Yksi reviprojekti lisää

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä Ismo, 18/9/07.

  1. Ismo

    Ismo M1100T Summit800

    Kuivapaino pitäs olla nyt aika tarkkaan 200 kg, todellisesta painosta ei ole tietoa.

    Penkki näyttää just hyvältä, jos olet erimieltä, niin olet väärässä. Ei ole xenoneita, tuo sinertävyys johtuu vissiin kameran salamasta, kai nuo on ihan normi hehkut, luulisin.

    Ei käy mitenkään, ko käyttää nahkahousuja. Eikä ne teräviä ole, tuskin ne tavallisiakaan housuja kuluttaa.
     
  2. Tuomasup2

    Tuomasup2 SKS 850 155" - XLT SP 1995

    Mites on tää rojekti toiminu? Onko tapahtunu mitään muutosta jälkeen viime kuvien? :p
     
  3. Ismo

    Ismo M1100T Summit800

    Rojekti on toiminu koko talven erittäin hyvin, ei ole tarvinu tehdä ko pieniä säätöjä.
    Muutoksia ei ole tapahtunu, suunitelmia kyllä on, mutta en tiedä toteutuuko tällä kaudella. Pitää välissä keskittyä ajamiseen.
     
  4. Ismo

    Ismo M1100T Summit800

    Kelkan jäädessä kiinni, olen huomannut, ettei lumi pääse kunnolla lentämään ja kelkan perä alkaa kantaa. Syynä on ollut lähinnä liian pitkä takapuskuri. Tein sitten lyhyemmän ja keveämmän ja samalla leikoin vähän alumiinia. Luulis tuonkin kestävän reen vetämistä.
    Jos ei siitä muuta etua ole, niin saa kelkan ainaki kaivatettua syvemmälle.

    Vertailun vuoksi alkuperäinen.
    [​IMG]

    Ja uusi.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Kun ei penkkiin tullu tehtyä minkäänlaista lokeroa, niin niittasin kahvipurkin konehuoneeseen.
    [​IMG]
     
  5. Päällikkö

    Päällikkö MXZ X 600

    Mitäs muut on mieltä tästä projektista? Itse en voi kuin ihmetellä kun katselen millainen kelkka oli kun tämä projekti alkoi ja miltä se näyttää nyt. Penkki näyttää samalta kuin meidän lasten säkkituoli. Kauhukahva,kaasusysteemi,puutarhaletkut,roiskeläppä,kahvipurkki ja muut systeemit on jotakin semmoista mitä minä en ymmärrä ollenkaan. Mielestäni tässä projektissa näkee miten kelkan voi tuhota täydellisesti. Työnlaatu ja viimeistely on mielestäni aivan kauheata. Olen seurannut projektia alusta asti ihmeissäni mutta en ole viitsinyt kommentoida mutta toi kahvipurkki oli liikaan. En pystynyt olemaan enään hiljaa. Onhan kelkkaa kehuttukkin sanomalla "Komee vehe täytyy myöntää,hieni on"
    Anteeksi mielipiteestäni. Tärkeintä on että omistaja on tyytyväinen ja ylpeä luomuksestaan.
     
  6. edi189

    edi189 Well-Known Member

    tämähän onki sellanen tee-se-itse kelkka ;) ja sehän on sillon hyvä jos omistajaa itseänsä miellyttää...
    pitää kato osata ottaa huumorilla tuo kahvipurkki systeemiki ;D. ja tästä kelkasta on tehty ennenkaikkea käytännöllinen
     
  7. Ismo

    Ismo M1100T Summit800

    Ei tarvi pyytää anteeksi, asiallinen palaute on tervetullutta, vaikkei se olisikaan positiivista.
    Ja ihan totta puhut tuosta viimeistelystä, se on paikoin melko kauheaa. Syitä tähän on osittain taitamattomuus, mutta enimmäkseen se, ettei minua kovin paljoa ulkonäkö ja viimeistely kiinnosta. Oma osuutensa voi olla tallin kaappiin kertyneillä tyhjillä pulloillakin ::) En tee kelkasta tarkoituksella rumaa, mutta toiminnallisuus on kuitenki etusijalla. Penkkiin olen erittäinkin tyytyväinen, kahvipurkki ajaa asiansa ja sehän on kuitenkin kuomun sisällä piilossa. Kaasusysteemi ja kauhukahva on kyllä osoittautunut turhiksi, kun tuo kelkkaa kääntyy vaikkei roikkuisikaan perse pitkällä, joten ne lähtee varmasti pois. Puutarhaletkut olen tosiaan unohtanu kokonaan, aioin kyllä hommata siihen alumiiniholkit.
    Ymmärrän hyvin, ettei tuo kötöstys monenkaan silmää miellytä ja olenkin säilyttänyt kaikki alkuperäiset osat siltä varalta, että tuo joskus menee myyntiin.
    Lopuksi sanoisin, että omistajansa näköinen projekti ;D ja olen ylpeä siitä.
     
  8. akuankka

    akuankka Guest

    No joo, huonommankin näköisiä projekteja olen nähnyt, en vaan muista missä ???. Mikäs siinä, lähinnä tulee mieleen joku toyota corolla DX, jota on sitten "IHAN ITE" tuunattu kakkosnelos takaspoilerilla ja ETOLASTA ostetuilla saderännilevikkeillä...hohhoijaa. Seuraava projekti on jo varmaan sitten ihan toista luokkaa, toivotaan ainakin!

