Apex 2011->

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Slow, 10/1/11.

  1. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Apex 2011->

    Toinen hyvä matto tuo intense
     
  2. köpizi

    köpizi PURE jenkki

    Vs: Apex 2011->

    Gepsillä mitattuna 60 ja 80 vauhdilla mittari näyttänyt samat lukemat, tämä siis Nytro MTX
     
  3. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Apex 2011->

    Se wish-o-meter toimintahan oli siinä lopussa kun kaasu pohjassa ajaa nopeus ei lisäänny juurikaan mutta lisää tulee kokoajan vauhtia mittarin mukaan ;D
     
  4. Slow

    Slow Well-Known Member

    Vs: Apex 2011->

    Google kertoili että vaihtoehtoja olis 34 Cobra, 38 RS ja 44 BC.
    Vähän nihkeesti tarjontaa, tai sitten olen huono kuuklettaja.
     
  5. AMasa

    AMasa Well-Known Member

    Vs: Apex 2011->

    Ja 44mm snox
     
  6. fleec

    fleec Well-Known Member

    Vs: Apex 2011->

    Apex Se:llä nyt ajettu 6vkoa ja 2000km kokemusta. Kelkka tuntuu edelleen hyvältä, mutta painava se on irroittaa puuterilumesta(mutta niin ne oli pitempimattosetkin ja muun merkkisetkin). Kesken Ruotsin tunturi reissun ostin Kiirunan Yamaha Centeristä suksiksi CA pro:n MTX(mountain malli) leveys 20cm niin jopas keula alkoi pysymään puuterissakin pinnalla. Seuraava hankinta on vaihtaa telamatto 44mm korkeaksi, 32mm:stä ei löydy pitoja tarpeeksi. Ruotsissa Apexit myydään liikkeestä ulos 44mm matoilla ja xenoneilla varustettuna. Nopeusmittari Apex:ssa kalibroitu näyttämään oikeita lukemia 120mittarissa kovalla jäljellä jäällä ja GPS näytti 118-119, Warriorissa mittarilukeman ja todellisen nopeuden ero samassa vauhdissa oli jotain 8km luokkaa. Nyt iskarit huoltoon ja testiajo jatkuu....
     
  7. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Apex 2011->

    Onnistuisko pikku jatkoilla laittaa 345matto löytyis enemmän vaihtoehtoja ja ei välttämättä tarvii tunnelia muokata vai tuleeko liian lyhyet jatkot? Jatkomiehet kommentoikoon, toki katissahan tuota maton pituutta on kuten marmoritiskillä tuumaisivat
     
  8. fleec

    fleec Well-Known Member

    Vs: Apex 2011->

    Mulla oli ainakin tietoinen valinta laittaa Apex se, on kuitenkin reittikäytössä selvästi notkeampi kuin xtx, tarkoitus harjakorkeudella hakea lähinnä kiihtyvyyteen/jarrutukseen lisä pitoa. Lisäkantavuutta jos tarvii niin silloin varmaan tulee kyseeseen liukurunkojen jatkaminen. Edellinen kelkka Warrior 09 eteni "puuterilumella" selvästi paremmin kuin tämä Apex se.
    Nyt vaan hakuseen oikea 44mm matto...
     
  9. bavo

    bavo Sidewinder 137" -18

    Vs: Apex 2011->

    Minkälaista huoltoa noi foxit tarvii? On mulle aivan tuntematon juttu...
     
  10. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Apex 2011->

    Ihan samaa kuin muutkin, eipä noissa iskareissa ole mitään normaalista poikkeavaa. Ihan iskarit ne vain on.
     
  11. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Vs: Apex 2011->

    ;D
    Mulla oli ekassa huollossa 12600 km jälkeen .

    Mr Cool
     
  12. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: Apex 2011->

    Noiden Fox Floattien huoltoväli tuntuu (ja kuuluu) tosiaan olevan huomattavasti pidempi kuin monen muun iskarin.
     
  13. Slow

    Slow Well-Known Member

    Vs: Apex 2011->

    Paljonko nä olet tuolla matolla ajanut?

    44 matto kiinnostais itseäkin, mutta jos laput ei kestä siinä edes pyhätöntä viikkoa niin halleluja.. ::)
     
  14. Larkko

    Larkko Well-Known Member

    Vs: Apex 2011->

    No ei niitä ole kertyny tuolla matolla ko jotain 400. Välillä on kyllä joutunu vähän jauhattaan kiven päällä ja muutaman kerran on haettu vauhtia turpeesta asti, mutta aika näyttää miten se loppupeleissä kestää. Vielä ei ole vaurioita näkyny.

