Polaris 850 Patriot ongelmat, ominaisuudet, päivitykset, parannukset

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä andyman, 2/2/19.

  1. möykkä

    möykkä Well-Known Member

    Vielä ku kuulus jostain, että "minä kerron opelle" niin ois täydellistä luettavaa tämä osio. :D
     
    LittleSnowman, teikka ja Harri.T tykkäävät tästä.
  2. pexi

    pexi Matryx rmk 850 155 -22, SKS 800 155 -16

    Juu, sama vika...teamin kakkosia ollu omissa kelkoissa 14 vuotta ja tänä talvena unohtunu miten mutterit pysyy kiinni.
     
    LittleSnowman, julli, Hesba ja 2 muut tykkäävät tästä.
  3. jussi 77

    jussi 77 Well-Known Member

    Mulla on ollut jo pitkään popparit mukana kun luen tätä..
     
    Fudge, LittleSnowman, Jv97 ja 4 muut tykkäävät tästä.
  4. Qeedu

    Qeedu Well-Known Member

    Minä oon jo kolme kertaa niitä käyny päivystyksessä poistattamassa nenästä.
     
    bavo, Fudge, teikka ja 3 muut tykkäävät tästä.
  5. Teemu-88

    Teemu-88 Member

    Nyt pääsin itsekin kommentoimaan omasta yksilöstä josta kone jumi 160km kohdalla. Kone tulee uusiksi ja ne nyt vissiin tarkistetaan ettei sattuisi uutta hupsista keikkaa kellään.
     
    Arwid Käkivaara tykkää tästä.
  6. andyman

    andyman Well-Known Member

    Saisiko taas jotain lisä tietoa tästä, ” Vissiin kaikki tarkistetaan” osiosta?
     
  7. Nenovhak76

    Nenovhak76 Member

    Assaultti pelannu moitteetta. Alkuun poitsujen kyydityksessä hiukan liian rauhallista ajoa yhdistettynä "loraus" öljyä ekatankissa. Vilautteli kertaalleen koodit sit ku kokeilin vauhtia. Tuon jälkeen koneelle enemmän koko kierrosalueella runtua. Sisajo loppuun ja kone selkeesti virkisty kauttaaltaan niinku kuuluukin. Kulutus polleksi todellakin maltillinen. Nyt 950 mittarissa ja 100 km sitten huolto+ päivitykset. Koneeseen tuntui tulevan entisestään potkua. Nyt on selkeä ero entiseen 800 koneeseen. Öljynkulutusta en ole vielä laskenut tuon uuden päivityksen jälkeen. Hiukan näyttää menneen enemmän ku ennen päivitystä. Toistaiseksi ei siis ongelmia. Niin ja e10 ethanol mennään. Tankkiin tietty 98 ja pollen "luxyry" linimentit öljysäiliössä. Kaikki ei siis leikkaa kiinni (koputan puuta). Toistaiseksi helkutin tyytyväinen tehoihin ja ajettavuuteen suhteessa omaan painoon.
     
    Viimeksi muokattu: 27/2/19
    Pollemies1969 tykkää tästä.
  8. Teemu-88

    Teemu-88 Member

    Juu siis koska en polariksen asioita hoida niin en 100 varmasti asioita tiedä mutta oman uuden moottorin toimitus viivästyy koska ne käydään vielä läpi että ovat kaikki varmasti ok....
     
  9. LittleSnowman

    LittleSnowman Well-Known Member

    Ekan huollon kävi "Pate" kokemassa. Softan olivat päivittäneet ja huoltoukko meinasi, että öljyä todennäköisesti syö jatkossa hieman enemmän. Pienen testilenkin jälkeen mitään mullistavaa ei minusta ole tapahtunut päivityksen myötä. Kerran sain myllyn mooaamaan, kun paikaltaan lähti lappu laudassa vinguttamaan. Bensa-asetus on non ethanol liikkeen kehoituksen mukaisesti. Pitää alkaa testailemaan myös E10 setuppia kunhan kerkiää, että onko mitään vaikutusta käytökseen. Onko muilla mennyt nuita roiskeläppiä poikki? Mulla se kesti sen 60 kilsaa ja nyt huollon yhteydessä laittoivat takuuseen uuden, joka on hieman eri materiaalia ja pitäisi olla kuulemma kestävämpi...
     