    Mutta anyway, jokainen tekee omilla tavaroillaan mitä haluaa, kyllä jämpti on näin!!
     
  9. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    Mun mielestä tää on just huippu! tekee semmosen kelkan minkä ite tarvii ja mikä miellyttää omaa silmää! ;D plussat tekijälle. :)
     
  10. samujeti

    samujeti Ski-oo summit T3 154", Ski-doo Cheyenne

    Piru tuo oli kätevä keksintö tuo kahvipurkki! :D
     
  11. Tuomasup2

    Tuomasup2 SKS 850 155" - XLT SP 1995

    Samaa mieltä! ;)
     
  12. miqwe

    miqwe Xtrim ´14 pro-ACE

    Olen ihan samaa mieltä, että vaikka viimeistely on nyt mitä on, se on kuitenki tekijälle itselleen varmaan tyydyttävä. Itseasiassa tässähän on sitä jotakin tietynlaista "raakuutta" :D Näyttää ainakin ajamiseen tehdyltä peliltä!  Ehkä olisin kuiten korvannu tuon kahvikipon, yms puutarhaletku/kaasukahva/penkki patentit kuitenkin toisin jos projekti ollu oma. Ja varmaan ajan myötä tästäki nämä "pikapatentit" karsiutuu pois, ellei koko kelekka vaihdu? ;)
     
  13. Ismo

    Ismo M1100T Summit800

    Jopas tänne on tullu kommenttia, hyvä että ees joku tykkää.
    Kelkka tuntuu niin hyvältä, ja toisaalta tili näyttää niin pahalta, että ei ole ihan heti menossa vaihtoon.
     
  14. jussir

    jussir Guest

    Mikäs vika nuisa puutarhaletku/kaasukahva/penkki patenteissa muka on? Eikö se ole pääasia että ne toimii niinkö pitää. ::) Tää kelkka on selvästi tehty pelkästään ajamiseen, ei mihinkään kelkkamessuille esittely kelkaksi. Minusta tämä on kyllä ihan siisti. On sitä tullu itekki tehtyä vaikka minkälaisia patentteja. Pääasia että ne pelaa 8)
     
  15. Päällikkö

    Päällikkö MXZ X 600

    Olisitko valmis ottamaan nämä päivityksen omaan kelkkaasi.Pistä penkki tilaukseen. Itsellä kun kaikki pitää olla tiptop niin vähän kauhulla katselin tätä projektia. Eihän se toimivuuteen tietysti vaikuta vaikka roskilla kädellä muokkaakin. Hyvä että uskaltaa tehdä kelkasta itselleen passelin. Itse tulee ehkä liikaakin mietittyä miltä kaikki näyttää ja mitä muut sanovat.
     
  16. jussir

    jussir Guest

    No emmie tartte ainakaan penkkiä. Nykynen on oikeen hyvä. Vanhaan kelkkaan olisin voinu ottaakki. On tuo nimittäin komeempi ko se minkä mie tein benderiin ;D
     
  17. Ismo

    Ismo M1100T Summit800

    Tämmöstä tänään. Ehkä niillä telapyörillä on oikeasti joku tarkotus ::)
    [​IMG]
    Ruuvasimpa ne sitte kiltisti paikalleen. En tosin paljoa kauemmaksi olisi päässyt niidenkään kanssa, liukujen jälkeen lämpesi kone. Ei ilmeisesti kuitenkaan mitään vauriota tullu. Hankikelit on SYVÄLTÄ!

    Sitte aloin taas kehittää omia patentteja. Tuommoset raapijat tein tuossa iltapäivälä, pitää huomena testata, onko niistä mitään apua. Ja nämä on tosiaan puolen tunnin pähkäilyn tulos, ei mikään loppuun hiottu versio.
    [​IMG]

    [​IMG]
    Materiaalina vanhat takapukin jouset.
     
  18. Houdini

    Houdini Indy SP 600 -13

    Näkys olevan pyörillä jottai merkitystä ;D ;D ;D
     
  19. Ismo

    Ismo M1100T Summit800

    Kesä tuli.
    Kelkka on edelleen liian painava, joten päätin keventää lisää. Taisin innoissani poistaa joitain vähemmän turhiaki osia.
    [​IMG]

    Tuorevoitelu lähti, tuo keltanen purkki hoitaa vesipumpun akselin voitelun. Siihen pitäs vielä kehittää parempi säiliö.
    [​IMG]

    Puoli tuubia silikonia, muutama poppari ja muovit oli taas paikallaan.
    [​IMG]

    Eiku ajamaan.
    [​IMG]

    Ja näinhän siinä käy.
    [​IMG]
     
  20. Zassi-

    Zassi- Forest Fox 380,Tundra 550wt, Xc 600

    mitenkä nuo aiskrätserit tuntuu toimivan ?, kuvasta päätelleen luulis nuitten vain hyppivän ku ei oo mitään joka painais sitä jäätä/lumea vasten ::)
     

Suosittele tätä sivua