Haarovälin urat!

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä paikkari, 1/4/12.

  1. _max_

    _max_ sxr

    Vs: Haarovälin urat!

    kannattaa melkeinpä se aika käyttää sitte hyödyksi ja lukea kovasti eri esitteitä ja katella paljon erillaisia videomatskuja kelkkailun saloista inthernetistä.. on se v-maxi sitte ihmeissän kun kausi taas koittaa.. 5satkulla pääsee jopa melkein kuuhun asti ;D
     
  2. espi2

    espi2 Well-Known Member

    Vs: Haarovälin urat!

    Itse tykkään ajella paljon myös yksin. Etenkin loskakeleillä tulee yksin vedeltyä. Onko muilla samaa ongelmaa, että pidemmillä ajoreissuilla ranne menee kipeäksi ja etusormi & peukalo tahtoo puutua? Kierrosten noustessa peukalonlämmitin käy liian kuumana. Olen käyttänyt käyttänyt silloin talouspaperia vetämällä sitä hanskaan.

    Vaan eipä nämä loskakelit oikein kiinnosta. Minullahan on kaksi kelkkaa. Toinen on lähinnä pilkillä käymiseen ja toinen kisakuntoinen kunnon paukuttamiseen. Jotkuhan tuunaavat noita kelkkojaan, mutta itse olen ajatellut, että jos se tela vielä tuosta pitenisi niin missä sillä sitten pystyisi ajamaan.
     
  3. znood

    znood Guest

    Vs: Haarovälin urat!

    Ja joku on vielä väittäny et käsivarren urat olis paremmat ????
     
  4. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Vs: Haarovälin urat!

    Ne on kuulemma joutusia laskea. Norjasta asti kuulemma tulevat ajelemaan porukalla.
     
  5. Pekka

    Pekka Noviisi

    Vs: Haarovälin urat!

    [​IMG]
     
  6. kiantti

    kiantti Lynx commander 600 e-tec

    Vs: Haarovälin urat!

    mitenkä se on kun olen kuullu että näillä urilla sais ajella pienessä sievässä, ja että jaksaa peräti ajaa pitempään jos on pari naukkua ottanu? ???
     
  7. tek

    tek Lynx RE E-Tec -15

    Vs: Haarovälin urat!


    Saa toki. Pikku sievässä tekee vaan valtavasti mieli poiketa vakiuralta. Ja omalle uralle kun lähet päissään niin saat tampata niin perkeleesti. Loppuu bensa ennen ku laukeaa.
     
  8. Kettumies

    Kettumies Well-Known Member

    Vs: Haarovälin urat!

    Se on kyllä totta, kaikki muu on valhetta ;D

    "Sitä minä kuitenkin ihmettelen suuresti kun kaikki kelkkaliitot ja kerhot patistaa ajamaan vierilla urilla kelkkapeitto päällä!
    Mikä järki nyt tuossa on. Ite laitan peiton päälle vasta ajon jälkeen, teen vissiin jotain väärin."

    Peitto päällä ajelijat on ns luusereita. Niitä vaan täytyy ymmärtää. Mullakin on tallin ovet auki läpi kesän ja jos haluaa nii saa käydä hivelemässä Yetia. Toiset saa siitä kiksejä toiset ei. Ota näistä selvää. Tarpeen mukaan ajellaan liukasteilla kesällä lyhkäsiä matkoja. ;D
     
  9. espi2

    espi2 Well-Known Member

    Vs: Haarovälin urat!

    Viritetyillä vehkeillä olis joskus kiva käydä kokeilemassa miten kunto kestää. Voi olla, ettei taito riittäis niillä ajamiseen. Ei meinaan näytä ihan vakiolta.

    [​IMG]










    Kuvassa on myös Ski-Doo
     
  10. Madd

    Madd Well-Known Member

    Vs: Haarovälin urat!

    Pienessä sievässä sitä intoutuu ajelemaan väärin päin ,kielellä kun uraa lipusttelee niin ai pärkkele et ottaa kierroksia meinaa mennä yli kierroksille äänestä päätellen pitää välillä vähä löysätä ettei kone lasahda niin kestää pitempään ;D
     
  11. tuosar

    tuosar Team MiniZ

    Vs: Haarovälin urat!

    urat tulee kyllä koluttua tosi nopeesti liian tutuiksi ja sitten kyllästyttää,
    uusia uuria mahdollisimman paljon/ajokausi..
    toki tutut poijaat ajaa samaa uraa vuositolkulla, täytyy hattua nostaa, ei riitä mulla into siihen..
    niin ja kaikenlisäksi pätkällä oon pärjänny koko ajouran ajan..
     
