Apex 2011->

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Slow, 10/1/11.

  1. bavo

    bavo Sidewinder 137" -18

    Vs: Apex 2011->

    Saa siitä!
     
  2. fleec

    fleec Well-Known Member

    Vs: Apex 2011->

    Joo isommat pyörät laitetaan liukukiskojen etummaisiin pyöriin(4kpl), ei sen kehän varmaan monta milliä isompi tarvi olla niin homma toimii.
    Apex se:stä ei liut näytä kuluvan kuin aivan edestä. Heti vaan tieto tännepäin, kun pyörän koko on tiedossa ja mistä niitä saa.
     
  3. Sampza

    Sampza Ranger ST900 turbo & Summit 850 expert turbo

    Vs: Apex 2011->

    Noniin omat kokemukset Apex XTX:

    Ajoasento riittävän pysty omaan makuun ainakin uudenkarheana kun on vielä penkki ryhdissään. Moottorista en saanut oikeen mitään irti kun Levillä reitit oli loskalla ja toi 32mm lisumatto ei muuta tehnyt kun aiheutti leijumista sohjoisella reitillä ja perän levottomuutta..
    Keula pelasi esimerkillisesti ja EPS:n toiminnalle täydet 10 pistettä. Niinkuin muutkin on sanonut se EPS pitää itse kokea. Äänet warreen werrattuna on tiukempisävyiset ja koneessa on tiettyä kiukkua tahi kierrosherkkyyttä jo alhaalta ennnen kytkentäkierroksia. Havaintoina myös että Apex on hiljaisempi warreen verraten ajossa. Kaikenkaikkiaan toi kelkka on minusta todella,TODELLA kevyt vietävä verrattuna warrioriin. Huimaa edistystä tapahtunu minun mielestä! Harmi vain kun ei päässyt SE mallia testaamaan. Tulee olemaan seuraava kelkkani.

    Nytro XTX:

    Moottorin toiminta tasaisen väkevää, mut ylhäältä puuttuu se viimeinen potkaisu. Istuin koeajomallissa oli surkea sohvamallinen josta oli jyystetty pehmusteet littiin ja ajoasento oli vanhahtava. Keula ei ollut ilmeisesti oikeen minkäänlaisessa säädössä, vetelyä ja tuikkimista kovemmissa vauhdeissa tasaisella baanalla, onko tämä joku nytron ominaisuus? :eek:
    Äänet... No RS Venturellako tässä ajettiin? Ei tullut Nytron omistajaa koeajon perusteella.


    Phazer FX:

    Kevyt ja ketterä vietävä, helppo ajaa myös hitaasti ryömien. Ajoasento hyvä. alustan iskarit tuntu pikkupatissa vähän pintakovilta omaan makuun. Ihan hauska laite mutta omaan käyttöön vähän hengetön, ehkä naiselle voisi ollakkin hyvä valinta kun trimmaa alustan kuntoon. suhteellisen suuntavakaa pieneksi töttöröksi ja menee sinne minne kuski tahtoo, ei tuiki ja hyöki. Äänet: Noo mönkkäriltähän se kuulostaa mutta silti kiertää aika korkealle, ihme sävelet. Voisin omistaakkin.


    Tämösiä ajatuksia minulta.


    Kiitokset Fibrulle koeajoista.
     
  4. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Apex 2011->

    Varmaan osan selittää nytron nuhaisuuesta ku nytrossa on 130 hevoisvoimaa verrattuna sun 800etecin 160hevosvoimaan, ja onha dockkeri kevyempi huomattavasti.. Nii alustathan molemmissa vehkeissä on suunnilleen samalla tasolla muiden merkkien kanssa, mitä nyt testeistä oon saanu ymmärtää. Tehoa varmastikki apexissa on samat mitä 800etecissä, mutta se vaan tulee vielä repivämmin ulos siinä vajaatahtisessa. ::)

    Kilpailevan lehen testissä nytro xtx:än alustaa kehuttii kokonaisuudeltaa crössövereiden parhaaksi, nii eikai se ole ihme jos apex xtxän allaki sama alusta pelaa nuin miten mainihit :D
     
  5. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Apex 2011->

    Saanko kysyä miksi SE-mali, miksi ei xtx? Luultavasti paremmin kestävä alusta patikossa? Sulla luultavasti on tuo warren alustaa vuosien aikaa hierottu aikalailla joten miten vertailet noita kahta warre vs. xtx
    Edit: Tsiisus miten sitä lukee kun illan on valmiiksi töissä koneella istunut :-[ eli ostat luultavasti tuon xtx-mallin....
     