    Jos ei muuta, niin hauskuuskerroin nousi ainaki potenssiin kaks entiseen 32:seen verrattuna. Puuterissa voi kanttailla paljon jyrkemmin, kun vauhti ei lopu kesken ja telassa on pitoa nostaa kelkka pystöön. Keulaaki saa ihan eri tyyliin kevennettyä myös ummella, kun ennen tela tahtoi vain sutia tyhjää. Olis kyllä pitäny vaihtaa tela heti kättelyssä. Ainakaan vielä ei ole ostopäätös kaduttanu yhtään.

    Jarrutuspidossa olisin kyllä oottanu olevan enemmänkin eroa lukkojarrutuksessa, mutta tuntuu, että tuolla saa käännettyä mutkaan jarrulla ehkä jopa helpommin kuin Ripsawilla. johtuisko nuista viistetyistä laitalapuista? Kelkkana mulla on Nytro XTX.
     
  15. fleec

    fleec Well-Known Member

    Vs: Apex 2011->

    Iskareiden huoltoväli riippuu ajokilometreistä, ajotyylistä ja reitin kunnosta, mutta kyllä etuiskarit pitää kerran kaudessa huoltaa ja alustan iskarit puolet useammin.
    Ensimmäinen huolto pitäs tehdä melko pian 1000-2000 km, jotta iskarit saadaan "hoonattua" ja mahdolliset epäpuhtaudet pois sen jälkeen huoltoväli voi olla pitempi. Katsotaan minkä "näköiset" öljyt Fox:sta löytyy 2tkm jälkeen. Warriorin Öhlärien huoltoväli oli mulla 5tkm keulaiskarit ja alustan iskari 2,5tkm ja öljyt oli kyllä vaihtorajoilla, etenkin alustan megapumpussa.
     
  16. bavo

    bavo Sidewinder 137" -18

    Vs: Apex 2011->

    Öhlarit olen huollattanut edestä kerran kauteen (n.4000km) ja telastosta 2 kertaa kauteen. Toi kettuiskari oli mulle vaan tuntematon, mutta nythän sekin selvis :)
    Mamma pääsee omilla Kybeillään nippa nappa koko kauden ( n.3000km). Kai se ajaa vähän fiksummin?
     
  17. NipaTu

    NipaTu Kelkaton.

    Vs: Apex 2011->

    Ja onhan ne Kybit eri pelissäkin kiinni ;)
     
  18. fleec

    fleec Well-Known Member

    Vs: Apex 2011->

    Foxit huollettu, kyllä 2tkm on maximi alustan Megafloatille öljyt aivan mustat, etukepeissä öljyt suht. hyvät. Kävin päräyttään 150km huollon jälkeen ja alusta tuntui pelaavan paremmin.
     
  19. fleec

    fleec Well-Known Member

    Vs: Apex 2011->

    Apexin etuiskareiden paineet nostin 90psi:n ja tuntuu pelaavan tosi hyvin, 3300km takan ja kelkka pelannut tosi hyvin.
     
  20. bavo

    bavo Sidewinder 137" -18

    Vs: Apex 2011->

    Pääsin nyt kokeileen Apex xtx:ää missä oli alusta simmitetty todella hyvään kuntoon. Reitti oli aikas patikkoista, mutta jos joku vielä väittää ettei jammulla voi ajaa patikossa niin ei tosiaan tiedä mistä puhuu. Ajaminen oli naurettavan helppoo, alko olkein naurattaan että tällä vois vetää vaikka maapallon ympäri. Ihan oli omasta päästä kiinni miten lujaa vetää. Kertaakaan en saanut sitä pohjaan!!! Omassa warriorissa on iskarit simmitetty kyllä hyvään kuosiin, että silläkin pystyy aika hyvin räppään , mutta kyllä ero oli aika iso Apexin hyväksi.
    Kiihdytyksessä ero oli vain hiuksenhieno Apexin hyväksi ja sekin johtu pääosin siitä että mulla oli vähän pehmeämpi paikka lähteä. Tosin mulla on jo 13600 mittarissa että kone on herkemmässä kunnossa. Sehän tuntuu vain paranevan kaiken aikaa.
    Eipä tarvi todellakaan haikailla muiden merkkien perään. Kävi jo hetken mielessä pitäiskö vaihteeks kokeilla jotain muuta. Vaikka monet on jotakin mullistavaa jammulta oottanut niin kyllä tämä nykylinja on minun mielestäni tähän asti toiminut. Niin paljon on viety ennestään kelpoa laitetta etenpäin.
     

Suosittele tätä sivua