epäluotettavat kauppakumppanit

Keskustelun 'Myydään, Ostetaan, Vaihdetaan kaikki muu' on aloittanut käyttäjä Pertti1, 14/12/07.

  1. turvekeisari

    turvekeisari Well-Known Member

    Vs: epäluotettavat kauppakumppanit

    Sama myyjä tarjosi osia ja sovittiin kaupat. lupasin ajella hakemaan osat ettei tarvi mh:ssa lähettää, sen jälkeen myyjään ei ole saanut yhteyttä puhelimella eikä yv. olkaa tarkkana. kyseessä StiiTTauS
     
  2. MxZ-600X

    MxZ-600X Lynx Rave 600 -10

    Vs: epäluotettavat kauppakumppanit

    lukasin tota ffp voorumia nii jopas on melkonen kauppamies tää Sinisalo Sami ;D
     
  3. znood

    znood Guest

    Vs: epäluotettavat kauppakumppanit

    Niin no jos on jollain foorumilla tarpeeks viestejä ja historiaa luotettavana kauppakumppanina niin on ihan oletettavaa vaatia ennakkomaksua tilille ja sitten vasta tavarat liikkeelle. En ainakaan ikänä lähetä ennakolla mihinkään mitään.
     
  4. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: epäluotettavat kauppakumppanit

    Jep, koska ennakkokaupoissa on myös kääntöpuolensa. Kaverikin maksoi mattonsa matkan molempiin suuntiin, kun ostaja ei koskaan käyny pakettiaan lunastamassa.
     
  5. ixs

    ixs Skidoo Renegade Backcountry -13

    Vs: epäluotettavat kauppakumppanit

    Noh nyt on sitten itellekkin sattunut kohdalle huonot kaupat, tilasin nimimerkiltä StiiTTauS Polaris RR:ään moottorin 4.11 ja puhelimessa sovittuujen kauppojen jälkeen tavara tänne Rovaniemen päähän ilmestyikin vielä samalla viikolla. Kotona moottorin paikkoilleen laittamista suunnitelessa oli yllätys melkoinen kuin alle 1000km ajettuna myyty kone ei pyörinytkään aivan normaalisti vaan, aina kun konetta pyöritti jompaankumpaan suuntaan kone jumahti kun kytkimen puolen mäntä saavutti alimman kohtansa. Viaksi selvis moottorin aukaisun jälkeen kampikammiossa kiertokangen alapäässä oleva pultinkanta.

    Vikahan ei siis ollut suuri ja on jo hoidettu mutta väkisinkin tulee mieleen miten kampikammioon on moista tavaraa päätynyt ja onko kone myyty sen takia että pitäny päässä jumissa olevasta koneesta eroon? StiiTTauSta olen yrittänyt useasti tavoitella puheluilla ja viesteillä melko laihoin tuloksin, yhteen viestiin on kuitenkin vastannut ilmoittamalla että kone on kunnossa ja pyörii normaalisti sekä hoksasi ilmoittaa, että vika on varmasti minussa jos moottori ei toimi.

    Kaiken kaikkiaan paska maku jäänyt suuhun kaupoista, voihan se olla että se pultti on sinne pyöriny vaikka kuljetuksessa mutta vähän vois ryhdistäytyä asioiden hoitamisessa ja teoistaan vastaamisessa.
     
  6. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: epäluotettavat kauppakumppanit

    Et sitten hakenut tästä topiikista, sitähän varten tämä on?
     
  7. ohari

    ohari Member

    Vs: epäluotettavat kauppakumppanit

    Juu tuttujahan nuo Pehkosen Jesse varmaan näilläkin sivuilla ottaa yhteyttä jos joku tarttee osia käyttää myös muita nimiä.
     
