Polaris 600 IQ H.O -07

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä MXZx 440, 27/10/06.

  1. MXZx 440

    MXZx 440 Ski-Doo Iron Dog -19

    No ei se IQ mikään paska ole, mutta en vaan saanut ohjausta toimimaan niinkuin halusin. Ohjauksen hitaus oli pahin ongelma, mitä on aika vaikea korjata! Harjoittelun määrä on myös jäämässä todella vähäiseksi lumen vähyyden takia, joten oli parasta palata tuttuun koneeseen... :p
     
  2. kepestologi

    kepestologi Fusion Dragon 600 ho

    onko polarikselta olemassa iskareihin valmis simmikartta urheilulliseen reittiajoon? Saako vakiovaimentimista hyvät setit patikkoon?
     
  3. MXZx 440

    MXZx 440 Ski-Doo Iron Dog -19

    Ei tietoa vakioiskareihin, mutta mulla on myynnissä WP:t polleen! Ei tarvi simmitellä! ;D
    Ottakaa yhteyttä!! ;)
     
  4. miccis

    miccis Well-Known Member

    Kyllä tässä alkaa olla samat fiilikset ohjauksen suhteen. Sitä on todella haastava saada mieleisekseen, ainakin mulla. Mutta kokonaisuutena olen tyytyväinen silti.
     
  5. laser

    laser Well-Known Member

    Vihdoin pääsin korkkaamaan oman IQ:n Keski-Suomen maisemissa. Viikonlopun aikana tuli päästeltyä reippaat 130 km ja kokonaisuuteen olen erittäin tyytyväinen. Moottorin käytös oli ehkä parasta kelkassa. Toimi tosi hienosti tällaisen isohkon (100 kg) kaverin alla niillä pätkillä mitä ajelin.

    Alustasta on paha sanoa mitään, kun oli niin pirun tasasia noi mettäautotiet. Olis saanu olla sitä pattiakin niin tietäs miten kepit pelaa. Tuntuis siltä että patikkoiseen reittiin saa napsun tai pari jäykemmäks säätää, mutta odotellaan nyt ensin sitä testitilaisuutta.

    Miinusta on annettava samasta asiasta kuin muutkin edellä. Ohjaus ei toimi mitenkään erinomaisesti tietyissä paikoissa. Mettäautotiellä toimii ihan ok, mutta tein pellolle radan ja siellä tamppauksen ja -20 asteen yöpakkasen jälkeenkään tiukat mutkat ei taitu. Polle puskee aivan sairaasti! Loivat kaarteet ja kurvit menee kun vähän painoa heittelee, mutta tiukemmat käännökset on pahoja. Rata- ja kisahommissa aiheuttaa varmaan probleemia, mutta normaali reittiajossa ei haittaa.

    En aio vaihtaa kelkkaani!!! ;D
     
  6. SnOOzE

    SnOOzE Well-Known Member

    Kannattaa se tanko heittää menemään ja vaihtaa parempi tanko. Ja myös ne sukset vaikuttaa siihen puskemiseen. Powder prot alle niin taittuu paremmin.

    Ite oon ajellu kyseisellä laitteella 630km ja ihan tyytyväinen olen. Tosin ei voi vakioon verrata nuita minun laitteita kun on wp:n iskarit sun muuta hilpettä ja karkeammat matot alla ja powder pron sukset mutta moottori voimansiirto on ihan ok. Tosin kovaan ajoon ehkä kannattaa tihentää välityksiä. Vähän turhan pitkät on vakiona.
     
  7. Firecat 500

    Firecat 500 Well-Known Member

    Onko sulla kuinka karhee matto 38mm vai 44mm ???
     
  8. SnOOzE

    SnOOzE Well-Known Member

    Toisessa o 38 ja toisessa kelkassa 45. Se 38 matto on sahalaitanen niin siinä on sivuttaispitoa aika raakasti verrattuna tohon 45. Eli jäällä ja kovalla lumella se 38 parempi mutta muuten toi 45 on parempi. 45 matto on semmonen kauhamainen ja reunat viistetty niin sivuttain luistaa yllättävän hyvin ja kumminkin kiihytys ja jarrustus pito on ihan eriluokkaa kun tossa 38 matossa.
     
