IQ 600 Switchback 2007

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Tuok, 23/11/06.

  1. "Sixpäkki"

    "Sixpäkki" Xterrain 900 R Turbo

    Va kostar kyseiset PP:t?? Niitä on täällä foorumilla jo ylistetty niin paljon että pitää ottaa itekki jo harkintaan.. Ja mistä kätevimmin saa esim DUELL yms ??
     
  2. Pollari

    Pollari Guest

    Jumotosta saa. OVH hinta on Allrightin kuvastossa 399€. Mutta eiköhän tuostakin pääse sopimukseen :p
     
  3. jukjul

    jukjul New Member

    sukset maksoi suunnilleen tuon 400e rautoineen. kulutus ollut 18-21 litran välillä. ruiskuversio siis. pitänee kokeilla tuota et jäykempi jousi etupukkiin ja takapukin clickeriä kaakkoon jos auttais tuohon etupukin pohjaamiseen. keula toimii ainakin omasta mielestä yllättävänkin hyvin.
     
  4. J u k k a

    J u k k a Summit 850 X

    Keulassa ei ole kyllä moitittavaa. En ole saanu kertaakaan pohjaamaan ja muutenkin toimii kuin ajatus. Pari naksua olen kiristänyt tehdassäädöstä...
     
  5. Zammy

    Zammy Well-Known Member

    Mitä luokkaa alkaa olla kanssaomistajilla mittarissa? Onko ollu ongelmia?

    Itellä 1100 kilsaa mittarissa ja ainoo mitä tullu vastaan on toi etupukin pohjaaminen ja takapukin clikkerin säätönuppi tippu välille. Toiminu helkkarin hyvin muuten ja oon kyllä tykänny penteleesti. Mielestäni yleiskelkkana aivan huippu!!  ;D
     
  6. "Sixpäkki"

    "Sixpäkki" Xterrain 900 R Turbo

    mulla 900 kilsaa ja ei ongelmia. Ostin totaltekin raudat ja laitoin ne alle mutta en ehtinyt vielä testaamaan! Mutta onhan nuo alkuperäiset tosi surkean näköiset nuihin verrattuna ja ei ihme että pehmeällä vähän puskee... Kirin etupukin jousta 5 mm ja en ole kyllä saanut pohjaamaan kuin muutaman kerran. Hakaneulat on jäykimmällä ja etuiskarin jousia oon kanssa vähän kirinyt. Ihmettelen kyllä tuota etupukin pohjaamis hommaa muilla kun mulla se ei vaan pohjaile vaikka hyppyyttäisin reilussakin patikossa?? Normaali ajossa tuo tuntuu välillä liiankin kovalle mutta onneksi klikkereillä saa pikasäätöö aikaan.
     
  7. Tuok

    Tuok RMK Nortikki

    Mittarissa vasta 191km :-[

    Onkos muuten muilla sellaista ongelmaa, että tuo polttoainemittari näyttää vain yhtä pykälään, vaikka tankissa on vielä reilusti yli puolet jäljellä?

    -Tuok
     
  8. jukjul

    jukjul New Member

    Nyt on 800km täynnä. ongelmia ei ole ollut. sellaisen ominaisuuden oon huomannu että jarrukahva painuu välillä melkoisen syvään ennen ku ottaa ja sitten pelaa taas normaalista useita kertoja kunnes taas menee uhkaavasti kohti tankoa. aina kyllä pysähtynyt mut ei tunnu hyvältä kun ei voi täysin luottaa jarruun. polttoainemittari mulla toimii hyvin eikä näytä väärin. Kuulostaa kyllä ihmeelliseltä tuo et kaikilla ei etupukki ongelmia. mulla pohjasi jatkuvasti varsinki loivissa pateissa ja muutenkin. viimeisin säätö jossa hakaneulat tiukalla ja clicker takapukissa melko kaakossa paransi tilannetta huomattavasti. hidasta vaimennusta tuntuu molemmissa alustan iskareissa olevan kyllä liian vähän. kelkassa kyllä ainesta vaikka mihin kun etupukin saa säätöihin. on todella hyvä yleiskelkka eikä kyllä huomaa reitillä eroa pätkään. 2 kierrosta oon kiriny keulan jousia kallistelun vähentämiseksi
     
  9. RACE04

    RACE04 re600

    Itsellä oli -06 600 fusionin kans samanlaisia jarru ongelmia siis välillä painui kahva tankoon asti. Epäilin myös tuota kieroa jarrulevyä...
     
