Pakoaukonsäädin männän päälle Pro XR800:ssa

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Mrbadluck, 6/3/06.

  1. parantala

    parantala Lynx Rave 440 R-Evo -05

    Lisää asiaa VESseistä.

    Tässä pikkuhiljaa talvi tulee ja pitää saada kelkka kuntoon vaikka omassa ei olekkaan tullut giljotiinivaurioita vielä. Tilasin nyt sitten varmuuden vuoksi uudet giljotiinit jälleenmyyjältä, kysymys kuuluu jotta miten paljon ootte maksaneet uusista paremmista giljotiineistä? Tietäis vaan, jotta ei ihan mitä sattuu maksa ite.

    Oonkin saanut jo tietoa eräältä herrasmieheltä (Ph) suuttimista ja neulan korkeuksista 800 koneessa, mutta kertokaa muutkin millanen pääsuutin teillä on ja miten neulan korkeus? Ilmaruuvit ym asennot. Kaikki tieto on hyväks kun tuota omaa pulkkaa säätää...
     
  2. xr800

    xr800 Member

    Sain vahvistetut giljotiinit omaan XR800 ilmaiseksi, kun toinen puoli hajosi 500 km edellisen ves-remontin jälkeen. Elikkä xr800 on ollut poikkeuksellisen paljon näitä VES vikoja, joten kannattaa olla tiukkana :mad: ;)
     
  3. Mrbadluck

    Mrbadluck Rave RE 850

    Kova tinkaaja, mä maksoin 50%
     
  4. ProXR

    ProXR Ei kelkkaa

    Jep. Tuossapa kuva noista säätimistä:
    [​IMG]
    Vasemmanpuoleinen se "heikko" alkuperäinen ja toinen korvaava polariksen alkuperäisosa.

    Tuo uusi on ainakin puolet(arvio) painavampi, joten säätimet tehty täysin eri metalliseoksista.
    Uudessa on nuo jyrsityt urat joten pintaa joka jumittaisi on ainakin vähemmän, lisäksi tuo reikä keskellä on suurempi.
     
  5. Mrbadluck

    Mrbadluck Rave RE 850

    Niin eihän näissä mitään eroa ollut maahantuojan mukaan, kun eka kerran asiaa sieltä tiedustelin  ;D
     
  6. ProXR

    ProXR Ei kelkkaa

    Suuttimet näyttivät olevan vakiot(450) ja neula keskimmäisessä asennossa. Voisi varmaan vaihtaa nuo suuttimet 460:ksi, kun epäilyttää, että käy hieman laihalla.
     
  7. parantala

    parantala Lynx Rave 440 R-Evo -05

    Mulla oli 460 kiinni ja neula toiseksi ylimmässä asennossa ja sai kyllä minun ymmärryksen mukaan aivan liikaa. Leudolla kelillä piti ajaa useampi minuutti (5-10), ennenkuin pikkuhiljaa alkoi röpötys loppumaan. Olen ymmärtänyt, että vakiokoon suuttimetkin (450) olisi aivan liian isot?
     
  8. ProXR

    ProXR Ei kelkkaa

    Oletko kokeillut laskea neulaa yhdellä pykälällä ja jättää nuo 460:et suuttimet?
    Minulla on avarrettu tuo imupuoli ja läpät vaihdettu, joten käsittääkseni saisi olla hieman vakiota suuremmat suuttimet.
    Pääsuutinkoothan vaikuttavat käytännössä vasta täydellä kaasulla ajettaessa.
     
  9. parantala

    parantala Lynx Rave 440 R-Evo -05

    En ole kokeillut. Mutta tossa mun pulkassa on vakio imupuoli ja läpät, eli jos sulla saa paremmin ilmaa kun vakio, niin saattaa olla tarvetta saada enemmän soppaakin. Kelistä riippuen tietysti. Ajattelin itse kokeilla 440 suuttimia ja räknäillä sitten neulalla vielä ja katsoa miten liikkuu, varovainen pitää olla ettei se pääse leipomaan..
     
  10. pasiy

    pasiy Polaris IQ 550 Shift

    Digatronin mittari kelkkaan niin ei tarvi pelätä leipomista eikä arvuutella onko seos kohdallaan....

    www.kartshop.fi tai [email protected]
     
  11. Mrbadluck

    Mrbadluck Rave RE 850

    440 kiinni ja hyvin naukuu, oli vaan häipynyt ilman putsarista se kuomun välissä oleva foami ja siitä muodostuikin mielenkiintoisia ongelmia ;D
     
  12. ProXR

    ProXR Ei kelkkaa

    Eilen putsasin vaihteeksi nuo uudet säätimet ja aika tervassa olivat.
    Kannattanee putsailla 500ml välein noita, jotteivat rupea hirttämään.
     
  13. parantala

    parantala Lynx Rave 440 R-Evo -05

    Millä öljyllä ProXr ajelet?

    Seoksista sen verran että omassa kelkassa on nyt kiinni 440 pääsuutin ja neula 3-pykälässä (keskellä) ja kyllä muuttui kelkan luonne aivan toisenlaiseksi. (vrt. 460 pääsuutin ja neula 4-pykälässä). Kaasuun vastaa paljon herkemmin, käyntiäänikin nätimpi, kulutus n. 10ltr/100km pienempi. Aikaisemmin oli tummanpuhuvat tulpat, mutta nyt kahvin/kuparin ruskeat.

