Kovaääniset viriputket , edistääkö kelkkailua ?

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Leader Dog, 30/12/08.

  1. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    No jopas..

    Enpä sitten osaa asiaan muuta kantaa ottaa, kuin että kaks kertaa se on jo leimatallin läpi mylvinyt tuo vekotin, eikä kummallakaan kertaa ole inssi siitä pahaa sanaa keksinyt.. Tosin vuosi sitten piti hieman runkopalkkia hitsailla ja sitä käydä jälkitarkastuksessa näyttämässä. :eek: Pelastukseksi ei ole ilmennyt edes sitä, että kaasut olis mitattu kartanolla.. Tallissa ne karjutukset on aina tehty. Ja ekalla kerralla, uskokaa tai älkää, vielä totesin, kun inssi kolisteli runkopalkkeja auton killuessa nosturilla, että "voisihan sen äänenvaimentimenkin laittaa", johon inssi puolestaan totesi, että "eipä tuo äänien puolesta sitä tunnu kaipaavan".. Noh, siihen en ota kantaa, oliko katsastajalla muutenvaan hyvä päivä. Se että tunnen oikeastaan jokaisen katsastusmiehen näillä palkisilla ei mielestäni vaikuta asiaan, sillä sen verran tarkkaan ne on joka kerta tuon värkin tutkineet. Ja luulen, että tuskin ihan pelkästä rakkaudesta offiauton sielunelämään. Tosin, aina sen olen kunnossa sinne yrittänyt raahata.

    Mutta sinä päivänä, kun katsastaja niin määrää, niin se vaimennin sinne kyllä varmasti paikoilleen menee. Tosin, sekään ei sitten mahda olla se alkuperäinen nokipannu, vaan jotain vähän sirompaa..
     
  2. juhissK

    juhissK Freeride 137" -15

    helppo sanoa kun jätkä ajaa elanilla ja naukuu muille kun ne eivät kye pitämään openmod kelkoillaan "juttua" pohjassa.
     
  3. miqa2

    miqa2 Well-Known Member

    ;D ;D
     
  4. Alijohtaja

    Alijohtaja ELANI

     
  5. Stinky

    Stinky 2016 M8000 Hardcore 162

    Kehoitatko tässä kaikkia mökäkelkan omistajia ajamaan mieluummin se "juttu" pohjassa sielä kylän pinnassa ???
    Sitäpaitsi siinä on vain hiuksen hieno ero, ajaako liian lujaa tasakaasulla vai hiljaa pumppaillen, jos/kun kytkentäkierrokset alkaa olla luokkaa 5000 rpm..

    Jos et peltorit päässä ole tuota touhua ollu seuraamassa, niin oot varmaan myös huomannu, ettei niillä openmodeillakaan kokoaikaa "nami" pohjassa ajeta! Hyvin pitkälti ON-OFF kaasulla sitä rataa kierretään!

    No, kiiharihommat on tietysti erikseen...
     
  6. Houdini

    Houdini Indy SP 600 -13

    Tästä on kyl melkone kohy syntyny. Ite tykkään kova äänisistä vehkeistä ja eritoten 2T vehkeistä. Mulla ei tuota ongelmaa ole koska täällä meillä päin melkein joka talossa on joku kelkka ja tykkäävät rassailla sun muuta. Mutta muutaman kerran olen kuullut kun joku kaupungin lähellä jossain on tietä ylittämässä niin se ääni kyllä varmasti herättää huomiota ja siitä ei naapurit tykkää. Minusta tähänkin voisi ehdottaa että jos asuu jossain keskustassa ja on kelkka tai ihan sama kunhan on kaupungissa ja ei ole reittiä lähellä niin se kelkka pitäisi viedä sinne mistä reitti alkaa. Näin ainakin säästyisi kaikki tälläiset ja ainakin välit naapureihin saattaisi pysyä jotenkaan hyvinä. Tämä vain oma mielipide. :) Mutta asunkin täällä korvessa ja minulla ei ole tuollaisia ongelmia ja kaupungissa asuvat ovat varmasti eri mieltä.
     
  7. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    *
     
  8. Umpisenkulkija

    Umpisenkulkija Boondocker RE 850E-tec shorty -22

    Tuota mie olenmiettinyt että eikös se ole sama laittaa koko putki eikä vain änäriä??
     
  9. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    *
     
  10. Okcelbo

    Okcelbo Well-Known Member

    Re: Kovaääniset viriputket , edistääkö kelkkailua ?

    Ei todellekaan, (minun mielipide, turha kommentoida)
     
  11. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    *
     
  12. Okcelbo

    Okcelbo Well-Known Member

    Niinpä niin, muttakun kaikki ei kummiskaan muista  :-\
     
  13. make91

    make91 Well-Known Member

    onneksi on niin harvassa noi mökäpöntöt tän mallin kelkkaan että ei ainakaan vielä tule häirittyä pahemmin reiteillä ;D
     
  14. rieban

    rieban sxr 700-01

    Ei varmastikaan edistä kelkkailua,meitä on niin monenlaisia kuskeja.Ite laitoin triplat,enkä ole katunut.Ääni muuttui ja teho,mutta nätillä ajolla ääni ei ole häiritsevän kova.En usko kenenkään häiriintyvän ainakaan omasta ajosta,maltan pörpötellä pikkukaasulla huoltoasemilla ja muualla,missä on muitakin kuin kelkkailijoita.;)
     
  15. korhja02

    korhja02 Kelkaton!

    Taas naukujat lisää aihetta Naukua lajia vastaan!!!!! ELKEE antako niille ihmisjätteille ravintoa sillä keinoin!!!!!!!!!!!
    Jotka sitä ääntä kaipaa,niin eikös se riitä että ajaa ite salaa ilman kypärää omalla tontillaan...täh?
    Minä teen tätä muista syin! ;D
     
  16. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    *
     
  17. korhja02

    korhja02 Kelkaton!

    ;)
     
  18. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Teeppä pienelle kelkkakunnalle palvelus ja kokeile tuota.
    Meillä oli vastaava viritys noissa kilpureissa ja jopa ukon siviilikelkoissa. Kummasti vähensi mutinoita.
     
  19. korhja02

    korhja02 Kelkaton!

    Kilpakentilllä toki ääntä saakin olla ja pitää!
     
  20. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Njet, SML:n määräyksissä on määritykset melusta, eri asia kuinka tarkoin niitä noudatetaan.
     

Suosittele tätä sivua