  10. "Sixpäkki"

    "Sixpäkki" Xterrain 900 R Turbo

    joo se keulan jousien kiriminen auttoi kallistelun vähenemiseen . Ite kirin 5mm ja huomas jo eron.
     
  11. J u k k a

    J u k k a Summit 850 X

    Samoja ongelmia tuntuu olevan... Jarru painuilee melkein pohjaan, varsinkin kun ajaa reittiä, jossa on pientä nypyttävää pattia. Polttoainemittari on perseestä, kun ei tiedä, koska on oikeasti tyhjä. Kun mittarin mukaan tankki ois muka tyhjä, sinne menee 10-15 litraa bensaa. Kyllä ois paras semmonen perinteinen tankinkorkkimittari! :)

    Mites riittää muilla latausjännite? Mulla ei nouse kuin vähä yli puolen välin... ja ainakin kahvan lämppäreille sais olla enemmän virtaa, nimittäin pakkasella ihan surkea. Vaikka ajaa jarrua painamatta... ::)
     
  12. Dumkopf

    Dumkopf PIQ6HOCFI07121"125HP

    -06 bäkissäkin tuota jarru ylläriä tuntunut välillä olevan. Tosin tyyliin kerran painuu syvemmälle / 150km ja taas pelaa hienosti. Aiheuttaa tosin sen ettei luotto jarruun todellakaan ole 100%  :mad: Hyvä tuossa pa-mittarissa on ettei tosiaan ole optimistinen,mut kohtuus kaikessa.. aiheuttaa lisähiostusta vaikka tietää että tavaraa tankissa vielä löytyy.Latausjännite tuntuu viihtyvän ylätapissa ja lämppäreissäkään ei tunnu olevan huomauttamista. -07 600 CFI:n latausjännite ei taaskaan nouse kuin "kaks täppää" mittarin puolivälin yläpuolelle. 800 km:iä takana ja mielestäni ei kertaakaan ole ollu "täydet latingit". Jarru fibaa ei oo tossa uudemmassa pätkässä ollut,eikä lämppäreiden erokaan näppituntumalta eroa.

    ..niin ja tuossa nollaseiskassa tuo bensamittari toimii suurinpiirtein kuten pitääkin (eli huomattavasti tarkempi kuin -06)
     
  13. Zammy

    Zammy Well-Known Member

    Mä oon kiriny suksien jousia 10mm ja se poisti kallisteluita reilusti. Keula toimii hyvin, ku clikkeriä kiriny 4 napsua tiukemmalle. Etupukin jousi on kiritty mulla lähes tappiin asti. Takapukin hakaneula jäykimmällä ja clikkeri puolessa välissä(tiukkaan heti, ku saan nupin bräntiltä). Etupukki pohjaa ojan ylityksissä liian helposti.

    Jarru tekee välissä samaa, ku muillakin. Pitkän pikkupatikon jälkeen painuu syvempään kerran, mut jarruttaa. Vähän se aina kuitenki säikäyttää...

    PA-mittari toimii hyvin ja latausjännite yhtä vaille täydet tai täydet. Peukun lämppärissä ei tehot piisaa, mut kahvoissa ok. Bensamittari toimii oikein.
     