    Milläs setupilla muut ajelee?

    Vaihdoin muuten uudet giljotiinit kun en viitsinyt riskeerata konetta niiden titaanigiljotiinien takia. Jos joku haluaa, niin on kaupan 2kpl ehjiä titaanisia giljotiinejä.
     
  14. Mrbadluck

    Mrbadluck Rave RE 850

    Meitsi on ajellut Pollen omalla VES Goldilla. Mitä tuossa putsasin omat noin 800km jälkeen niin ei ne kovin paskaset olleet.

    Mulla on sama pääsuutin ja neulakin on samassa kohdassa. Toiminut mun mielestä loistavasti, mitä nyt tuli ihme ongelmia kun pääs ottaa lämmintä ilmaa suoraan, kun se foami häipyi jonnekin....

    Noh on tässä törmätty vähän isompiin ongelmiin, eli naukas kampiakselin keskimmäinen runkolaakeri kiinni, joten pikku remppaa täs on meneillään, osia odotellassa
     
  15. parantala

    parantala Lynx Rave 440 R-Evo -05

    Mitäs mitäs, sulla on ollu "vähän" kaikenlaista tossa pulkassa.

    Onko mitään tietoa miks laakeri poiki? Oliko voitelu kunnossa? Käy kalliiks tollanen pitemmän päälle... :-\
     
  16. Mrbadluck

    Mrbadluck Rave RE 850

    No onhan sitä ollut kaikkee pientä ja vähän isompaakin :'( On tullut ainakin kelkka purettua kohta joka kulmasta ;D

    Ei tuohon poikimiseen mitään järkevää syytä löytynyt. Voitelukin tuntui toimivan kuten pitää. Hyvä veikkaus tuon poikimiseen on tässä

    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=7190.0

    eli tiiviste paljastui tuon aiheuttajaks lopulta ja kenties pääs sitten samalla putsaa liiaks tuota kampuraa ??? Kyllähän sitä öljyttiin, kun kasaa laitettiin, mutta pienestähän noi on välillä kiinni.
     
  17. Mrbadluck

    Mrbadluck Rave RE 850

    Yks juttu mihin mulla meni kans hermot oli liukurungot, menee poikki kun alkaa antaa sikaa. Vaihdoin 440XR:n alustasta etupukin ja liukurungot (eri tavalla tehdyt kuin 800) sekä tekastiin pidemmät vahvikkeet, nyt on kestänyt.
     
  18. Golfster

    Golfster BD3900ds 2019, Iron Doggi, FIII CK3

    Vs: Pakoaukonsäädin männän päälle Pro XR800:ssa

    Nostellaampas tätäkin topiccia tai kertokee toki jos näistä VESseisstä on ollut tupinaa viime aikoina jossain muussa topicissa. Tänään puotti tosiaan appiukon kelkassa pakoaukonsäätimen mäntää vasten varren katkettua ja jälki sen mukaista. Kyseessä siis ProX2 700. Giljotiini oli sulanut männän kylkeen ja mäntä hiertänyt sylinterin persiilleen. Onkos näissä pinnoitetut sylinterit? Tuosta ei nyt vielä ottanut selvää, että olisko peräti pelastettavissa, jos alumiinin saisi hienovaraosesti sylinterin seinämältä irti. Tähän on ilmeisesti olemassa jokin suolahappoliuoskikka!? Mitään ei siis suoranaisesti männän päälle ollut tippunut vaan giljotiini oli hiertänyt koneen sammuksiin. Kannessa ei siis mitään jälkiä ja mahdollisesti kiertokankikin olisi tätä myöten säilynyt suorana -> mitenkäs tuon suoruuden voisi todeta purkamatta alakertaa vai voiko mitenkään? Kevyesti se ainakin tuntuu huilaavan jne...

    Maahantuoja ei varmastikkaan tule enää vastaan näin vanhojen kelkkojen tapauksessa. Viime kesän putsailu oli kuulemma jäänyt väliin vaikka kilometrejä ei parin talven aikana kovin julmetusti ole tullutkaan. Ei tullut nuita hintoja julki aikaisemmilla sivuilla, joten mistäs kannattaa osia lähteä metsästämään, näitä VESsejä ei ilmeisesti kannnata käytettynä juuri katsella?..taitaa maahantuojalla/jälleenmyyjillä olla päivitetyt mallit jo kattavasti myynnissä? Onkos porukalla nyt katkeillut vielä näitä päivitettyjä säätimiä vai ovatko kestäneet?
     
  19. Tapsapoika

    Tapsapoika XC 800 SP EDGE X vm.2002, Stiga Snowracer vm.2010

    Vs: Re: Pakoaukonsäädin männän päälle Pro XR800:ssa

    Mistäs noita saa ja mitä maksaa?
     
  20. DSP

    DSP dragon

    Vs: Re: Pakoaukonsäädin männän päälle Pro XR800:ssa

    Polariksen jälleenmyyjältä. Jotain 130€ tais olla kappale
     

Suosittele tätä sivua