  9. TeroK

    TeroK Snouros

    saatanan porvarit ku talvessa kahet uuet kelkat laittaa :D
     
  10. 325

    325 Lynx- sano lapinmies ja pyörty

    Katsoppas Pelarus Snoozen oikea nimi ja vertaa nimeä viime vuoden A/P Suomenmestaruuden voittajaan niin löytyy varmaan selitys kahdelle pailakalle. ;)

    Toinen harjoittelu ja toinen sitten viivalle ;D
     
  11. TeroK

    TeroK Snouros

    ohoh. Nyt tämän melkeen ymmärtääki :)
     
  12. WeePee

    WeePee Lynx Enduro

    250 kilsaa on tullu tolla suihkuhävittäjällä ajettua. Ja erittäin hyvältä vaikuttaa. Keskialueella tehoa tuntuu olevan reippaanlaisesti. Ja jousituskin kantaa yllättävän hyvin. Ainoastaan etupukki kaipaa lisää vaimennusta.

    Ajossa imuäänet kuuluu välillä jopa häiritsevän kovana. Vaikka kone vastaa hyvin kaasuun niin pientä röpellystä tuntuu siinä vähän yli 5000 kierroksen. Kulutusta en oo vielä päässy mittaamaan, mutta varsin kohtuulliselta vaikuttaa tähän mennessä. Ois kiva päästä vertaamaan tuota omaa kelkkaa kaasariversioon, ku niitä tuntuu olevan enemmänkin.
     
  13. miccis

    miccis Well-Known Member

    :'(  Joku puu sisään pohjan läpi suksen ja tukirautojen välistä variaattorin puolelle. Onneksi ei vauhtia kuin nimeksi ja itselle ei sattunut mitään. Ja sitten kysymys vakuutustarkastusta odotellessa... Onko tuo IQ:n eturunko kasattu useammasta osasta, kuten olin tarkastelevinani. Eli olisko se variaattorin puoleinen musta runko-osa vaihdettavissa vai meneeköhän hankalammaksi?
     
  14. miccis

    miccis Well-Known Member

    Itse itselle vastaten. Eturunko on kasattu kolmesta suuremmasta muoviosasta. Vaihto onnistuu, joskin teettää aika tavalla purkuhommia ennen kuin pääsee vaihtamaan itse rikkoontunutta osaa. Mutta osia ei ole nyt kuin jenkkilässä, joten tilaukseen.
     
  15. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Tarkoitat varmaan noita pohjamuoveja, eturunko lienee alumiinia vielä :)
     
  16. miccis

    miccis Well-Known Member

    Juu-u, niitäpä niitä. Ohutta ja vähemmän kestävää...

    Vähän sama ku nykyiset autot, kaverilla lensi koppelo auton etulokasuojaan pakkasella ja lokasuoja hajosi tielle! Koppelo jatkoi matkaa  ;D
     
  17. cafealppimaja

    cafealppimaja Well-Known Member

    Juma mä vertasin ja arvatkaas mitä Se oli sama!!!

    Tsemppiä Kouheronkunkku Spirntteihin!!!

    Tv. Janne
     
  18. siemens

    siemens Well-Known Member

    Jokos on enempi ajeltu?,kommentteja kelkasta.mitäs olette tehneet iskareille?
     
  19. miccis

    miccis Well-Known Member

    Alun toista tonnia takana. Mun mielestä ihan tasapainoinen kokonaisuus hintaansa nähden (siis siihen mitä pitää maksaa, ei listahintaan  ;) ) ja olen melko tyytyväinen. Ohjattavuuteen tarvisi jotain, ei tunnu kääntyvän oikein hyvin kaikesta säätämisestä huolimatta. Joku sukset vaihtanut voisi sanoa onko siitä apua, itsellä vakiot alla.

    Kulutus on ollut pääsääntöisesti 20-25 pinnassa. Enemmän menee umpisella ja raskaalla kelillä.
     
  20. miccis

    miccis Well-Known Member

    No niin Polperon omistajat, kysymys. Paljonko teillä on maksimi rpm? Alkoi tuossa huollon jälkeen epäilyttää ottaako kaikkea tauluun ??? Vai onkohan tuo jo käynyt liian pieneksi ja tottunut kamppeeseen.
     

Suosittele tätä sivua