sdi vai h.o?

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä Jauho, 23/11/06.

  1. _ski-doo_

    _ski-doo_ Guest

    jeps samaa mieltä tuosta! ei kannata puhua kuulopuheita koska ne muuttuu niin paljon matkan varrella! entinen x-rs söi bensaa 12l/100 keskivauhti oli n 80km. viimevuonna kelkalla ajettii 2tkm ilman mitään ongelmaa, ainut oli että kytkintä olis vähä pitäny säätää aikasemmalle ku alko pätkii "rajottimeen" ku kiihdytti kaasupohjassa, nosti siis kierroksia liikaa.
     
  2. stm

    stm Well-Known Member

    Joo ei tietenkään kannata puhua mitä sattuu. OMIEN kokemuksin perusteella en laittais, mutta ne varmasti onki ollu justiin niitä maanantaipäivän kelkkoja :-X Liian paljon nuita vikoja koneissa. Silloin kun pelaa niin makia kampe.
     
  3. Heimo Paila

    Heimo Paila Summit X -17

    Kokemuksia on talven verran molemmista(renegade -04 h.o ja renegade x -07 sdi), tuo vanhempi oli tosin käytetty ja viimetalvinen ihan pränikkä) Molemmat toimi moitteetta, ei vikoja. Ho:n kulupuoli ajoittain >35l/100km!!! siinä suurin syy vaihtoon. Oma valinta tällä kokemuksella= sdi.
     
  4. villes

    villes ski-doo 440mzxx vm 2002

    ilman muuta kaasari kehiin nurmeksen maatalousraudan korjaamos lepäs yks lähes uusi lyne tolla kuussatasel ruiskul sama ku ski-doo mysteeri vika ei vaan saanu pelaa kaasaris ois vaan vaihellu suuttimet onnistuu mis vaan
     
  5. villes

    villes ski-doo 440mzxx vm 2002

    niin ja se sdi muutenkin laihalla entä jos tulee joku anturivika sit se leipoo kii kallista bensan säästöö ja entäs viriputket yms.. ketä sen sit säätää kohalleen?
     
  6. Make76

    Make76 Khaos 146, 5900, SnoScoot 200

    Kesti nuita etukäteen alkaa pelkämään nuita anturin hajoamisia ym.. se on sillon sama kun makaa kotona ::).
     
  7. villes

    villes ski-doo 440mzxx vm 2002

    suuttimet vaihtaa parissa minsassa ja sun läppärihän tarvii oikeen ohjeman ja kaverin joka ymmärtää seoskarttoja ettei taas se mosa levii ;D
     
  8. _ski-doo_

    _ski-doo_ Guest

    kyllähän sdiki vaihtaa seoksia sään mukaan, ainaki meillä se pelas -30c - +10c ihan ilman läppäreitäki!
     
  9. LTr

    LTr SD freeride ja ZR6000R -14, XF800/600R vesimodi

    Itellä ollu talven -04 rene 600 HO sdi, elikkä 115hp. On toiminu hyvin ku sai kytkimen säädöt kohilleen niin ei hakkaa `rajottimelle`
    Ainut kerta ku meni suojatilaan niin oli viimelumen ajelut ja lämpöä oli ainaki +10c (xx.05.07) ilmeisesti loppu `kartta` kesken boksissa.
    Ja vaikka miten oon ajanu niin en oo saanu syömään sitä päälle 17l/km.

    Mutta taas toinen tapaus -06 expedition 600 HO sdi joka ei toiminu päivääkään kunnolla. Leipo kiinni kolmesti ensimmäisen 1500km aikana ja takuuseen kaikki.
    Sitte ku se saatiin taas kerran `kuntoon` niin siitä leves muistaakseni joku kaasuläpän anturi ja välillä sammuili ja välillä ei ees lähteny käymään.
    Kun tuo vika oli saatu korjattua takuuseen niin kesken jäämeren safarin se sytty tuleen niin sen jälkeen ei enää alettu värkkäämään vaan vietiin vaihtoon.
    Tästä Antsa oliki jo vissiin maininnu aikasemmin..

    Minun mielestä sdi on hyvä ja toimiva kampe sanokoot muut mitä sanoo...  jos ei vaan satu se kuuluisa maanantai painos! Itekkään en reneä vaihtais pois jos ei olis suunnitelmia ens talvelle.
     
  10. Leader Dog

    Leader Dog ROTAX 440x-06 +R8 -63+R8 -64+912-ULS

    -04,-05,-06 ja -07 sdi:t omistaneena voin sanoa että kyllä on minulla pelanneet loistavasti , joten en kaasari peliin tunne minkäänlaista kaipuuta.
    Ei kiitos kaasuttimia enään , ollaan sentään 2000 luvulla.
     
  11. 0LL1

    0LL1 REINO 800

    Itsellä on ollut jo kolme talvea SDI600:nen vm -05. Kilometrejä on muistaakseni 6700.
    Kerran polttivat tulpan huollossa, kun jättivät pyörimään pihalle itsekseen tyhjäkäynnillä.
    Toisella vetäisyllä lähti taas pyörimään pakollisen kesätauon jälkeen.
    Eipä kyllä kiinnostaisi palata viime vuosituhannen tekniikkaan.
     
