Polaris 900 rmk

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä samppa77, 2/3/07.

  1. Puppe

    Puppe BackyardKing

    No voi hitsinhitsi. Yritin lähinnä siitä mainita että paketti markkinoilta lähti. Ohan jotku Fusionejaki päivityksen jälkeen kehassu.
    Däts It, Di End, mä tästä enempää.
     
  2. Ismo

    Ismo M1100T Summit800

    Mullapa ei korvanu takuu, kun on kerran menny lunastukseen kelkka. Ei tosin onneksi ollu kampura poikki, vaan kiertokangen alalaakeri oli juminu. Siitä oli sitten irronu tavaraa ja oli pilanu männän ja sylinterin. Onneksi löytyi halvalla toimiva kone, muuten ei varmaan olis keriny tälle kaudelle ajamaan. Kansi on (kai) suora.

    Tuntuu nuita moottorivikoja olevan muillakin merkeillä, mutta ainakin polariksella takuu ja osien toimitus on sitä luokkaa etten enää sellaista osta.

    Niistä lämmöistä joku kyseli, niin eikös tuossa ole 50 C termostaatti, eli ei pitäisi juurikaan sen yli nousta. Minulla on myös ollu hiukan ongelmia nuiden lämpöjen kanssa, erityisesti rekeä vetäessä. Kokeilin pitempiä syyläreitä laittaa telatunneliin, mutta ei ollut niistäkään apua. Ehkä sellainen koko tunnelin pituinen syyläri, kuten uudemmissa polleissa on, voisi toimia.

    Pari muutakin vikaa tuosta kelkasta on löytynyt; vetopyörät eivät ole läpivetävää mallia, mikä aiheuttaa jossain tilanteissa telan ylihyppimistä, vaikka se on todella tiukalla. Lisäksi ketjukopasta on kerran tullu öljyt ulos. Vika korjaantui, kun laitoin silikonia tiivisteen molemmin puolin, mutta ketjunkiristin ja ketju kerkesivät hajota. Imuilman otto on suunniteltu hieman pöljästi, kone saa suodattamatonta ilmaa lampun ja kuomun välisestä raosta. Lisäsi imupönttö voi hajota, jos hihna menee poikki kovassa vauhdissa.

    Tärinä ei ole minua koskaan häirinnyt, vaikka olen pitkiäkin matkoja sillä ajanu.

    P.S. Jos joku haluaa kaikesta huolimatta tuollaisen ostaa niin multa saa kohtuuhintaan.
     
  3. banditx

    banditx Guest

    kuule, laitappas mulle vaikkapa yksityisviestillä kelkalle hintaa ja kelpaiskos toinen kelkka välissä ja rahaa?
    mutta jatketaan juttua privall :)
     
  4. Antti V

    Antti V Dragon -07 performance WP

    Itselläni oli tuollainen enne ja ei ollut ainakaan mulla mitään ongelmia koneen kanssa, päin vastoin. Koneessa on kaksitahtiseksi uskomaton vääntö ja samalla tehoa ihan omiksi tarpeiksi (toisaalta sitähän ei koskaan ole tarpeeksi ;) ;) )
    No ainoa negatiivinen asia minkä itse koneesta löysin, oli se kohtuu voimakas tärinä. Sekään ei tuntunut kuin heti käynnistyksen jälkeen, sillä aika nopeasti siihen tottui.
     
  5. Dragon600HO

    Dragon600HO Guest

    Ensimmäisen sarjan koneiden (2005) konerikot olivat aika yleisiä, itse tiedän toista kymmentä tapausta ja kaikissa kansi kierona.

    Ehkäpä ovat saaneet 2006 malliin vähän kestävämmäksi, nuita en tiedä kuin puolen kymmentä mistä on mennyt kone.
     
  6. Tuomasup2

    Tuomasup2 SKS 850 155" - XLT SP 1995

    Eli siis tuo lämpöero-onkelma oli vain -05 malleissa? Ja -06 malleihin olis korjattu tuo onkelma ja koneen luotettavuus noussut ylöspäin?
    Eikö kellään löyvy 900 Swidupäkkiä tallista tai jostaki? Kertois vähä omia kokemuksia :)
     
  7. LekaSora

    LekaSora Yamaha nytro turbo& Indy 500-91

    Mulla on 06 900RMK ja 1000 km ajettu, eipä oo vikoja ollu ainakaan vielä.
     
  8. Tuomasup2

    Tuomasup2 SKS 850 155" - XLT SP 1995

    Kuinka korkea kulutus ollut? Polariksen sivuilla mainostetaan että 900 CFI:llä on vähäinen polttoaineenkulutus :D
     
  9. polle550

    polle550 Guest

    minulla kans vm.06 rmk 900 ja reilu 1000km ajettu eikä oo ollu vikoja.. kulutus varmaan jotaki 25-30litraa satasella..
     
  10. mikax

    mikax Member

    Itellä 05 vuosimallin 900 ja ajettu 5700km eikä ole ollut mitään ongelmia koneen kanssa. Reilussa reitti ajossa päässyt parhaillaan noin 21 litran kulutuslukemiin mutta yleensä siinä 25-30 litran välissä tuo kulutus seilaa.
     
  11. skk

    skk Yamaha Apex

    Juuh,
    Nollavitosissa vaivana kiertokanget (olikohann se nyt niin että kytkin liian löysällä ja pääsee sitten elämään) ja männät...
     
  12. Tuomasup2

    Tuomasup2 SKS 850 155" - XLT SP 1995

    Muttei nollakutosissa mitään tuon tyylistä vikaa??
     
  13. LekaSora

    LekaSora Yamaha nytro turbo& Indy 500-91

    En oo kertaakaan päässy alle 30l tuolla omalla rmk:lla mutta en oo paljon tasakaasulla ajellukkaan ;D
     
  14. humrman

    humrman Member

    -05 900 uutena ostettu, ajettu 6210km, ei vikoja. Lähes uutena laitoin ruiskuun PA-paineen säätimen eli seosta laihemmalle ja kulutus putosi liki 10l/100km sekä terävyys ja kiihtyvyys paranivat roimasti. Pa-paine on säädetty pakpkaasun LT-mittarilla ja toimii(noin 3bar)... suosittelen kaikkiin CFI koneisiin
     
  15. polle550

    polle550 Guest

    kerroppa vähä lisää. mistä nuita säätimiä saa ja onko helppo asentaa säilyykö takuu voimassa ym ym. ???
     
  16. AlEkS1

    AlEkS1 Summit x 165"

    Luulis ainaki että takuu korvaa jos moottorille tulee jotain
     
  17. Tuomasup2

    Tuomasup2 SKS 850 155" - XLT SP 1995

    Hieman Koffia mutta kuinka kauan tuo takuu on voimassa? 2 vuotta? ???
     
  18. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Niinhän sitä äkkiseltään vois luulla, mutta mutta....
     
  19. Tuomasup2

    Tuomasup2 SKS 850 155" - XLT SP 1995

    Mutta mitä?? :eek: :eek:
     
  20. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Tutkii vaan foorumia ja kattelee miten pollen maahantuoja on takuu asioissa toiminu....
     

Suosittele tätä sivua