Polaris PRO X2 600

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä m-akseli, 26/12/08.

  1. JariG_

    JariG_ Well-Known Member

    Toinen puoli joo käy kuumempana, siksi sinne tuutataan isommat suuttimet, eiksje! Et saatas lämmöt kohilleen molempiin. Laitoitko anturit summassa niin lähelle ku saat vai niin lähelle ku sait jotain "virallista" mittaa? Voisko olla eroja jos yampalla on 20cm männästä, ukkolalla 15 ja sulla 7..? Putkivalmistajalta pitäs saada speksejä anturin paikasta...

    Miten mulla ois muistikuva että Yamppa ois joskus perehtyny tohon anturin asennusetäisyyteen ja sen vaikutukseen? 
    Äkkiseltään vois kuvitella että liian lähellä oleva anturi saattas jopa antaa "liian" viileän tuloksen, palamattoman bensan ja kaasun epätasasen laadun vuoksi?? mutu mutu, sano sie Yamyam ko muistat! En kuitenkaan jaksa uskoa että varsinainen palamiskaasun lämpötila muuttuis kovin hurjasti esim 5cm matkalla suurinpiirtein samanhalkaisijaista putkea.

    Minen näistä hienommista vehkeistä tiiä, vanhoisa kunnon keihineissä saapii neulan profiililla mulkattua just sitä aluetta mitä haluaa, ja niitä neulaprofiileja on sitte kans ettei heti lopu kesken. Muuten ne kai sitte onki köpömmät kö mikit, ainaki isot pojat sanoo niin :D

    Lisää pohdintaa neuloista, pitäskö se pääsuutin olla valittu silleen että neulaa saa YLEENSÄ piettää keskikolossa, ts. suutin-neula systeemi toimii parhaiten siinä? Ja sitte ne on vaan pikasäätöä jos on tarvis ne muut asennot. Vai onko asialla juurikaan merkitystä/merkitys niin pieni että sitä on mahoton mitata..

    ..ainakin jos ajatellaan asiaa neulaprofiilin kannalta, niin esim. ääripäissä (neulat katossa/alhaalla) neulaprofiili on "väärässä" kohtaa pääsuuttimen koloa, suhteessa kaasuläpän asentoon.
     
  2. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    En varsinaisesti ole perehtynyt, mutta mitä olen seurannut niin tuplaputkivehkeissä lähestulkoon kaikilla on anturit huomattavasti kauempana kuin sinkkuputkella. Johan se on toki selväkin ettei sinkkuputkella kovin kauas niitä saa. Uskon kyllä tuohon että jos kovin lähelle laittaa niin saattaa antaa viileämmän tuloksen koska se polttoaine sitä jäähdyttää. Ite tosiaan oon tota 1250F käyttäny maximilämpötilana ja siihen on säädetty tuo meidän tallissa oleva tuplaputki switsukin. Siinäkin anturit reilu 15cm männästä
     
  3. Saren

    Saren 700cc

    R pollen tauluun jäi 701c eikä ole kone juminut ja anturit 16cm helmasta. Kai ne lämpöjä kestää. :D itelle jäi 650c ja tulpat kohtuu tummat. Joten ei laihallisuuden merkkejä, mutta kone pirras kyllä hienosti.
     
  4. m-akseli

    m-akseli Rave Re 850 -18

    Jees eli ne anturit on kyllä aika tarkasti samalla kohdalla ja niiden etäisyys männästä on 130mm. Mulle sanottiin että niiden kuuluis olla 100mm männästä ja anturin pää keskelle putkea. Voiko sitä bensaa nyt niin paljo sinne putkeen mennä että lämpötilaaan vaikuttais ku ei tuo ihan 100L/100km kuluta? Ja ei kai se bensa kuumene mitä kauempana männästä tai syty palamaan putkessa 130mm jälkeen mutta ennen 150-200mm männästä? Tämä vain minun maalaisjärkeilyä jolla ei aina mitään tekemistä näiden juttujen kansssa ;D

    Niin ja ei saaanu oikeen testattua sitä viiikonloppuna ku oli siinä kaikkea muuta ja ei oiikeen osannu käyttää sitä digimonia. En saanu asetuksia sinne oikeen kunnolla ku ei oo tullu sitä pc-kaapelia vaikka aiko maahntuoja tilata vajaa 2kk sitte niitä lentorahtina jenkeistämiten. Jokuhan voi tietenkin kertoa että miten siihen saa valittua sen mitä arvoa kukin näyttö näyttää? Taustavaloja en myöskään saaanut syttymään vaikka kuinka painelin tuota light nappia. Kun se näytti pakolämpöjä hetken käynnisstämisen jälkeen ja sen jälkeen muuttui näyttämään tällaista(Käyttöohjeen mukaan tuo pienellä oleva cht on sylinterin lämpö ja egt on pakolämpö...tuolle isolla olevalle LC:lle ei ohjeessa ollut mitään selvitystä. Niin mittarissa on toistaiseksi kiinni vasta pakolämpö anturit ja virta/kierros johto.)