  8. Nykanpe

    Nykanpe Member

    Vs: epäluotettavat kauppakumppanit

    Matti Mo..... Tervolasta on kaveri jonka kanssa kannattaa välttää sopimasta mitään. Ostin viime talvena phazeriin 100 km sitten remontoidun koneen Netti moton kautta Matilta. Matti vakuutteli puhelimessa että kone on kunnossa, onhan se 100 km sitten remontoitu. Tehtiin kaupat ja maksoin etukäteen Matille ilmoittamaansa tilinumeroon, jonka jälkeen kone matkahuollon kautta etelään lähtisi. Kone tuli heti, mutta pakettia avatessa huomasin että nyt mua petettiin. Konee kiinnityskorva lohkosta oli lohjennut pois ja joka puolella koneessa oli kaiken näköistä mitä 100 km remontoidussa koneessa ei pitäisi olla. Soitin Matille ja sanoi että laitan tulee koneen takaisin ja maksaa mulle takaisin kauppasumman ja rahdin, koska kyseessä on petos. Matti valitti että ei ole millä maksaa kun raha meni jo ajokortin osamaksuun ja opiskelijalla ei ole tuloja. Tunsin myötätuntoa nuorta poikaa kohden ??? Sovittiin puhelimessa että kone jää mulle ja Matti palauttaa mulle 100 euroa kesällä, kun sanoi menevänsä turvesuolle kesätöihin ja lupasi maksaa ensimmäisestä tilistään, pyysin myös häneltä s-postilla vahvistusta mitä sovittiin ja Matti vastasi että näin sovittiin!

    Kesä meni eikä 100:sta näkynyt tilillä ja soitin Matille: Matti sanoi kesän olleen niin sateinen että tulot olivat huonot, mutta hän maksaa mulle ens viikolla. Ja tätä lupaamista on tapahtunut muutaman kerran kun olen hänelle soittanut, milloin on ollut tilinumero hukassa, milloin luvannut maksaa osissa.

    Tein rikosilmoituksen lievästä petoksesta marraskuussa ja tutkinnanjohtajalle Matti oli selittänyt että hän maksaisi jos hänellä olisi tilinumero tiedossa ja olen menossa sahalle töihin. Mutta 100 euroa ei ole vieläkään näkynyt mulla, mutta asiaa en jätä tähän vaan, Matin kannattaa miettiä miten täällä yhteiskunnassa eletään, mikäli meinaa käydä töissä tai omistaa esim. kelkan seuraavan 10 vuoden aikana 2013 - 2023 :'( Pienellä asialla pohjoisen poika Matti Moilanen pilaa maineensa, kun hänelle oli annettu mahdollisuus !
     
  9. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: epäluotettavat kauppakumppanit

    Kirjottakaa joku jotaki viisasta, mulla hirttää käämi!!!
    Tuo virkakoneiston tutkintatouhu maksaaki sitte tuhansia, jotenki muuten nää pitää pystyä sopimaan!!!
    :mad:
     
  10. jysse

    jysse Well-Known Member

    Vs: epäluotettavat kauppakumppanit

    Osa pelaakin sen varaan, ettei vastapuoli jaksa alkaa tappeleen ja kusettavat täten toistuvasti. Poliisihan on sitä varten jos asioissa ei päästä yhteisymmärrykseen. Toinen vaihtoehto on väkivalta. Muuta vaihtoehtoahan ei tämmöisessä ole jos puhetta ei uskota.
     
  11. Nykanpe

    Nykanpe Member

    Vs: epäluotettavat kauppakumppanit

    Matti Mo...... lupaa aina ensi viikolla, onko se sopimista? Satanen on rahaa, mutta käsite onko se pieni vai suuri? Jos ostan sillä satasella vaikka Tiimarin osakkeita ja jätän ne unholaan 10 vuodeksi, saatan saada sillä sijoituksella uuden kelkan kaupasta ------ tai sitten en mitään :-\.
    Tässä Matti Moilasen tapauksessa on kyse periaatteesta millä säännöillä täällä Suomalaisessa yhteiskunnassa eletään. Toivotaan että Matti saa sahalta töitä josta on luvattu maksaa palkkaa.........
     
  12. Akimatic

    Akimatic Well-Known Member

    Juu ja sillä väkivallan käytöllä niitä satasia voi mennä paljonki sinne vastapuolelle.
     
  13. jysse

    jysse Well-Known Member

    Vs: epäluotettavat kauppakumppanit

    Juu ei niitä keinoja ole kuin yksi hakea oikeutta. Ois hyvä jos olis perintätoimistoja, jotka menee ovelle ja hoitaa asian asiallisesti tai tarvittaessa epäasiallisesti jos homma ei toimi. Luonnollisesti perittävä maksaa perinnän kulut.
     