  6. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Apex 2011->

    Emmä tiiä, mut ite ymmärsin että seuraava kelkka on apex xtx Sampzalla :) Kyllähän nykyään apexin pätkässäki alkaa olee alusta kohillaan!
     
  7. Pecosbil

    Pecosbil Sidewinder L-TX GT 137 '20

    Vs: Apex 2011->

    Itse olen ainakin (talven lehtivertailujen perusteella) saanut sen kuvan, että SE:ssä alusta on huomattavasti parempi (tai ainakin paremmissa säädöissä) kuin XTX:ssä. Sitähän vuolaasti kehuttiin - varsinkin keulaa - tuossa kilpailevan lehden "isolohkojen" testissä. XTX:stä en moisia kommentteja ole lukenut. Ehkä se Mono II kestää jo samaan tyyliin kuin Nytron alusta, aika näyttää...
     
  8. fleec

    fleec Well-Known Member

    Vs: Apex 2011->

    Kokeilkaa APEX SE ennenkuin teette ostopäätöksen, itse olen ollut tosi tyytyväinen kelkkaan ja muuten ensimmäinen kelkka ,johon ei ole tarvinnut iskareita simmitellä.
    Edellinen kelkka oli Warre juhlavuoden malli, jossa öhlärit keulassa ja monoalustassa ja sillä ei voinut AJAA ennen kuin iskarit simmitettiin, sen jälkeen kyllä pelas hyvin, mutta alusta ei kestänyt. SE:ssä alustassa ei näy mitään vikaa 4tkm. Ostopäätöksen tietenkin ratkaisee käyttötarkoitus, mutta reippaaseen reitti ajoon SE parempi.
    Testattiin 3 kaverin voimalla viime keväänä myös XTX mallia ja oli etenkin "syherö" pätkillä selvästi SE:tä kankeampi.
    Nytro XTX tuli kans testattua ja tuikki kovavauhtisissa mutkissa aivan ihmeellisesti, joten kiinnostus siihen kamppeeseen loppu kerralla, jotenkin tuntui vaaralliselta, en tiedä oliko keulassa jotain pielessä auraus/muiden kulmien osalta. Ajettiin n.150km testi ja vaihdeltiin kellkkoja about vartin välein.

    Phazer R-TX pitäisi tälle keväälle saada testiin...
     
  9. bavo

    bavo Sidewinder 137" -18

    Vs: Apex 2011->

    Kyllä minä anna ääneni edelleen xtx:lle. Ainoo vaan että pyysivät aivan sairasta välirahaa VK-motorsilla (vaihdokki warre-08 40th). Vähä hiipu into :mad:
    Pitäs kai kysellä jostain muualtakin.
    Skippaduuta tyrkytti halvemmalla mutta ku ei millään viittis ku on tottunu pääseen illaks kotiin. :)
     
  10. Luuseppä

    Luuseppä SR Viper Turbo, Nytro Turbo Mtx

    Vs: Apex 2011->

    Joo ei ollut tarkoituskaan verrata omenoita ja appelsiinejä. Luulisin että tuossa dokkerissa oikeampi hevosvoimalukema on 150 nurkilla, lynksihän on aina ollut skiidoa perässä hevosvoimissa. Onhan se toki paljon keveämpi joten selittää kyllä erot suorituskyvyssä.

