Yamaha Sidewinder 2017 ->

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Pasi, 1/3/16.

  1. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    onko DooDoo raputtanu ne maalit koropaloista ja putkista pois? Tossa samaa vaivaa oli toisessakin tapauksessa ja siittä veettiin puukolla maali pois (sileä muovimaali toista vasten on tosi hyvä juttu :D ) että saatiin ees jotaki karhennusta pintoihin. Sitte metrin varrella momenttia niin että paukku ja koropala + tanko tuntu pysyvän kohillaan.

    Tuohon kulutukseen. 140km matkalla ajelin 27litraa sataselle, kyllä sitä palaa enemmän mitä nelarilta odotti enkä kyllä mitenkään erikoisen lujasti ajanu. Ahtopaineella kuitenki.
     
  2. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    En ole raaputtanut kun ollut tuota muutakin ropattavaa jonninverran. Pärjännyt sen kanssa että parkissa kiskaisee sarvet oikeeseen asentoon. Pitää joskus keksiä tuohon jokin varmistus
     
  3. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    kokeile kuitenki rapsuttelua kun tilanne rauhoittuu.
     
    DooDoo tykkää tästä.
  4. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Ens talveksi. Jos ei tule samanlainen jumppa tuon turbo busan ja R1:sen kanssa...
     
  5. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Miettinyt sitä jonkun ehdottamaa omaa projekti topickia ja kaipa sen aika taitaisi olla niin olisi kesälläkin jotain luettavaa täällä ja kun näyttää tuo vuoristomonsteriprojektikin starttaavan ylinopeudella niin laitetaan sellainen jossakin välissä pystyyn, muistakaa käydä lukemassa ja kommentoimassa.
     
    Reverend_, mappe, Jii.Pee ja 6 muut tykkäävät tästä.
  6. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    No kerpeles! Mielenkiinnolla odotetaan projekti juttuja:)
     
  7. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

  8. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Nyt kumottiin sekin idea että kytkimessä olisi vikaa kun rullia syö. Tänään kaikki kolme rulla ihan ankkajumissa rx:n kytkimessä.

    Laitain taas uudet rullat, nyt omaan kytkimeen ja sain viimeinkin viimeisimmän päivityspaketin ja ruuvasin sen kiinni kun vielä kelejäkin pitää. Jos nyt ei paikat kestä niin olokoot minun puolesta.

    Ristus tuota remmipölyn määrää vaikka keskimäärin jokatoinen päivä olen kytkimen putsannut.


    Ja kahdeskymmeneskuudes remmi meni tänään. Nyt pitää jo alkaa kaivelemaan laatikonpohjia ettei vaan niin käy että remmit loppuu ennenkuin kausi.
     

    Lisätyt liitteet:

  9. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Kovasti on nöyhtää kytkimessä, jokainen remmin räjähdys lisää pikkunöyhtää aivan karmean määrän kuten oot varmaan huomannut. Mulla kovettui viimeinen remmi aika pahaksi, remmit perinteisesti kestäviä nelareissa (pienellä varauksella nuo Überturbot) tuli mieleen että kytkimen ja remmin lämmöt voi olla verrattain johonkin perinteiseen remmisilppuriin aivan taivaissa.
    Onko joku testaillut millä lämmöillä remmissä/kytkimessä ollaan riskirajoilla tai veto ei enää välity kunnolla? Voisin huomenna testailla missä itsellä lämmöt menee, muistelenko väärin että @Hemmo joskus mittaili lämpöjä lynxistä?
     
  10. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Pikku poitti unohtui eli jos rulla vaan sulaa lämmön takia? Eli remmi vaan luistaa niin sairaan paljon?
     
  11. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Niinhän se tekee mutta miksi ei alkutalvesta lämmennyt niin paljoa kun silloin rullat kestivaikka remmit silppuuntui? Olen kokeillut varmaan kaikki mahdolliset vaihtoehdot joita on saatavilla ja aina vaan sama ongelma. Vaikka laitan samat tavarat kuin yli 100hp tehokkaammassa rx:ssä niin rullat ja remmit silppuuntuu. Ihan sama mitä siellä on niin sama ongelma. Saattaahan siinä olla jo linjauksetkit jo päin hanuria tässävaiheessa kautta noilla kilometreillä, en jaksa enää enempää jumpata, eiköhän mun osuus ole jo suoritettu testiajosta.

    @Jani Sipola taisi jossakin kertoa tuon beltsaverin testauksen yhteydessä remminlämpötiloja?
     
  12. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    En oo kyl koskaan mittarilla mittonu. Mutta kyllä mun mielestä remmiin pitää pystyä käpälällä koskemaan vongutuksen jälkeen. Yammusta en tiiä ku en oo rikkonu yhtä remmiä enempää ja seki meni täydellä vaihdolla ihan repasemalla kappaleiksi.
     
  13. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    Eihän se remmi edes lämpene Sidewinderissa.
     
  14. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Mikä setuppi nyt sulla?
     
  15. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    Se sama mikä on ollut pitkään. Thunder Products heavy hitters kitti kytkimessä, jossa on alusta löysempi ja lopusta tiukempi jousi kuin alkuperäinen. Painoa sen verran, että kiertää 8800-8900. Helix on 37 suora 3-3 alkuperäisellä jousella. Nyt vaihdoin alkuperäisen 21-41 välityksen, mutta en ajanut sen jälkeen. Yksi remmi on mennyt, mutta aika varmasti lähti katkeamaan kohdasta, jonka olin nirhaissut varin reunaan kun vaihtelin helixiä ja haeskeli sopivia painoja. Reunaan ei saa tulla mitään jälkeä ja sitä on vaikea välttää. Ei mulla remmi lämpene juuri ollenkaan mitä olen kokeillut.
     
  16. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Millaisella ajolla ja kulutuksella nuo ajot on?
     
  17. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Vielä uhraannun tieteelle senvarran että käyn ostamassa lämpömittarin motonetistä ja ja käyn mittaamassa hieman missä lämpötiloissa minun ajolla lautaset ja hihna pyörii.
     
    Viimeksi muokattu: 6/5/17
  18. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    Siistillä ajolla varmaan kun vertaa moneen. Reitillä pelkästään. Kulutus on keskimäärin 23. Mulla on semmoinen infrapunalämpömittari, mutta en ole viitsinyt lautasten lämpöä mitata kun kädelle vähän lämpimältä tuntuu. Lynxissä lämpiää enemmän mulla.
     
  19. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Ei varmasti mitenkään näihin liity mutta mulla lynxissä lämpesi tosi paljon enemmän jos kytkimessä oli liian vähän painoa ja pääsi kiertämään reilu 100 liikaa. Kait se silloin alkoi luistamaan. Tuntuu kyllä että tuossa tra:lla luistaa muutenkin aika helposti. Lämpesi myös silloin kun oli yksi pikkuinen vika ja kierrokset jäi 300rpm vajaaksi parhaalta kierrosalueelta. Kun saa pysyyn sillä parhaalla alueella niin ei lämpene pahasti
     
  20. Värjäri

    Värjäri Well-Known Member

    Infra ei anna puhtaasta alumiinista oikeaa lukemaa. Remmiin se toimii.
     

Suosittele tätä sivua