  14. Nykanpe

    Nykanpe Member

    Vs: epäluotettavat kauppakumppanit

    Soitin Matille ja Matti sanoi maksaneen satasen viime viikolla tai pari viikkoa sitten. Puhelu katkesi yllättäen. Viimeksi kun katsoin tilini tietoja ei näkynyt maksua, mutta nyt kun katsoin ja kas kummaa Mattti oli maksanut. Matti oli löytänyt jostain tilinumeroni, joka oli ollut hukassa selityksenä konstaapelille. Matti soitti itse rehdisti uudestaan vähän ajanpäästä ja sanoin hänelle että raha on saatu ja pidin nuorelle miehelle puheen rehdistä kaupankäynnistä ja asia on nyt sitten sovittu ??? En tiedä mitä konstaapeli päättää rangaistusvaatimuksen osalta, mutta toivotaan että Matti otti opiksi :-\ kannattaako myydä konetta remontoituna josta on kiinnityskorvake lohjennut jonnekin reitille
     
  15. ohari

    ohari Member

    Vs: epäluotettavat kauppakumppanit

    Näitähän riittää
     
  16. snowpro

    snowpro polaris IQ600rr-09 144" mod

    Vs: epäluotettavat kauppakumppanit

    Ihan tosi voisitte ruveta maksamaan laskunne ??? Rupee tuntumaan kukkarossa.
    Taidan ruveta tosiaan julkistamaan listaa täällä?
     
  17. samihirx

    samihirx New Member

    Vs: epäluotettavat kauppakumppanit

    Moi!
    Kannaattaa olla tarkkana mitä ostaa Teemu Ryhäseltä Saarenkylästä! (Rovaniemellä)
    Teemu ilmoittaa mitä kaikkea on korjattu ja laitettu kelkkaan mutta kuitenkin mitä ilmoittaa on rikki tai epäkunossa! Vakuutti että kaikki on kunnossa ja mitä oli tehnyt ja mä hölmö uskoin puheeseen ja siihen mitä kirjoitti sähköpostiin. Eikä kaikkia korjauksia olisi voinut tarkistaa paikanpäällä ku olis pitäny ruveta purkamaan kelkka!
    Tein rikosilmotuksen petoksesta ja katotaan mitä siellä sanovat.Että Voiko noin tehä, että myy tietoisesti rikkinäisen kelkan kun itse tietää mitä niille olis pitäny tehä!!Ei vastaa viesteihin eikä ole valmis maksamaan osaa korjauksista jotka piti olla tehtynä.Vaan väittää että noin saa tehä ku myy yksityisille!..Miks pitää ilmoittaa yleensä sellaista mitä ei olis tarvinnut edes ilmoittaa jos niihin ei ole koskettu, vaan myydä kelkka siinä kunnossa kun on?? ???.
    Tietysti helpompi hämätä/harhauttaa noin että ei takerru noihin ku luulee että ne on ainakin kunnossa ostaessa!!
     
  18. loisteputki

    loisteputki Well-Known Member

    Vs: epäluotettavat kauppakumppanit

    Mielenkiintoista. Kerropas mitä piti olla korjattuna ja mitä piti olla uutta. Ja missä kohtaa hän on sanonut tuolla boldilla olevat sanat?
     
  19. ParCatti

    ParCatti SKS 850 / Renegade ACE

    Vs: epäluotettavat kauppakumppanit

    Kyllä ostajalla on myös isot oikeudet.
    Oikeus voi todeta että kaupan kohde ei ollut siinä kunnossa kuin ostaja on voinut odottaa.
    Vaikka myyjä ei olisi tietoinen kaupan kohteessa olevasta virheestä, hän on virheestä vastuussa...
    Vaikka ostaja on menetellyt kaikkien kaupan ehtojen vastaisesti, kauppalain edellyttämän käytännön vastaisesti ym voidaan myyjä tuomita korvauksiin.
    Mistäkö kuulin??? Hovioikeudesta, tieto maksoi mulle n. 20te.
     
  20. samihirx

    samihirx New Member

    Vs: epäluotettavat kauppakumppanit

    Jos luvataan mitä kelkkaan korjattu ja laitettu, niin ei ne tarvii välttämättä olla uusia osia mitä vaihtaa vaan että ne on kunnossa tai korjattu . Antaa ymmärtää että käytettyjen myynissä on ostaja vastuussa mitä ostaa eikä myyjällä ole vastuuta mitä myy vaikka huijaamalla..harhauttamalla omaa etuaan ajatellen..
     

Suosittele tätä sivua