Suuri Enduro-Topic

Keskustelun 'Kesälelut' on aloittanut käyttäjä Sabe, 19/6/08.

  1. Vanahanaama

    Vanahanaama 04Evo600&Lynx rave 150&Evinrude

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    Meinaatko että venat pitäs perus metsä turraajan uusia sadan tunnin välein? Ilmeisesti tuossa kytkinkopan kannen alla on öljypinnan tarkastus pultti?
     
  2. Koulupoika

    Koulupoika Summit 850

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    Netistä olen löytänyt vain Ktm:n käsikirjan. Venttiilit ja kiertokanget vaihdetaan myöskin 135 tunnin välein normiajossa. Kisa-ajossa 70 tunnin välein. Hienoa olis jos kelkoistakin ilmoitettaisiin moottorin osien vaihtovälit. Nyt joutuu tekemään remontit ihan kuulopuheitten perusteella tai odottamaan että moottoriin tulee täystuho. Ja se tulee juuri kun olet yksin mahollisimman kaukana teistä ja kännykkäkään ei kuulu.
     
  3. Vanahanaama

    Vanahanaama 04Evo600&Lynx rave 150&Evinrude

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    Joku huoltomanuska ois kanssa kova tuohon, ilmeisesti tuo malli on säilyny aika pitkään samanlaisena. Jos vaikka linkkiä joku tietää mistä sais...(tai voihan sen ostaakkin jos jostain löytyy)
     
  4. willevil

    willevil Lynx Boostdocker

    Multa löytyy sähkönen manuska Husseen 2007 vuoden 250-450 TE. Heitä yyveetä ni limboan tulemaan.

    Ville
     
  5. Solaris

    Solaris Well-Known Member

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    itse harraste enskaa yritän ajaa nyt ja harraste crossiakin kokeillut ja crossillakin meni 180h pelkällä männän+nokkaketjun vaihdolla.

    Itse en kyllä alkaisi venoja uusimaan alle 200h jos ei tulis jotain ongelmaa tai muuta syytä aukoa konetta.
    tietysti maksaa sekin jos koko kone narahtaa mutta harraste kuskilla vaihtovälit varmaan 2x täyskaasu ajoon

    nyt 92h 2t (250cc husaberg) ja pitää alkaa miettimään männän vaihtoa jos vaihtaisi ennen elokuun enska ja cc-kisoja niin ei tarvi viikolla rappailla.

    joskus mietityttää muuten tunnit miten vähän niitä voi pyöriin tulla ihmisillä esim 3vuodessa jotain 50h tai vastaavaa...
     
  6. Koulupoika

    Koulupoika Summit 850

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    Mulla on 50h tullut pyörään kahdeksassa vuodessa. Kesällä on niin paljon muutakin tekemistä nykyään. Aiemmin Päitsiä kiertäessä tuli tunteja, niin että mäntää sai vaihtaa montakin kertaa kesässä. Kelkkaan saa nykyäänkin helposti 150h talvessa.
     
  7. willevil

    willevil Lynx Boostdocker

    Ei noita huoltovälejä tarvi tosiaan harraste turraajan hirveen tarkasti seurata. Ne on tollaset jo sen takia että valmistajan ei tarvi kuunnella narinoita jos jollain koneet porsii.

    Asia erikseen sitte jos on joku tiedossa oleva tyyppivika. Esim Hussella ollu venttiileissä vikoja ja ovat katkeilleet lautasen juuresta. Siksi ite vaihdoin venttiilit teräksisiin. Vakiot on titaania. Toki mullakin oli vajaa kolmesataa tuntia siinä vaiheessa. Ja suuressa maailmassa olivat sitä mieltä ettei ne koskaan kestä 150 tuntia.

    Ville
     
  8. Solaris

    Solaris Well-Known Member

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    nyt 99 mittarissa ja nyt tuntui vähän välystä takaiskarin laakerissa, pitää varmaan mäntä vaihtaa tuossa 120h kohdalla

    Hyvin tuntuu 2T kestävän harrastajan ajoa
     
  9. cz85b

    cz85b Well-Known Member

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    Solariksella on hyvin kestänyt PDS iskarin laakeri, jos 99 tuntia menee yhdellä. Yleensä alle 40 tuntia ja vaihtoon...
     
  10. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    Touko,kesä, heinä 2013 ollu nykynen mopo alla... 69h tähän mennessä. Kesälomat 4 viikkoa tietty vaikuttaa että tunteja tullut.. mutta ajoonhan nuo on tehty eikä koristeiksi ;)

    Sent from Razr MAXX
     
  11. juse-

    juse- T3 154"

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    Kuulin että näissä ktm exc300 2t ei taho startit oikein pelata?
    Tuommonen -14 mallin on tulossa nii mitähän huoltoja starttiin pitää/voi tehä että kestäs..