    [​IMG]
     
  5. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Sammuuko tosta jonkun ajan päästä itekseen? Pelaako kierrokset mittarissa? Veikkaisin että ei saa kierroslukusignaalia
     
  6. Alien162

    Alien162 RMK 800 TURBO 2003 vertical escape 162-2,5

    LC = patterit loppu digatronista, eli oisko low capasity, eli ei saa virtaa eikä kierroslukua niinku Yamppa sanoi.
     
  7. m-akseli

    m-akseli Rave Re 850 -18

    Joo kyllä se sammuu hetkenpäästä... Aluksi se näytti pakolämmöt ja kierrokset mutta niitä valoja en saanut syttymään. Ajoin sillä 100m ja sammutin sitte ei enää toiminu eli pitää kai tarkistaa onko johdot kiinni. Tuosta lähti heti ku rupesin asentaaan niin tuo virtajohto sulake rasiasta irti miltei itsestään oli ehkä vähä hapettunu se johto...tinasin sen sitte takas kiinni. Onko tietoa että minkä kokonen se sulake on niin voisin ostaa sen valmiiksi jos on rikki ja jos ei oo niin onpahan varalle.
     
  8. m-akseli

    m-akseli Rave Re 850 -18

    Huomasin viikonloppuna jousia kiristellessä että on molemmilta puolilta liukurungot ratkennu takapukin pohjaanlyönti kumin takaa. Se on tollanen noin sentin tai puolitoista mittanen hius murtuma..kai nuo pitää hitsauttaa ku varmaan ratkee vaan lisää. Tuossa on tuollaiset vahvikkeet tuon kumin(ja ratkeaman) kohdalla mutta se on vaan päistä kiinni pulteilla ja keskellä on sellanen ura johon liukurungon kyljessä oleva kohouma tulee. Kannattaiskohan se hitsauttaa muutamasta kohdasta vähän tuohon kiinni niin tukis paremin ku ei pääsis nitkumaan?! Pitäis shimmauttaa tuota takapukn iskariakin vielä hiukka jäykemmäksi että ei phjais ikinä ku se clikkeri ja jouset on nyt jäykimmällä...saattaa edelleen pohjata joskus ku oikeen huolella runttaa menemään. Voi kyynel ku mikään ei kestä :'(

    Tää kuva on otettu sisä puolelta ja alhaalla näkyy vahvikkeen kiinnitys pultti ja vasemmalla ylhäällä pohjaanlyöntikumin pää
    [​IMG]
     
  9. akiM

    akiM Well-Known Member

    http://www.roxspeedfx.com/cart/pics/122644729224176.jpg
    Tuommoisen tilasin omaan ja riittää ainakin mulla kaasuvaijeri ja jarruletku vaikkka vetää ihan pisimpään asentoon eli 8.25".
    Johtoja joutui jatkamaan.

    Tuosta linkistä löytyy tietoja. http://www.roxspeedfx.com/cgi-bin/cart/showitems.cgi?subcat_id=289
     
  10. m-akseli

    m-akseli Rave Re 850 -18


    Kuinka korkea sulla on tuo korkeimmassa asennossa reijän keskeltä keskelle? Mä en oikeen oo tajunnu että mistä tuo mitataan ku ei se neljä tuumanen oo aina 10cm!? Paljo makso tollanen ja mistä hommasit? Mulla on tuossa nyt se vakio ja joku pienempi palikka tuossa niin reijän keskeltä keskelle on 19cm. En tiedä onko tuo sääädettävä hyvä ku tuolla korotetulla penkillä tuo mun 19cm setti on ihan hyvä ajaa istualtaanki. Mä vaan vedin niitä johtoja ja vähä reitittelin niitä uusiks niin yltti tuohon.
     
  11. akiM

    akiM Well-Known Member

    Ihan tuolta suoraan. http://www.roxspeedfx.com/cgi-bin/cart/showitems.cgi?subcat_id=289
    Hintaa euroissa noin 170 ja alv päälle.
    Niin ja tuohon hintaan otin myös tuollaisen: http://www.roxspeedfx.com/cart/pics/120533342890726.jpg
    Ja mulla on tuo malli mikä korottaa 6"-8.25". Käy myös fatbar tangolle jos sellainen joskus tulee.

    Pitää mittailla kun saan tuon kelkan tuotua tuohon talliin.
     
