-X Toisaalta taas liian vähän bensan ongelmaan viittais se että hörppybensalla hörähtää kyllä hetkeksi käyntiin..

    Joo kyllä se saattaa tämmönen väliaikaisstartti olla ihan paikallaan jo kohta..
     
  9. Jarsse

    Jarsse Well-Known Member

    Vs: Polaris 700 PRO X Via Dolorosa - Kiilakoppa XCR sivulta 12..

    Olisko mahollista että olis puol moottoria täynnä bensiiniä?
     
  10. tunppi

    tunppi Polaris 700 Pro X -03 - Polaris XCR 600 -95

    Vs: Polaris 700 PRO X Via Dolorosa - Kiilakoppa XCR sivulta 12..

    Kaikki on mahollista 8) Pro X:n kaivoin kan tuolta lumen ja peitteen alta, ei ollu ainakaan nyt kone jäätyny jumiin niinku viimeksi :D Saapa nähä kummasta saa ajokelkan tälle talvea vai saako kummastakaan, Ei pitäs olla kovin paljosta kiinni, kaasarit paikalleen ja sitte se saatavanan imupönttöongelma ratkasta ;D Mutta pitää nyt taas vähän herätellä motivaatiota.

    Jos puoli moottoria on täynnä bensaa, ni millä ne tulee sieltä pois vai tuleeko millään? En oikeen pitäs sitä todennäkösenä vaihtoehtona mutta eihän se mahotonta oo kun oon minä tuossa ihan tunteella nykiny käyntiin.
     
  11. Rautane

    Rautane Catti ja 600 xp-summit

    Vs: Polaris 700 PRO X Via Dolorosa - Kiilakoppa XCR sivulta 12..

    Nyippä jonku aikaa ilman tulppia, sitte kuivat, toimivat tulpat paikalleen ja suihkaus kliineriä kaasareille. Kumma jos ei lähe.
     
  12. tunppi

    tunppi Polaris 700 Pro X -03 - Polaris XCR 600 -95

    Vs: Polaris 700 PRO X Via Dolorosa - Kiilakoppa XCR sivulta 12..

    Joo, näinpä se pittää koettaa. Tulpat on uudet ja oikeat eli siinä ei pitäs olla ongelmaa. Tuota porakonestartti-ideaa aloin jalostamaan, mietin että minkälainen hylsy-kara-yhdistelmä siihen pitää olla että onnistuu. Nuita pienellä kiinteällä 1/4" karalla olevia hylsyjä ei yleensä oo ku 14mm asti korkeintaan, mutta sitte taas puolen tuuman karalle olevaa hylsyä ei saa mahtumaan porakoneen istukkaan oikeen millään yhdistelmällä. Oliko jimmnyllä tästä omakohtasta kokemusta?
     
  13. _juhaR

    _juhaR Lynx Xterrain Re 3900

    Vs: Polaris 700 PRO X Via Dolorosa - Kiilakoppa XCR sivulta 12..


    Pulttipyssyllä?
     
  14. Jimmny

    Jimmny Well-Known Member

    Vs: Polaris 700 PRO X Via Dolorosa - Kiilakoppa XCR sivulta 12..

    Käyt ostamassa hylsysatsiin semmoisen muutossarjan 1/4 -> 1/2, löytyy monista liikkeistä, itse ostin ihan Puuilosta eikä maksanut montaa euroa.
     
  15. Niko.T

    Niko.T Well-Known Member

    Vs: Polaris 700 PRO X Via Dolorosa - Kiilakoppa XCR sivulta 12..

    ite ostin moponetista istukka sarjan porakoneeeseen. ei ollu montaa euroa ja oiva lisä tuohon iskevään vääntimeen tai poraan ku ei ole pulttipyssyä.
     
  16. tunppi

    tunppi Polaris 700 Pro X -03 - Polaris XCR 600 -95

    Vs: Polaris 700 PRO X Via Dolorosa - Kiilakoppa XCR sivulta 12..