  12. znood

    znood Guest

    Vs: Haarovälin urat!

    Joo ja aina heti kun on mahdollista niin pitää käydä toisille tamppaamaan pohjat ettei vahingossakaan pääse kukaan neitseellistä uraa korkkaamaan :'(
     
  13. Viikinki

    Viikinki Kasipätkä pätkä-Xterrain!

    Vs: Haarovälin urat!

    Kyllä näin kesäaikaan urien koluaminen on jotenkin hikisempää touhua ...vai joko kunto on talven jälkeen heikentyntyt.
    Ja jotenkin tuntuu se turpeen hajukin nokkaan helpommin.

    Nmm. "On hikisellä miehellä lihava olla"
     
  14. Jkh83

    Jkh83 Sole poka tiira!!

    Vs: Haarovälin urat!

    Se häätyy tauottaa urailua jos meinaa oikein tullu hikiset paikat.
    Ja pitää muistaa nesteytys ettei kesken reitti paukutuksen paikat kramppaa... Pahimmassa tapauksessa saattaa tulla kalustotappioita ja menee vehkeet remonttiin ::)
     
  15. Morris

    Morris Lynx Rave Enduro 600R

    Vs: Haarovälin urat!

    Voisko Esa väistyä että Tero pääsee paremmin esiin? No niin..
    Hattua täytyy nostaa niille jotka ajaa kelkalla ympäri vuoden, ajavat kelillä ku kelillä..
    Varottava on että uusilla urilla hallituskulut voivat olla melkoiset..
    Voiteluainetta täytyy olla riittävästi mukana siltä varalta jos joutuu turvautumaan 2-uralle..
    Ja ajoasennolla ei ole väliä ajaako penkin eestä vai takkaa..
     
  16. znood

    znood Guest

    Vs: Haarovälin urat!

    Harrastus on todellakin ympärivuotinen, mutta toiset vaan tuunailee vehkeitänsä odottaen ajokauden alkua sen sijaan että lähtisivät vesirossailemaan, sänkikrossaamaan tai muuten vaan kieroilemaan.
    Tuunauksesta puheen ollen: Rahalla voi laittaa kunnolla jatkoa että hommat onnistuu paremmin muuallakin kun valmiiksi tampatuilla maksullisilla urilla.
    Myös ajotekniikkaan kannattaa kiinnittää huomiota, koska pitkällä pelillä ei voi hyppyyttää patikkoa ihan hullun lailla tai jotain voi hajota.
    Jatketuilla tai vakiona pitkillä vehkeillä on ehkäpä kuitenkin parempi päästellä umpisessa tai sitten ajella varovasti menemään siten, että alusta ei pääse pahasti pohjaamaan missään vaiheessa. Ja täytyy aina muistaa että lämpimällä ryskätessä voi vehkeet ylikuumentua siten että alkaa sökkäämään tai voitelu ei pelaa...
     
  17. Jysse

    Jysse Guest

    Vs: Haarovälin urat!

    Ootako huomannunna, että kesä aikaan ura kestää paremmin. TAMpparin täytyy käydä harvemmin.
     
  18. Kimurantti

    Kimurantti 2021 3700 RE-Ferrari green

    Vs: Haarovälin urat!

    Luulen ma että ku on kotona enempi näin kesällä niin uraki on yleensä liukas ja joskus jopa kiima........ ;D :p :-X
     
  19. Kimurantti

    Kimurantti 2021 3700 RE-Ferrari green

    Vs: Haarovälin urat!

    No miten on menny ? Onko terasseilta tärähelly lähes karvattomia uria mukaan ??? Niitä se vain oo makia päästellä kaasu pohjassa :eek: Näin ukkomiehellä nuo on haaveissa enään ;D
     
  20. Jansson

    Jansson Well-Known Member

    Vs: Haarovälin urat!

    X 2
     

Suosittele tätä sivua