    Molemmissa oli alustat kunnossa, ei voi valittaa. Olikohan muiden ajama Nytro eri kuin minun testaama, en huomannut merkittävää tuikkimista. Peräkään ei ollut niin liukas kuin Apexissa. Nytroa olisi ollut mukava koittaa vähän erityylisessäkin ajossa ja kovemmalla jäljellä, tuo sohjo ei anna parasta mahdollista kuvaa laitteen toiminnasta.
     
  11. Tuplaäksä

    Tuplaäksä Well-Known Member

    Vs: Apex 2011->

    Sullahan on upee kelekka miks vaihtamaan ?

    XX
     
  12. bavo

    bavo Sidewinder 137" -18

    Vs: Apex 2011->

    No on se ihan upee ja taitaa jäädä taloon :) Alkaa vaan oleen kilsoja jo aika paljon. Toisaalta ei kai ton arvo enää niin jyrkästi putoa. Pahus kun menin kokeileen noita Apexeja niin varsinkin toi XTX valloitti meikäläisen. Upeasta saa näköjään vielä paremman. Etelleen korostan että alusta ei ollut vakio, mutta varmaan ne vastaavat simmit siihen saa jotenkin hommattua.
    Ounaskoneelta tuli muuten vielä huonompi tarjous.
    Täytynee sitä Warree vaan hifistellä kesän aikana. Eipä se paljoa tarvi, VÄHÄN korkeempi penkki ja jos ne sukset sais vihdoin vaihdettua.
     
  13. rn78

    rn78 Guest

    Vs: Apex 2011->

    Bavo! Mikä lukema on aika paljon kilsoja? 20 000 lähenee uhkaavasti ja tuntuu että meno vain paranee.
     
  14. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Apex 2011->

    Sehä on just sisäänajettu, samat kilsat mitä tossa mun vajaatahtisessa, ja pelaa muuten kone herkemmin mitä vähempi ajetuissa, alkaaha siellä jo osat pikkuhiljaa sijaumaan. ;)
     
  15. bavo

    bavo Sidewinder 137" -18

    Vs: Apex 2011->

    Aijaa, eihän mulla ole etes 14 tuhatta ajettu. Kone toisiaan alkaa oleen parhaimmillaan, ja ei tossa kyllä muutenkaan mitään vikaa ole, puslatkin just vaiheltu.
    Taitaa olla rahan haaskausta? Laittas vaikka veneeseen neki roposet, tai johonkin :'(
     
  16. Sampza

    Sampza Ranger ST900 turbo & Summit 850 expert turbo

    Vs: Apex 2011->

    Niinhän se on minullakin osat warren koneessa paikkansa hakenut kun mittarissa napotti tänään kun tarkistin niin 15866km ja hereästi pelaa kyllä. ainoa vaan että taas vaihteeksi alkoi putki supsuttaa siitä telatunnelin etuosan kohdalta.


    Viis siitä, Apex vaan teki minuun sellaisen vaikutuksen että....
     
  17. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: Apex 2011->

    Ei tolle mosalle 15 tonnia ole mikään lukema. 2-tahtijamahalle se on sellanen että vois alkaa miettimään mikähän vuosi jaksais mäntiä vaihella.
     
  18. rn78

    rn78 Guest

    Vs: Apex 2011->

    Ei nyt liity apexiin, mutta kyllästyin tuohon pakosarjan paukutteluun ja donitsien, haaraputkien vaihtoon joten tein oman pakosarjan ja joustoputket telatunneliin. Nyt saapi ajella rauhassa seuraavat 20 000 km
     
  19. Kake3

    Kake3 Well-Known Member

    Vs: Apex 2011->

    Teeppä toinenkin satsi, voisin harkita ostaa!
    Nimim: "pakari vuotaa jostain".
     
  20. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: Apex 2011->

    Hojotzoroikkaa, joku jenkki tai kanukki kauppaa kuparisia donitseja näihin.
    Meinaan kokeilla omaan kelkkaan kun ne on nyt pakko uusia. Mulla tosin 06 RX-1 mutta sama asia.
     

Suosittele tätä sivua