    Jep, pitää kattoa kun seuraavan kerran käy. Yleensä ollu isommasta pienempään päin ne muuntimet mitä oon hypistelly mutta on niitä vissiin toiseenki suuntaan.

    Eei uskalla, lähtee vielä auki koko pultti kytkimeltä kun aukipäinhän se siltä puolen lähtee käyntiin. Ja viimeksi tuli niin kauhia paskamyrsky kun laitoin kytkintä vähän sievästi pulttikoneella kiinni että en koske ennään koko vehkeeseen ;D ;D ;D
     
  17. Rudolf85

    Rudolf85 Polaris Indy 500

    Vs: Polaris 700 PRO X Via Dolorosa - Kiilakoppa XCR sivulta 12..

    Onko tuorevoitelu käytössä? Muutama vuosi sitten revin ite päivän verran narusta ja ihmettelin kun saa bensaa ja kipinän, mutta olin tuorevoitelun vaijerin vetänyt liian kireelle niin ei lähtenyt käyntiin ;D
     
  18. tunppi

    tunppi Polaris 700 Pro X -03 - Polaris XCR 600 -95

    Vs: Polaris 700 PRO X Via Dolorosa - Kiilakoppa XCR sivulta 12..

    On se käytössä ja pitäs olla säädöissäkin. Mietin kyllä että ottasko pois ja ajais seosbensalla kun tuossa ei mee lohkolle öljyä, jotenki ajatus tuommosen monoblockin yhdenkin pytyn leikkaamisesta hirvittää minua ja lompakkoa ;D. Vaikka toisaalta kyllä kai tuo tuorevoitelu aika varma systeemi on kunhan sillon tällön tarkistaa.
     
  19. tunppi

    tunppi Polaris 700 Pro X -03 - Polaris XCR 600 -95

    Vs: Polaris 700 PRO X Via Dolorosa - Kiilakoppa XCR sivulta 12..

    Nojo. Nyt on porakonestartti viritelty huomista koitosta varten. Sitähän voi ajoreissulla ottaa akkukoneen reppuun, leuhkaa ku lähtee 21 vuotta vanha kelekka napista käyntiin (jos lähtee). Jos otan tulpat pois ja pyöritän konetta bensahana kiinni, ni oisko sinne pyttyyn sopivaa jotaki voitelua saada kuitenki? Öljypumpunhan pitäisi kyllä pumpata, mutta jos ei mene bensaa niin aika vähän taitaa öljyäkään päästä sylinteriin asti. Tulpanreijistä pikkusen 2T-öljyä mäntien päälle?

    Sitäki tuossa mietin, kun tuossa porakoneessa on se istukka sitä mallia että ei pyöri tyhjää, että jos tuo väkivahva vääntävä kolmisylinterinen sitte tulppien kans lähteeki kaikkien odotusten vastaisesti käyntiin, ni reppiikö se minulta käjen irti jos en ehi nykästä konetta pois kytkimen päästä?

    Ilmansuodattimet ja oikea ;D ehjä imupönttö ois nyt oottamassa, tuo paikallaan ollut pönttö oli mallia joka suuntaan hyvin vapaasti hengittävä kun ei ollu mitään superlooneja missään ja pönttö joka suunnalta halki. Pittääpiköhän jotaki säätöjä neulojen tai ilmaruuvien kans tehdä, jos saa ehjän pöntön paikalleen ja siihen alunperin kuuluneet vaahtomuovisuodattimet ja sen reikälevyn? Neulat on nyt laihimmalla, niinku oli minulle tullessakin. Käyntiin lähti mutta vähän oli kierrokset ehkä hakusalla.
     
  20. Jimmny

    Jimmny Well-Known Member

    Vs: Polaris 700 PRO X Via Dolorosa - Kiilakoppa XCR sivulta 12..

    Jos on kunnollinen porakone mihin saa kunnolla kierroksia niin ei kyllä potkaise mihinkään jos ja kun masiina tärähtää tulille.
     

Suosittele tätä sivua