  14. "Sixpäkki"

    "Sixpäkki" Xterrain 900 R Turbo

    Joskus oon huomannu tuon jarrukahvan "pehmenemisen" mutta en oo siitä huolissaan. Pensamittarissa on vähän opettelemista ;D. Mutta oon oppinut sitä tulkitsemaan jo.... Lataukset mulla vaihtelee yli puolenvälin ja täyden välillä, riippuu säätilasta jne...
    Vieläkään en päässyt testaamaan uusia rautoja mutta ehkä tässä v-loppuna kerkeää jo kokeileen!
    Joo ja tosiaan tuo peukun lämppäri ei taho riittää kovalla pakkasella joen tai meren jäällä ajaessa.
     
  15. "Sixpäkki"

    "Sixpäkki" Xterrain 900 R Turbo

    No en oo vielä kun se ei tosiaankaan vielä ole haitannut... Eli se kovan reittiajon jälkeen tai jossain vaiheessa reittiajoa saattaa hetken painua hiukan "syvemmälle". Mutta jarruttaa kyllä ihan normaalisti!
     
  16. Dumkopf

    Dumkopf PIQ6HOCFI07121"125HP

    Jarru tuntuu tosiaan olevan enemmän ominaisuus kuin vika (todella saa suun hymyyn :(),ei tosiaan mullakaan koskaan ole hidastamatta jättänyt...
    Toisaalta tehtaaltakaan (ilmeisesti) tullut mitään huoltotiedotetta asian tiimoilta?

    Pitää vaan polle-ihmisenä olla tyytyväinen kun jarru "hiukan" kehittynyt kiilakoppa nestejarruista  ;D ;D
     
  17. Zammy

    Zammy Well-Known Member

    Jarrun syvemmälle painuminen voi johtua ihan vaan siitä syystä, että levyhän on uiva. Eli pääsee liikkumaan jonkin verran sivuttain, kun taas satula pysyy paikallaan. Pikkupatikkoa ajaessa kelkka tärisee ja pomppii joka suuntaan, niin voi olla että levy painaa palat kummaltakin puolelle "pohjaan" asti. Sitte, ku jarruttaa palojen pitää liikkua pitempi matka, ku normaalisti. Tuskin löytyy mitään erikoista korjauskeinoa, ku vaihtaa uudet palat tai sitte vahvempi palautusjousi.
     
  18. Nils AslakJotunheim

    Nils AslakJotunheim Well-Known Member

    Laita käsisuojat mikäli eri ole, tosin ei niidenkään kanssa sormet rakoille pala varsinkaan jäällä ajettaessa. Itselläni oli mennyt lämppäreiden suurin teho pois pelistä jo alle 500 km. ajon jälkeen ja syynä oli kaasu-/jarrukahvan asennon muuttaminen, jolloin vastukset oli menneeet poikki.

    Polttoainemittari on todella syvältä. Kokeilin korkkimittaria, mutta se ei käynyt kierteidensä puolesta tankkiin.
     
  19. Dragon600HO

    Dragon600HO Guest

    Jarruongelman aiheuttaa vetoakseli, yleensä patikossa vetoakseli pääsee vääntämään runkoa ketjukopan puolelta ja näin jarrulevy hakkaa palat kauemmas.

    IQ:n rungossa tuo asia on korjattu ja runko vahvistettu ketjukopan puolelta.

    Joitain teesseitse miehen patentteja on asia korjaamiseksi, mutta se paras tapa on JARRUTA KAHDESTI. Hyvin nopeasti tuohon oppi viime vuotisella Dragonilla, ensin yksi painallus jarrua ja toinen heti perään, niin rupes toppaamaan.
     
  20. Jooman

    Jooman PRO RMK 850 3” -19, Tundra 600 EFI ES -21

    Siitä polttoaine mittarista..
    En oo ikinä perustanut sen toimintaan en korkkimallin kuin en myöskään sähkösen. Paras tapa on nollata trippi täyden tankkauksen yhteydessä. Kyllä tankilla oon aina päässyt vähintään sata kilsaa. Vertaus mittariin olipa se millainen tahansa tuon satasen täyttymisen jälkeen ja seuraavassa mahdollisessa paikassa tankkaus. En oo bensan loppumisen takia vielä välille jäänyt. kop kop 8)
     

Suosittele tätä sivua