  12. pro x 550

    pro x 550 Indy xcr 136" 650 -22

    oliko sulla se putkimallin vetari rokulissa
    ps . täällä ois tarvista semmoselle ku kävi vähän laakeri kuumana
     
  13. m-akseli

    m-akseli Rave Re 850 -18

    En suunnitellu myyväni noita osia ku voi palauttaa tuon kelkan ennalleen jos myy. Saa pitää nuo viri osat itellä tai sitte myydä ne niin niistä saa vielä jotain mutta jos myy kelkan noilla osilla niin siitä ei saa sen enempää ja tullu siihen työnnettyä reilusti yli 3000€. Paitsi tietenkin jos hinta on kohdillaan...siinä on kiinni vetopyörät, ala rattaan kierre on 10mm, laakeri pinnat täysin kunnossa ja nopeusmittarin ns.sulakkeen holkki on ehjä(sulake löytyy myös) ja molempiin päihin löytyy ehjä 3200ml ajettu laakeri ku vaihdoin varmuuden vuoksi.
     
  14. pro x 550

    pro x 550 Indy xcr 136" 650 -22

    viittisitkö mittoa sitä vetaria?. tarttis saaha etenki pituus mittoja variaattorin puolen olakkeista.
    nimittäi oli mielessä että voisi sorvata uuden pään siihen putki mallin akseliin jos sais jostaki mittoja
     
  15. m-akseli

    m-akseli Rave Re 850 -18


    No just nyt se ei onnistu ku se akseli on 300km pohjosempana ku minä. Mutta voin toki mittoa sitten kun meen pohjoseen jos ei sitä tietoa ole ennemmin löytynyt. Se akselihan tulee sen viisteen verran läpi siitä laakerista eli jotain 1-2mm. Joudut varmaaan ottamaan ne vetopyörät irti siitä et saa sorviin ja siltikään ei joka naaapurin sorvista löydy sellasta pakkaa johon sen saa kiinni. Minä käytin tuon kuus kulmasen akselin yhdessä koneistamossa kun se ei ollu ihan niin hyvä kuin annettiin ymmärtää. Eli siinä oli laakeri leikannu kiinni ja sitä oli hitsattu/sorvattu mutta oli vääny vajaaksi...sen lisäks se oli vähä lenko. Koneistamon tuntiveloitus oli 60€/h ja 30min niillä oli menny sen kanssa kötöstellessä. Laakeri tais olla jotain 16€ ja se sulake varmaan jotin 6-8e...harva pää kun ei muista. Kyllähän noille remonteille aina hintaa kertyy jos kunnolla kuntoon laittaa ku pitää kaikenlaista nippeliä tilata.
     
  16. pro x 550

    pro x 550 Indy xcr 136" 650 -22

    otin irti sen alumiini osan ja hintaa tuolle osalle tulisi oman hiki tipan verran jos saisi mittoja
    ja laakeri makso 46e sulakkeen kans "orkkis"
     
  17. m-akseli

    m-akseli Rave Re 850 -18



    Hä tai siis tä...ei ne mun mielestä noin kalliita ollu. Kaikki nuo palikat mitä oon tuohon laittanu on ollu PURE tavaraa paitsi ketjukotelon laakerit ku SKF laakereita saa kaks yhden PURE hinnalla. Saan kyllä aina pikkasen alennusta noihin esim. alkuperäinen liuku 29,50€/kpl lopullinen hinta 25€
     
  18. pro x 550

    pro x 550 Indy xcr 136" 650 -22

    ylemmän vetoakselin variaattorin puoleisen kävin hakeen laakeri kaupasta "skf" hintaa kerty 26e vaikka on erikoisempi laakeri ku tuo ala-akselin laakeri
     
  19. akiM

    akiM Well-Known Member

    Joko tämä projekti on valmis?
    Miten matto / läpivetävät pyörät toimii käytännössä?
     
  20. m-akseli

    m-akseli Rave Re 850 -18

    Ei ole valmis mutta kyllä sillä ajaa voi. Pitäis huomenna lähtee leville jos vaikka pääsis vähä testaan tuota...tälle reissule ei vaan oo muita kelkkailiota lähdössä niin voi olla että joutuu yksin itkeen jossain korvessa jos tuo ei pelaa :-\ Kyllä ne pari kilometriä on tuolla alla ilman kummempia kolinoita pöriny eli ei ne pyörät ainakaan niihin liukurunkoihin ota...parempaa kommenttia asiasta kun kilometrejä kertyy. Olllu tässä vähä kaikkea niin ei oo kerenny päivitellä tännne nettiin tätä juttua.
     

Suosittele tätä sivua