    Vai pitääkö startti repiä irti? Mukava tuo startti on ollu ainaki nykysessä 4t:ssä..
     
  12. cz85b

    cz85b Well-Known Member

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    Muistaakseni -13 malliin uudistettiin starttia ja akkukin on päivitetty jossain vaiheessa, joten ensimmäisten versioiden ongelmat ovat todennäköisesti jo poistuneet.
    Kokemusta ei startin käytöstä ole kun olen aina ottanut sen pois ennenkuin olen edes kokeillut.
    Mielestäni 2-tahtisessa se on vain turhaa painolastia: 2-tahti käynnistyy helposti muutenkin eikä sammu yhtä helposti kuin nelari.
     
  13. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    Mulla on 11vm 300exc ja siinä se startti ei toimi pätkääkään. Oon kans kuullu et 13 mallisiin on laitettu parempi startti mut omaa kokemusta ei ole toiminnasta.
     
  14. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    Vierestä nähnyt kun 13 mallin magneeton/startin koppa avattiin...täynnä vettä se oli. 11-13 malleja nuita kavereilla on ja aikalailla kaikissa ollut ongelmaa..
    Jotain kuullut että startin tehasvaseliinit tukkii jonku poistoreijjän ja sinne kopan alle näkyy vesi pääsevän mutta ei pääse pois tukkeentuneen tyhjennys reiän takia..


    Sent from Razr MAXX
     
  15. Vanahanaama

    Vanahanaama 04Evo600&Lynx rave 150&Evinrude

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    Mulla oli menny hussessa imuventtiilien välykset niin pieneksi ettei edes 0.05 limu menny väliin, en tiiä että kantaako jopa. Pakoset arvoissa... Säädän venat ja mittaan uudestaa ajoreissun jälkeen, jos välys taas pienenee niin ilmeisesti pitää ostaa uudet venat? Mistä husseen järkihinnalla venttiilit?

    Mopedi siis hussen te 250 03.
     
  16. Athene

    Athene MXZ X-RS 600R E-TEC Competition

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    Enduroa ollaan katseltu. Tulisi joku ympärivuotinen ajopeli katupyörän ja kelkan lisäksi. Ja on kai se jonkinlaista kuntoiluakin ;)??
     
  17. Lynx 530

    Lynx 530 '71 200, '80 530, '87 GLS3300, '92 Giant Special

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    On. Tai ainakin mulle on. Hien pukkasi pintaan, kun HonMahalla kävin äsken vielä metsiä kiertämässä. Hauskaa oli. :)
     
  18. Vanahanaama

    Vanahanaama 04Evo600&Lynx rave 150&Evinrude

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    Se on juuri sitä, eikä vaan jonkinmoista vaan aika pirunmoista rääkkiä :) Riippuu tieten paljon ajopaikoistakin. Tänään ajellu tankillisen hussella kivikkoo, puunkiertoo, suota niin oli niinkun ois junan alle jääny :) Tosin osansa teki varmasti pyörän nostelu suosta, oli muuten tiukassa kun penkkiä myöten upotin ;D Uus sonyn kyrpärä kamerakin oli messissä ja vaikuttaa ihan järki ostokselta...
     
  19. Athene

    Athene MXZ X-RS 600R E-TEC Competition

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    Mikäs 250 cc nelarienduro olisi hyvä? Hintaluokassa n. 2000-3000 euroa :p. Entä varusteet? Millaiset suojat on hyvät? Entä mitä kenkien valinnassa kannattaa ottaa huomioon? Pyörä olisi tarkoitus ostaa, mutta muuten tietotaitoa on lähinnä katupyöristä vaan.
    :p
     
  20. cz85b

    cz85b Well-Known Member

    Vs: Suuri Enduro-Topic

    Tuossa hintaluokassa ostaisin KTM:n sx-f:n (ainoa, josta on kokemusta). Toimii hienosti metsässä ja crossiradalla sellaisenaan. Miinuksena tietenkin, ettei valoja ole automaatisesti, mutta valokäämejä ja etulamppuja saa sitten jos niitä tarvitsee. Varusteet...no ne kannattaa olla: saappaista ja kypärästä en tinkisi, muut maun mukaan.
    Ja nänä neuvot vain oman kokemukseni mukaan. Jos itse olisin nyt aloittamassa harrastusta niin valitsisin ensimmäiseksi pyöräksi ison nelarin: voima tulee kun tarvitsee ja voi ajaa myös hiljaa. Kaatumisetkaan eivät haittaa niin paljoa, kuin kaksitahtisella (= putken vaurioituminen)
     

Suosittele tätä sivua