  12. Maikkoli

    Maikkoli Well-Known Member

    Kyllä noita juttuja kun lukee tulee semmonen käsitys että tuo sdi on tuotu vähän keskeneräisenä markkinoille, vaikka onkin ollut myynnissä muutaman vuoden. Nähtävästi nämä uudet päästömääräykset suosivat vähäruokaisia ratkaisuita ja valmistajat kilpailevat keskenään kenellä kuluttaa vähiten. Onhan tuota monesti huomannut verratattavan rotaxin kulutusta yamahan nelariin. Kyllähän se vaan on silviissiin että kun 2T koneen kulutus alkaa pyörimään tuossa 15l paikkeilla niin aikalailla laihalla se mosa käypi ja jos tulee pienikin muutus väärään suuntaan ja motissa kierrosta 8000rpm niin kyllähän sen arvaa miten siinä sitten käypi. Sama asia pätee olipahan kyseesä ruisku tai kaasari, laihalla kun käypi ja tarpeeks lämpöö niin poks. Itse kallistuisin enemmän tuonne kaasaripelin puolelle. Luulis ainakin vanhemmiten olevan varmempi.
     
  13. challenger

    challenger challenger

    Kun näitä juttuja lukee, tulee mieleen " tieto vai arvailu ".?????????
    Minun peukalon alla on ollut ja on edelleen uudesta asti Rene 2005, 2006, 2 x Summit 600, kaikki 600 SDI koneella. Kesäksi stabilointiaineet tankkiin, tulpan vaihto syksyllä ja normaalihuollot,ja öljynä aina se pirun kallis täyssynteettinen. Enkä säädä enkä rassaa mitään ylimääräistä, koska en siitä mitään ymmärtäisi ja minua viisaammat ovat sen ajokuntoon laittaneet. Ovat menneet ilman mitään tulppasulkeisia, 3-4000 km talvessa.
    Summiteillä ajettiin lisäksi Kytkin testi. Tiedän, että tehtaan paapat ajaa näillä koneilla 15-16.000 km ilman mitään ylimääräistä aukomista. Miksi minun pitäisi?? Ja vaivata sillä päätäni?? Talvi on liian lyhyt siihen, eiku lanka suoraksi.
     
  14. Maikkoli

    Maikkoli Well-Known Member

    Joo on tietty käyttäjästäkin kiinni miten ne vehkeet kestää.
     
  15. DaPiO

    DaPiO Boondocker -14

    voipi olla ku näitä vikoja ilmenee niin herrat jotka tänne vikoja kirjoittaa ei muista mainita onko kyseinen kelkkaa vakio vai sitte se viriviri vehe :eek: itsellä vakio -07 rene 600sdi koneella, 800km takana eikä mittää vikoja.

    EDIT:selvennys tietyistäsyistä johtuen :virivirivehe/patenttivehe
     
  16. phh

    phh Active Member

    06 SDI Renellä ajettu reilu 6tkm. Normaali huollossa vaihdettu tulpat varmuuden vuoksi kerran kaudessa, remmi uusittu kerran ja öljynä pompan oma xps, jota menee sitäkin tosi vähän. Kulutukset uutena reilu 20 sisäänajossa, normaalisti 14-18 ja pienin matkakulutus 12l/100km. Uusi SDI tilattu. ;D
     
  17. -valopää-

    -valopää- 800x summit `14

    Lisätään nyt omaki mielipide tähän soppaan.

    JUTTUJA olen kuullu ihan tutuiltaki miehiltä että 600sdi porsii ja polttaa tulppia ja oikkuilee ja jos vaikka mitä. Eli puheiden perusteella siitä saa ehkä p*skan kuvan.. Eikö se sanontaki mene että "paha kello kauas kuuluu jne".. ::)

    No, kaveri on ajanu 600sdi summitilla nyt about 3000km ilman mitään ongelmia. Ei hirveää rääkkiä mutta ei toisaalta mitään hellää kotipihan kiertoakaan.. Suurinpiirtein joka reissulla oon ollu ite matkassa ja se kyllä toimii ja kulkee, ja kohtuu vähällä bensalla. Toki kilsoja ei ole vielä tullu mahottomia , mutta tähän mennessä on toiminut täysin moitteetta.

    ;)
     
  18. vetopyörä92

    vetopyörä92 trailer & shit rmk

    Minä olen saanut sellasen käsityksen että ne sdi.t jotka ovat temppuilleet, ovat aloittaneet temppuilun jo "pienillä kilometreillä", ja sitten en ole kuullut semmosia että useamman tuhat km ajettu olis alkanu temppuilemaan.
     
  19. edge 340

    edge 340 Well-Known Member

    Eikös tää oo ihan normaalia että kelkassa on jossain vaiheesa yleensä jotain vikaa :eek:
     
  20. challenger

    challenger challenger

    Jos autoihin hyväksyttäisiin samanlaiset lastentaudit kuin kelkkoihin, niin eihän siitä tulisi mitään.
     

Suosittele tätä sivua