  10. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Miten teillä tuo moottori pysyy paikallaan, aloin tutkimaan ja varovasti kun liikuttaa niin heiluu jo tähän malliin.

    https://aijaa.com/Ex43Wz
     
  11. Jerppaa

    Jerppaa Well-Known Member

    Miten paljo kytkimen puolelta antaa periksi?
     
  12. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Äkkiseltään nosteltuna saman verran.
     
  13. Jerppaa

    Jerppaa Well-Known Member

    Ei oo itellä vielä 850 kokemusta mutta jos 800 noi heilus ni heti menis petikumet vaihtoon.
     
  14. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Mitä mieltä ylä rattaasta, ajettu 1000km mummokirkkoon kyytiä ja hampaissa näkyy todellapahat kulumat, vikana liian kireällä, liian löysällä, valmistusvika, vai vain vika. Ketjun kireys ollut kyllä oikea mutta ratas sen näköinen että kohta murenee käsiin, sivusuunnalta näkee hyvin että hampaan profiili on lähtenyt jo muoto muuttamaan. Onko tuo 19 piikkinen jo niin pieni että sille kohdistuu liian kova voima kuin isompaan rattaaseen?

    Sitten kolmas vaiva, tuo äänenvaimentimen tukikumi, mikä aivopieru tuo tehtaalta on laittaa tulikuuma pönttö lepäämään kumityynyn päälle, toinen kumityyny mureni jo pariviikkoa sitten hieman mutta nyt siitö ei ole enää jäljellä mitään, tukiputkestakin maalikuoriutunut kokonaan pois.

    Tuntuu tämäkin laitos kuoriutuvan ennen kuin edes pääsee kunnolla ajamaan. Miten nämä voikaan pysyä oikeessa käytössä kasassa kun ei minullakaan kestä. Mää vaan niin kauhiasti vaan ihmettelen.
     

    Lisätyt liitteet:

    Arwid Käkivaara tykkää tästä.
  15. Hentte

    Hentte Polaris 155" 9R

    Oliko sulla vaihdettu myös alaratas vai pelkkä ylärissa? Äkkiseltään veikkaisin että ketju ei nyt jostain syystä oo ollu ihan linjassaan. Mulla on ollu 19 ja 18 piikkistä ratasta ylhäällä eikä oo kyllä tuommoista ongelmaa ollut. Kaverillakin näytti että palaa koko laitos kun tuo kumi suli aivan huolella umpisralleissa ja konehuone täynnä mujua. Joku suunnittelukäpynen tullu tehtaalla.
     
  16. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Alkupereiset rattaat on nuo.
     
  17. Jerppaa

    Jerppaa Well-Known Member

    Oisko kiero vetari väännättäny sen verra että syöny yläratasta?
     
  18. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Ihan varteenotettava ajatus, ei käynyt omassa mielessä. ketju vaan ei ole ollut niin kireellä että pääsisi yli kiereälle. Kiitos tästä vaihtoehto muistutuksesta.
     
  19. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Itsellä oli aikanaan tuon näköinen ylärissa 550 summitissa. Se oli just joku 17 tai 18 piikkinen pikkuratas. Epäilin itse, että olen ajanut ylitiukalla ketjulla, mutta tiedä sitten mistä johtui.
     
  20. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Nyt kun mietin niin käytinhän kopan ja rattaat irti silloin kun vaihdoin vetarin ja ei silloin ollut vielä tuon näköinen, voi olla että ottanut itseensä siitä kierosta vetarista ja alkanut antautumaan sen jälkeen.
     

Suosittele tätä sivua